TIPPEK | Milyen egy jó bástya poszt, és hogyan kell elkészíteni?
Milyen egy jó bástya poszt, és hogyan kell elkészíteni?
2020-05-22 12:26:00



Kép: Klikkmarketing.hu
A bástya poszt a tartalommarketing egy igen hatékony és nagyerejű eleme, amelyet magas színvonalú, jól megírt és részletes tartalom jellemez. Általában egy kiemelt vagy nagyon jól sikerült blogbejegyzés, amely sok olvasót vonz.

A bástya poszt célja

Mint minden más tartalommarketing eszköznek, a bástya tartalomnak is az a célja, hogy értéket, tudást adjon az olvasónak, jó érzéseket keltsen és megteremtse a bizalmat. Sugároznia kell magából, hogy a tartalomkészítő szakértője a témának, vérbeli profi. Az ilyen tartalmakat a Google is szereti, tehát magas organikus elérést lehet velük kiharcolni.

A legtöbb ember csak átpörgeti gyorsan a tartalmakat, néhol bele-bele olvas, tehát egy jó tartalomnak meg kell akasztania az olvasó figyelmét, el kell érnie, hogy ne csak a címeket, hanem a szöveget is elolvassa. Ha sikerül felkelteni az érdeklődést, a tartalom érdekes és értékes, akkor nő a hitelesség, nagyobb arányban lehet feliratkozókra számítani. Akár egy jó cikkel is véleményvezérré lehet válni, ki lehet tűnni a tömegből, meg lehet különböztetni magunkat a konkurenciától.

Milyen a jó bástya poszt?

Azon kívül, hogy a legjobb cikk, amit valaha írtak ebben a témában, a bástya posztnak egyéb ismérvei is vannak. Az ilyen típusú tartalom általában részletes, átfogó és hosszú. A Klikkmarketing szakértője szerint legalább 1500-2000 szavas írás. Egy ilyen tartalmat jól tagoltan kell tálalni, hogy a pásztázás során akár több helyen is megakadjon az olvasó figyelme. Ezt címsorokkal, kiemelésekkel, ábrákkal, képekkel lehet elérni. Egy tagolatlan vagy rosszul szerkesztett cikk már a hosszúságával elrettenti az olvasót, bele sem olvas.

Ha a téma iránti lelkesedés is érezhető a tartalomból, az is sokat lendíthet a poszt sikerességén, hiszen a szenvedély magával tudja ragadni az olvasót. Egy jó írást megosztanak az emberek a közösségi médiában, beszélnek róla, sok komment érkezik hozzá, és a kommentek is arról tanúskodnak, hogy sikerült megmozgatni a célközönséget. A pozitív visszajelzések azután arra sarkallják a szerzőt, hogy további hasonlóan magas színvonalú cikkel rukkoljon elő, és már bele is került egy felfelé ívelő spirálba.

Hogyan kell elkészíteni a bástya tartalmat?

A tartalom elkészítésébe be lehet vonni valakit, de teljesen nem lehet másra bízni az elkészítését, hiszen a TE szakterületeden TE vagy a szakértő, és nem a marketing tanácsadód.

A tartalom elkészítésének lépései a következők:
 
  • 1. Kulcsszókutatás - ennek legfontosabb célja, hogy a kiválasztott kulcsszavaknál sikerüljön előkelő helyet elérni a keresőkben.
  • 2. Tematikus kutatás - megnézni, mások mit írtak már erről a témáról, kiválasztani a legjobb írásokat.
  • 3. A tartalom elkészítése
  • 4. A cikk terjesztése, publikálása minden lehetséges módon
  • 5. Mérés, elemzés, javítás - az eredmények és visszajelzések alapján tovább lehet fejleszteni a tartalmat.


A bástya poszt módszer elismert és hatékony, vágj bele!

(x)