KUTATÁSOK | Súlyos milliók fogyókúrás készítményekre
Súlyos milliók fogyókúrás készítményekre
2018-04-11 14:36:00



Bevezető

Forrás: Nielsen
Közel másfél milliárd forintot költünk éves szinten az ideális alak elérésére.

Készül a "beach body"-ra a magyar: áprilisban és májusban a teljes éves értékbeli forgalom több mint egyötödét vásároljuk fel. Viszonyításul: decemberben a májusi forgalom felét hozza a kategória, ellenben az év végi ünnepek után januárban ismét fellendül az értékesítés.

A fogyókúrás készítmények között a különféle kapszulák a legnépszerűbbek: az értékbeli eladások mintegy felét teszik ki; 45 százalékkal ezüstérmesek a porok, vagyis shake-alapok. A folyadékok, oldatok, pezsgőtabletták és ampullás termékek részesedése elenyésző.

A szkennelt adatokból az is kiderül, hogy az értékesítések kilenctizede a drogériákban történik, a csatorna jelentősége folyamatosan növekszik. A súlykontrollt elősegítő termékek piacán erősen dominálnak a gyártói márkák, a kereskedelmi márkák részesedése mindössze 11 százalék. Kiszerelések tekintetében a kapszuláknél a nagyobb (60 db feletti) csomagolás irányába tolódik a piac, ugyanez vonatkozik a shake-alapokra is: a porok esetében a 350 grammnál nagyobb kiszerelés a vonzó.

"A WHO adatai szerint a magyar lakosság közel kétharmada túlsúlyos, miközben a Nielsen egy másik, globális kutatása szerint a magyarok csupán fele, megközelítőleg ötmillió ember véli úgy, hogy súlyproblémái lennének" - mondta Rhorer Dávid, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "Ebből az ötmillióból azonban négyötödük aktívan dolgozik azon, hogy ledolgozza a súlyfelesleget."

A felmérésből az is kiderül, hogy a cél érdekében az étrend tudatos átalakítására voksol a magyarok 81 százaléka. A fogyókúrás készítmények, úgymint shake-ek, tabletták, porok, a válaszadók 10 százaléka szerint jelentenek reális súlykontrollopciót.