Forgalomváltozás - Tartós fogyasztási, műszaki cikkek (Forrás: GfK TEMAX Hungary, GfK)

|
|
KUTATÁSOK | A műszaki termékek hazai piacát a telekommunikációs és háztartásinagygép-szektor hajtja
A műszaki termékek hazai piacát a telekommunikációs és háztartásinagygép-szektor hajtja
2015-07-26 13:45:00
Bevezető
Forgalomváltozás - Tartós fogyasztási, műszaki cikkek (Forrás: GfK TEMAX Hungary, GfK)
![]() A növekedés fő hajtóerejét a telekommunikációs szektor és háztartási nagygépek szektora adta, de az információs technológia és a szórakoztató elektronika is tudott erősíteni. Háztartási nagygépek: hűtőcsere hónapjai 2015 első negyedévében tovább folytatódott a háztartási nagygép szektor növekedése, az előző év azonos időszakához képes 23,1 százalékos bővülés látható a piacon. A szárítógépek továbbra is slágerterméknek mondhatók, ez a szegmens érte el a legnagyobb növekedést, de a hűtőcsere programnak köszönhetően a hűtők és a fagyasztók értékesítése is jelentősen meghaladta az előző év első negyedévét. Telekommunikáció: a többség már okosan csinálja A hazai mobiltelefon piacon az év első negyedévében folytatódott a korábban kezdődött dinamikus fejlődés: ez 22,1 százalékos értékbeli növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ez a teljesítmény kizárólag az okostelefonok nagy népszerűségének köszönhető, a hagyományos (feature) telefonok már inkább lefelé húzzák a szektort. Az okostelefonok iránti fokozott keresletet jól mutatja, hogy értékben az összes eladott telefonkészülék 95 százaléka volt ilyen eszköz. Háztartási kisgépek: enyhe növekedés a kisgép piacon A háztartási kisgép szektor az első negyedévben mindössze 4,8 százalékos növekedést tudhat maga mögött. Csökkenés tapasztalható az étel előkészítés árucsoportban, illetve a kenyérpirítóknál, a vízforralóknál és vasalóknál, míg a porszívók értékesítése csak minimálisan haladta meg az előző év azonos időszakáét. A kávéfőzők és a szájápolási termékek viszont kétszámjegyű bővülést tudhatnak maguk mögött az év első három hónapjában. Irodatechnika: stagnáló piac 2015 első negyedévében a szektor hazai piacára a mérsékelt bővülés volt jellemző, az irodatechnikai hardverek és kellékanyagok eladása visszafogott mértékben, 3 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. Termékcsoport szinten vizsgálva a trendeket az állapítható meg, hogy a hardverek (nyomtatók és multifunkciós berendezések) iránti kereslet közepes mértékben növekedett, míg a kellékanyagok (festékek és tonerek) forgalma kismértékben visszaesett, így alakítva ki az összességében pozitív mérleget. Szórakoztató elektronika: mérsékelt növekedés az első negyedévben A hazai szórakoztató elektronikai piac 2015 induló negyedévében 16 milliárd forintos forgalmat generált, ami 2,2 százalékos előrelépést jelent. Bár összességében a piacot leginkább meghatározó síkpaneles televíziók növekedése lelassult, a nagy kijelzős televíziók iránti keresletnövekedés töretlen: minden ötödik értékesített televíziókészülék 46'-os vagy annál nagyobb kijelzővel rendelkezik. A tévén kívül a hangprojektor és az autó hifi kategória tudott erősíteni a dokkolós házimozi rendszerekkel együtt. Információs technológia: alig észrevehető javulás A IT termékek magyarországi értékesítése 2015 első három hónapjában minimális - 1,3 százalékos - emelkedést mutatott. A szektor bővülése elsősorban a tabletek jó teljesítményének köszönhető, amely még mindig nem érte el a telítődési pontot, bár a növekedés már veszített a dinamikájából. A tabletek mellett pozitívan zártak még a monitorok, billentyűzetek és egerek. Ez utóbbiak szereplése összhangban van a tabletek egyre szélesebb körben való használatával. Fotó: tovább csökken a piac A magyar fotópiacon 6 százalékos visszaesés volt tapasztalható a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. Az összforgalom 1,8 milliárd forintra rúgott, amivel a többi szektor forgalmától igencsak elmaradt. A gyenge teljesítmény leginkább a fotográfiai eszközök iránti kereslet drasztikus visszaesésével magyarázható: csak a kompakt kategória kétszámjegyű csökkenést szenvedett el. ![]() ![]()
|
![]() ![]() |
PARTNEREINK
|