SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | E-biznisz | A szépségiparban is nő a mobileszközök súlya


Fesh.hu: A szépségiparban is nő a mobileszközök súlya
Országos | 2015-05-07 09:30 | Sakkom Interaktív



Hazánkban is egyre többen nyúlnak mobilkészülékeikhez, ha szépségipari szolgáltatást keresnek: a Fesh.hu adatai szerint már 34 százalék keres kozmetikust vagy fodrászt okostelefonról.

Magyarországon a kozmetikával, fodrászattal vagy épp szoláriummal kapcsolatban indított keresések 34 százaléka mobilról indul, míg a táblagépes keresések 7 százalékot tesznek ki a Fesh.hu adatai szerint. A szépségszalonok árait összehasonlító oldal adatai szerint ugyanakkor legtöbbször még mindig asztali számítógépet és laptopot használnak a felhasználók (59%-ban). Ezeket leginkább vidéken részesítik előnyben, míg mobileszközről a budapestiek böngésznek a legtöbbet.

Tőlünk nyugatabbra az eszközök tekintetében már fordítottak az arányok: Amerikában például a felhasználók kevesebb mint egyötöde, 19 százaléka kapcsolja csak be asztali számítógépét, ha a közelben található, körömápolással foglalkozó szalont keres. Igaz, egyes szolgáltatásoknál - mint a manikűr-pedikűr - a magyar arány is kedvezőbb: a hordozható eszközről indított keresés ezen a területen 46 százalékot tesz ki.

A szépségiparban sem újdonság, hogy a mobilon való böngészés, illetve az átlagosan mobilon eltöltött idő rohamosan növekszik: a Fesh.hu adatai szerint a mobileszközöket használók száma már 2014-ben meghaladta az asztali számítógépről internetezőkét. Érdekesség azonban, hogy a mobileszközök közül a legtöbben iPhone-t vagy iPadet használnak, ha szépészeti szolgáltatásokat keresnek.

A szépségiparban is újít a Google?
A Google keresőalgoritmusának legújabb módosítása valószínűleg tovább növeli a honlapok forgalmában a mobileszközök súlyát, ami a fentiek alapján jelentősen érintheti a szépségiparral foglalkozókat. Az április 21-én életbe lépett változásnak köszönhetően ugyanis a tabletről vagy okostelefonról indított kereséseknél a Google hátrasorolja azokat a találatokat, amelyek nem mobilra optimalizált oldalra vezetnek. Ráadásul a könnyen kezelhető honlapokra az oldal címe alatt elhelyezett mobilbarát címke is felhívja a felhasználók figyelmét.

A jobb találati helyezés azért fontos, mivel az imforza.com adatai szerint a felhasználók háromnegyede sosem nézi meg a keresési eredmények második oldalát, csupán a top 10-es listát pörgeti végig. A kattintások 18 százalékát a listaoldal találatai közül az első, 10 százalékát a második, 7 százalékát a harmadik weboldal kapja.

"Magyarországon a szépségiparban még csak egy szűk kör ismerte fel a mobilra optimalizált oldalak fontosságát, ennek köszönhetően jelentős többletforgalomra tehetnek szert azok a szalonok, amelyek az elsők között alkalmazkodnak a legújabb trendekhez és így az okoseszközök térhódításához" - mondta az eredmények kapcsán Csépe Aniella, a Fesh.hu operatív vezetője. - "A saját honlap optimalizálása mellett a másik út, ha külön profillal megjelennek egy mobilra optimalizált gyűjtőoldalon. Ezt a lehetőséget kínáljuk mi az interneten jelen lévő szalonoknak" - tette hozzá a szakember.










TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!