TIPPEK | 4 ok, ami hátráltathat az üzleti sikerben
4 ok, ami hátráltathat az üzleti sikerben
2017-02-10 15:08:00



Kép: Ferling
Fontos, hogy lásd magad előtt a célt, még akkor is, ha a valóság sokszor felülírja azt. Mindenki követ el hibákat, különösen az odavezető út során. A kulcs, hogy tanuljunk ezekből, és ne hagyjuk megismétlődni azokat. Sokszor motoszkál az a hang a fejünkben, amely arra buzdít, egyszerűen hunyjunk szemet afelett, ami nagyon nincs rendben.

Gene Hammett, az Entrepreneur.com szerzője 4 problémát mutat be:

1. Az idő, pénz! Ez közhelyesen hangzik, de az idő valóban pénz. Ahelyett, hogy 100 ügyféllel foglalkozol, dolgozz csak a legjobb 10-el! Ne félj attól, hogy emiatt veszítesz el sikeres üzleteket, hiszen ez maga az üzlet.

2. Fogadd el a likviditási nehézségeket is! Minden vállalkozás életében központi feladat a pénzforgalmi kérdések megoldása, azonban a legfontosabb kérdés mégis az, hogyan reagálsz erre a kihívásra. Nem szabad egyből feladni, még akkor sem, ha a tervezett időn belül nem vagy képes megvalósítani a kitűzött célokat

3. Az ábrándozás nem segít! Az álmodozás nem kifizetődő. A folyamatos fejlődés és a partnerkapcsolatok tudatos ápolása viszont annál inkább! Ez az, amivel sikeressé teheted vállalkozásodat.

4. Ne becsüld alá képességeidet! Minden vállalkozó követett már el legalább egyszer hibákat. Az a fontos, hogy mi van benned, mit teszel a céljaidért, és képes vagy-e talpra állni a kudarcok után. Hibáink magukban hordozzák azt a lehetőséget, hogy legközelebb jobbak legyünk. Higgy magadban!

"A szerteágazó kapcsolati tőke megléte segíthet abban, hogy ezek a típusú problémák csökkenjenek. Gondoljunk arra, hogyha elakadunk bármilyen feladatban, akár a munkában, akár a privát életünkben, megfelelő ismertségekkel könnyen találhatunk olyasvalakit, aki feloldja nehéz helyzetünket, és segít. Épp ezért fontos, hogy a kapcsolatépítésnél is tudatosak legyünk. De ne csak keressük a segítséget, hanem viszonozzuk is azt, ahogy a Business Network International filozófiája is tartja "Aki ad, az nyer!" - foglalta össze Ferling József, a BNI Magyarország kommunikációs igazgatója.

Forrás: Ferling