SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Üzlet | Csak keveseknél nőtt a profit 2024-ben


Opten: Csak keveseknél nőtt a profit 2024-ben
2025-10-13 11:00 |



forrás: Bizalmi Kör
Magyar cégvezetők, akik válságban is képesek növekedni.

Miközben a magyar vállalatok árbevétele 2024-ben átlagosan 8, nyereségük pedig 11 százalékkal csökkent, a Bizalmi Körhöz tartozó cégek 1,25 százalékos bevételnövekedést és 11 százalékos profitbővülést értek el - derül ki az Opten friss elemzéséből. Dr. Csorbai Hajnalka, az Opten stratégiai igazgatója szerint a siker kulcsa a digitalizáció, a tudásmegosztás és a humánstratégia. A Bizalmi Kör tagjai a foglalkoztatást is bővíteni tudták, miközben az országos adat 7 százalékos csökkenést mutat. A kiemelkedő vezetőket a november 28-i Bizalom Gálán díjazzák.

"A magyar gazdaság az elmúlt években tartósan válságközeli állapotban működött: a Covid-járvány utáni visszaesés, az inflációs nyomás és a beruházások elmaradása mind hozzájárultak ahhoz, hogy a vállalkozások többsége stagnálással vagy zsugorodással küzdött. Az Opten friss elemzése azonban rámutat: vannak cégek, amelyek képesek voltak a nehézségek közepette is növekedést és hatékonyságjavulást felmutatni." - hangsúlyozta Dr. Csorbai Hajnalka az Opten stratégiai igazgatója egy podcast interjúban, amit Gangel Péter, a Bizalmi Kör alapítója készített.

A beszélgetésben nemcsak arról esett szó, hogy miként teljesítenek a hazai vállalkozások, de a stratégiai igazgató arról is beszélt, hogy milyen trendek figyelhetők meg az árbevétel, a nyereségesség, a cégalapítások és a megszűnések terén. A podcastban külön kitértek arra, hogy bizonyos cégek miért tudtak növekedést, hatékonyságjavulást és munkaerő-bővülést felmutatni, miközben a piac egésze visszaesett.

Az elemzés szerint a hazai cégek többsége 2024-ben jelentős visszaesést szenvedett el:
 
  • az árbevételük közel 8%-kal csökkent,
  • a nyereségük pedig átlagosan 11%-kal esett vissza.


Ezzel szemben a Bizalmi Körhöz tartozó cégek átlagosan 1,25%-os árbevétel-növekedést és 11%-os profitbővüléstértek el ugyanebben az időszakban.

Foglalkoztatás és hosszú távú gondolkodás

A foglalkoztatás területén is szembetűnő a különbség míg a magyar vállalatok összességében közel 7%-kal csökkentették a foglalkoztatottak számát, addig a Bizalmi Kör tagjai majdnem 5%-kal bővítették a létszámot. Ez jól mutatja a vezetői szemlélet különbségét: a kiemelkedő cégek nem rövid távú költségcsökkentésben, hanem hosszú távú stratégiai építkezésben gondolkodnak. Hiszen mint a podcastban is elhangzott: a cégvezetők sok esetben saját költségükre is igyekeztek megtartani munkatársaikat, felismerve, hogy a lojalitás és a tapasztalat felbecsülhetetlen érték, különösen egy új növekedési ciklus kezdetén.

Mi a siker kulcsa?

A beszélgetés során Dr. Csorbai Hajnalka három fő tényezőt emelt ki:
 
  • Hatékonyságnövelés és innováció - amikor az árbevétel növelése nem lehetséges, a vállalkozások a költségek racionalizálására, digitalizációra és AI-megoldásokra támaszkodnak.


 
  • Közösségi tudásmegosztás - a bizalmi kör vezetői egymástól tanulnak, így gyorsabban reagálnak a piaci kihívásokra.


 
  • Előrelátó humánstratégia - a munkaerő megtartása és bővítése a válságban alapozza meg a jövőbeli sikert.


Példaképek a gyakorlatban

Nem véletlen tehát, hogy a 2025-ös Leader of the Year TOP10 listáján azok a vezetők kaptak helyet, akik válságos időkben is képesek voltak növekedést, stabilitást és inspiráló vezetői magatartást tanúsítani. A versenyben hat kategóriában hirdettek jelölteket - mikrovállalattól a nagyvállalatig, külön figyelmet szentelve a fiatal és női cégvezetőknek. A győzteseket november 28-án, a Corinthia Hotelben megrendezett Bizalom Gálán hirdetik ki.

A lista üzenete egyértelmű: válságban is van kiút. Azok a vezetők, akik hosszú távon gondolkodnak, hajlandók innoválni és megőrzik a munkatársaik iránti elköteleződést, nemcsak a saját cégükben teremtenek értéket, hanem példát mutatnak a teljes hazai üzleti közösségnek is.










TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!