|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Így választanak abroncsot az emberek
KUTATÁS
Bridgestone: Így választanak abroncsot az emberek
2016-09-19 10:21 | Premier Kommunikacios Iroda
Bridgestone: új abroncs vásárlásakor a hölgyek a szakmai tanácsadásra, a férfiak az árra helyezik a hangsúlyt. Hazánkban csak minden ötödik új abroncsvásárló erősíti a hölgyek táborát, de számukra lényegesen fontosabb a teljes körű szaktanácsadás, mint a férfiak számára, derült ki a Bridgestone közel 70 szervizműhely vezetője körében végzett felmérése során. Vásárlási szokásaink jelentős átalakuláson mentek keresztül az elmúlt évtizedben, így a hölgyek nemcsak egyre nagyobb vásárlóerőt képviselnek, de a családi vásárlások esetében is 70-80%-ban hozzák meg a végső döntést. A megkérdezett szervizműhelyek vezetői szerint ez a trend egyelőre még nem érvényesül a gumiabroncsok vásárlásakor: csak minden ötödik új abroncsvásárló erősíti a hölgyek táborát, így a gumivétel továbbra is jellemzően a férfiak tisztje. Jelentősen árnyalja ugyanakkor a képet, hogy míg a férfiak céltudatosan, határozott elképzeléssel érkeznek az üzletbe és döntésüket elsősorban az új abroncsok ára befolyásolja, addig a hölgyek shoppingélményként tekintenek az abroncsvásárlásra: mintha új cipőt vennének, ezúttal szeretett autójukra. A vásárlási döntés meghozatalának első lépése az információgyűjtés: a szervizműhelyek vezetői szerint elsőként a férfiak és a nők is az interneten informálódnak, de míg a férfiaknál az aktuális abroncstesztek és a kinézett abroncsok ára már ekkor erősen befolyásolják a végleges vásárlást, addig a hölgyek a barátok, ismerősök tapasztalataira és tanácsaira hallgatnak, vagy online fórumokon tájékozódnak, kikérve egy-egy szakember véleményét. Külön érdekesség az akciók kérdése. Míg az árleszállításokat és akciókat jellemzően a nők 85%-a és a férfiak 70%-a is kihasználja más termékek esetén, addig ez az arány új abroncsvásárlás esetén már kevésbé érvényesül. A hölgyek jellemzően rugalmasabbak az ár szempontjából, ugyanis az esetek 90%-ában figyelembe veszik az ár-érték arányt, vagyis az adott abroncs menettulajdonságait is. A Bridgestone tapasztalatai alapján az ár-érték arány kiemelkedően fontos a családoknál, ahol a gyerekek biztonsága érdekében gyakran születik döntés a jobb teljesítményt és rövidebb féktávot biztosító prémium abroncsok vásárlása mellett. A szervizvezetők úgy gondolják, hogy a hiteles szakmai tanácsadás és szakmai kapcsolat építése hosszú távon is kifizetődő: a tapasztalatok alapján később a nők 70%-a, míg a férfiak 60%-a tér vissza az üzletbe, ha gumicserét, vagy új abroncs vásárlását tervezi. Vagyis az abroncsvásárlás során adott hatékony szakmai tanácsadás hitelességet, bizalmat és megbízhatóságot épít. Az információgyűjtést követően a hölgyek a gumiszerviz felkeresésekor is máshogy hozzák meg a végső döntést, mint az urak. Míg a férfiak az üzletbe való belépéskor már pontosan tudják, hogy melyik márkát milyen méretben és mennyiért szeretnék megvásárolni, addig a hölgyek részéről a vásárlás fontos részét képezi a személyes szakmai tanácsadás. A Bridgestone által megkérdezett szervizpartnerek fontosnak tartották kiemelni, hogy a hölgyek ilyenkor már gyakran tisztában vannak az alapvető információkkal, és ekkor győződnek meg az eladó felkészültségéről és szakmai hozzáértéséről: vagyis arról, hogy jó döntést hoznak, ha az adott szervizben vásárolnak. A tanácsadás szerepe így kiemelkedően fontos: a hölgyek 70%-a ugyanis - a szakmai tanácsot megfogadva - már az első szervizlátogatásnál vásárol új abroncsot, ha az valóban szükséges.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
cafeteria | Virsli | pezsgő | karácsonyi különlegességek | műfü | adomány | Kifli.hu | LIDL | kert | K&H | Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akció | karácsony | Rhoda Scott | Varnus Xaver | SAP | Palladio Orchestra | Budapest Airport | utazás | szörp | édességek | szilveszter | magyarok | Bad Kleinkirchheim | fenntartható önkormányzat
|
PARTNEREINK
|