SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | E-biznisz | Hogyan kommunikáljunk az üzleti célú közösségi média oldalakon?


webgrow.hu: Hogyan kommunikáljunk az üzleti célú közösségi média oldalakon?
2024-12-17 09:24 |



Kép: webgrow.hu
Szinte mindenki használja a közösségi médiaplatformokat, kézenfekvő tehát, hogy a vállalkozásunkkal is jelen legyünk itt.

Megtehetjük, hogy kiszervezzük az ezzel járó feladatokat, azonban ebben az esetben számolnunk kell azzal is, hogy ezt a szolgáltatást meg kell majd fizetnünk. Ellenkező esetben pedig az időnket kell befektetnünk.





Tudatos kommunikáció

Bárhogyan is döntünk, mindenképp egy megtérülő befektetésről van szó, hiszen a közösségi média nagy üzleti lehetőségeket rejt magában - ha jól használjuk. De mit is jelent mindez? A social media tartalomgyártásnak megvannak a szakmai fogásai, és akkor leszünk eredményesek, ha ezeket aktívan és tudatosan alkalmazzuk.

A kommunikációnk során oda kell figyelnünk, hogy melyik felülettel kit és milyen formában érhetünk el. Ha néhány alapvető dolgot betartunk, akkor idővel jön majd az eredmény is, méghozzá a bankszámlánkon jól látható formában.

Az első lépés, hogy meghatározzuk a célközönségünket. Kor, nem, iskolázottság, egzisztencia és érdeklődési kör; ezeket a jellemzőket mindenképpen tudnunk kell róluk ahhoz, hogy hatékonyan tudjuk megszólítani őket. Ha ez megvan, akkor már csak a megfelelő platformot kell kiválasztani hozzá.

Hosszú távú célok

A célunk a közösségi médiában való jelenléttel a vállalkozásunk profitjának növelése. Mégis fontos szem előtt tartanunk azt az aranyszabályt, hogy ezeken a felületeken nem fogunk célt érni azzal, ha közvetlenül azonnali vásárlásra buzdítjuk a lehetséges vevőket.

Ennél sokkal fontosabb, hogy először kerüljünk kapcsolatba velük, és építsük fel a bizalmat bennük a vállalkozásunk iránt. Amikor idáig elérünk, akkor lehet elkezdeni megfogalmazni a hosszabb távú célokat.

Megtaláltuk a felületet és megfogalmaztuk a céljainkat. Mi következik ezután? Meg kell találnunk a célcsoportunkat. A különböző oldalakon ez más-más módon működik. Nézzünk most meg kettőt a legnagyobbak közül!

Facebook

A Facebook 2,7 milliárd felhasználója arra használja ezt a platformot, hogy a szeretteivel, ismerőseivel tartsa a kapcsolatot. Éppen ezért ahhoz, hogy hatékonyan tudd felvenni velük a kontaktust, valamilyen érzelmi kötődést kell kialakítanod velük, a kommunikációban a személyességnek is meg kell jelennie.

Az értékes, naprakész információk fontosak, mint ahogyan az is, hogy közvetlen kapcsolatot alakítsunk ki a követőinkkel. Kezdetben próbáljunk ki többféle tartalmat, és majd látni fogjuk, melyik a leghatásosabb. A posztok gyakoriságát tekintve pedig találjuk meg az arany középutat, amely se nem túl tolakodó, se nem túl ritka.

Instagram

Az egyik leggyorsabban növekvő vizuális közösségi tér. Itt "Post"-ot vagy "Story"-t oszthatunk meg. Előbbinél figyeljünk a minőségi tartalomra, utóbbinál megengedett a lazább stílus is, és ezt csak 24 órán keresztül érhetik el a látogatóink. A posztok gyakorisága pedig legyen következetes, mert itt csak így leszünk sikeresek.

Ha mindez bonyolultnak vagy időigényesnek tűnik, akkor pedig még mindig ott van a kiszervezés lehetősége.


(x)







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!