Kép: Wpkurzus.hu
|
|
TIPPEK | Mitől lesz reszponzív a weboldalad?
Mitől lesz reszponzív a weboldalad?
2020-09-21 06:08:00
Kép: Wpkurzus.hu
Miben más, ha telefonon böngészünk? Korábban sokan legyintettek a mobilos böngészésre, mondván nem magánszemélyeknek, hanem cégeknek értékesítenek. De gondolj csak bele, egy cégvezető mikor ér rá interneten nézelődni? Egy unalmas értekezleten? Utazás közben? Ebédszünetben? Szinte biztos lehetsz benne, hogy ilyen helyzetekben legtöbbször nem a számítógépén böngészik, hanem tableten vagy mobilon. Korábban sok weboldalnak volt mobilos és asztali változata, amelyeknél a menüben, a képernyőfelbontásban és hasonlókban volt különbség. De a reszponzivitás nem éri be ennyivel. A reszponzív oldalak minden eszközön jól jelennek meg. A reszponzív weboldal előnyei A internetet böngésző felhasználók közel 80 százaléka átszörfözik más weblapra, ha a megnyitott oldal nem jól olvasható, kezelhető vagy nagyon lassú, tehát tetemes forgalomvesztést könyvelhetsz el, ha nem fordítasz kellő figyelmet a reszponzivitásra. A felhasználók csalafinták tudnak lenni, mert amíg csak szörföznek, azt a mobilukon teszik, viszont a vásárlás lezárásánál már sokszor az asztali gépet használják, hogy ne kelljen az adatokat a mobilon bepötyögniük. Összefoglalva az előnyöket:
A reszponzív oldalaknál az egyes elemek méretét nem fix értékként, hanem százalékosan adják meg egy rácsszerkezet alkalmazásával, amelyben a rácsvonalak a viszonyítási pontok, az egyes elemek ezekhez igazodnak. A rács négyzetei az eszköz méretének megfelelően jelennek meg vagy rendeződnek át. A menü a mobilos nézetben alapesetben nem látható, de olyan helyen kell lennie, ahol könnyen észre lehet venni. További finomság, hogy a felhasználó ujja vastagabb, mint az egér mutatója a képernyőn, ezért segíteni kell abban, hogy a menüpontok, nyomógombok, jelölőnégyzetek olyan méretűek legyenek, amely mellett a félrekattintás esélye minimalizálható. Érdemes a felületet először mobiltelefonra optimalizáltan tervezni, ha ezen jól látható minden, a nagyobb felületekkel sem lesz baj. Arra is figyelni kell, hogy a hosszú szövegek jól tagoltak legyenek, mivel a felhasználók a mobilon szemükkel szkennelve olvasnak vagy inkább pásztáznak, és csak az érdekesebbnek tűnő címekhez tartozó tartalmakba mélyülnek jobban bele. A reszponzivitásról többet is megtudhatsz a WPKurzus anyagaiból. A reszponzivitás tehát nem luxus, hanem alapkövetelmény. (x)
|
|
PARTNEREINK
|