|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Több százezer forintot költenek a magyar családok a nyári szünet ala...
KUTATÁS
![]()
Regio Játék: Több százezer forintot költenek a magyar családok a nyári szünet alatt
Országos | 2025-06-25 11:59 |
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és pénzügyi kiadásokat is jelent a családoknak. A REGIO JÁTÉK legújabb felmérése alapján a kisgyermekes családok többsége jelentős összegeket fordít a vakáció megszervezésére: táborozásra, nyaralásra, strandra és szezonális játékokra. A vállalat friss értékesítési adatai megerősítik, hogy a nyár a játékpiac egyik legfontosabb időszaka. Családi logisztika: ki vigyáz a gyerekre? A kutatás eredményei alapján a kisgyermekes szülők közel fele (49%) szembesül kihívásokkal a gyermekfelügyelet megszervezésekor. Bár a válaszadók szerint a nyári időszak ideális esetben 30 nap szülői szabadságot igényelne, valójában átlagosan 20 nap áll rendelkezésükre. A válaszok alapján a munkáltatók egyharmada kínál érdemi segítséget a szülőknek, például rugalmas munkarendet, extra szabadságot vagy céges táborszervezést. A felmérés egyik legfontosabb tanulsága, hogy a nyári családi működés elképzelhetetlen lenne a nagyszülők aktív szerepvállalása nélkül. A válaszadók 61 százaléka számít a nagyszülőkre, akik átlagosan 3 hetet töltenek az unokákkal. A fennmaradó hetekben a táborok és az otthoni munkavégzés lehetőségével próbálják megoldani a gyermekfelügyeletet a családok. A sport- és kézműves táborok dominálnak A táborozás az egyik legkézenfekvőbb megoldás a nyári szünetben: a kutatás alapján a szülők közel fele íratja be gyermekét, melyek döntő többsége (81%) napközis jellegű. A legtöbb család egy vagy két táborra fizet be, jellemzően 5 napos turnusokra. A legnépszerűbbek a sport- és a kézműves, alkotótáborok, ezekért 30-50 ezer forint közötti összeget költenek el turnusonként. Ugyanakkor minden ötödik szülő szán több mint 100 ezer forintot a gyermek nyári táboroztatására. A strandolás népszerű, de egyre drágább nyári program A strandolás továbbra is a kisgyerekesek egyik kedvenc nyári elfoglaltsága, annak ellenére, hogy többségük jelentős költségekkel számol. A családok háromnegyede úgy becsüli, hogy egy átlagos strandolós nap legalább 15-25 ezer forintba kerül, de minden ötödik válaszadó szerint akár 30 ezer forint fölé is szökhet ez az összeg, különösen több gyermek esetén. "A nyári eladásainkban is megmutatkozik a vízparti kikapcsolódás népszerűsége: a strandjátékok, mint például a vízipisztolyok, gumimatracok, úszógumik és homokozókészletek a szezonális forgalom 8,5 százalékát teszik ki" - mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető-helyettese. Nyáron is pörög a játékpiac A vállalat értékesítési adatai szorosan kapcsolódnak a kutatás eredményeihez. A teljes éves forgalom ötöde a nyári időszakban realizálódik, az online vásárlások átlagos kosárértéke ilyenkor 17.000 forint, míg áruházi vásárlások esetén 9.500 forint. "A nyári időszakban megnő az élményalapú termékek iránti kereslet, ilyenek a kerti medencék, a strand- és szabadtéri játékok, valamint azok a társasjátékok, amiket könnyű magunkkal vinni nyaralásra" - tette hozzá Gyaraki Dávid. Családi nyaralás: a Balaton és az Adria a fő úti cél A kutatás szerint a kisgyermekes családok 71 százaléka tervez legalább egy többnapos nyaralást idén. A legnépszerűbb hazai célpont a Balaton térsége (Siófok, Balatonlelle és Balatonfüred), külföldön pedig Horvátország, Olaszország és Ausztria a favorit. A családok fele 350 ezer forint alatti költségkerettel készül, ugyanakkor egynegyedük 500 ezer forint feletti összeggel számol. A legtöbben apartmant vagy szállodát választanak, előnyben részesítve a gyerekbarát szolgáltatásokat. *** A kutatás háttere: A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint a 2025. június 13-18. között elvégzett online kutatásán alapulnak, melyben 1439 magyar, 3-14 év közötti gyermeket nevelő szülő és nagyszülő vett részt. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a szülők és nagyszülők véleményének feltérképezésére. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
ajtó | ALDI | gyerekszoba | oregánóolaj | mezőgazdaság | első cipő | vendéglátóipar | Raiffeisen Nagydíj | Lidl | Bátor Tábor | baba fejlődés | bútorgyártás | akkumulátor | E.ON | Autókulcs | tok | Környezetbarát tálak | SPAR | AI technológia | 57. Kékszalag | adómentesség | dekoráció | lakberendezés | légzés
![]() |
PARTNEREINK
|