|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Húsvétkor indul a szabadtéri szezon a játékpiacon
KERESKEDELEM
![]()
: Húsvétkor indul a szabadtéri szezon a játékpiacon
Országos | 2025-04-10 12:00 |
A kisgyermekes családokban az ajándékozás továbbra is a húsvét meghatározó része a REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint. A gyerekek leggyakrabban édességet, játékot vagy könyvet kapnak, ebből adódóan az ünnepi időszakban az átlagos költés online és bolti vásárlásnál is meghaladja a 10 ezer forintot a játékkereskedőnél. A forgalmat látványosan mozgatja a szabadtéri játékok iránti szezonkezdeti érdeklődés. A kisgyermekes családoknál a húsvét meghatározó része az ajándékozás, leggyakrabban édességet (81%), játékot (69%) és könyvet (42%) kapnak a gyerekek - derült ki a REGIO JÁTÉK friss kutatásából. A felmérésben részt vevő 3100 szülő válaszai alapján a legnépszerűbb játékok közé a kreatív és a LEGO készletek (40-40%) tartoznak, de szorosan követik őket a szabadtéri játékok (20%) és a sporteszközök (12%) is. "A húsvét minden évben fordulópont a szezonális játékkínálatban, ilyenkor indul meg igazán a kültéri játékok iránti kereslet. A tavasz beköszöntével a családok jellemzően mozgásra ösztönző termékeket, például kismotort, rollert, labdát vagy kerti játékot keresnek. A forgalomnövekedés az ünnep előtti 3-4 hétben érezteti hatását leginkább, ebben az időszakban az online kosárértékünk 10.500 forint, az áruházi vásálásoké pedig 10.400 forint körül alakul" - mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető-helyettese. A felmérés eredményei egybecsengenek az elmondottakkal, a húsvéti meglepetések esetében ugyanis a megkérdezett szülők fele az 5-10 ezer forintos árkategóriában választ játékot, egynegyedük 5 ezer forint alatti, míg hasonló arányban 10 ezer forint feletti ajándékot is szívesen beszereznek. A gyerekek többsége ráadásul nem egyetlen meglepetést kap: 36 százalékuk kettő, 31 százalékuk pedig három különböző ajándéknak is örülhet húsvétkor. A kisgyermekes utazók belföldi úti célt választanak a tavaszi szünetben A húsvéti hagyományok megőrzése egyre inkább a gyerekek felé tett gesztus a magyar családoknál: a szülők 45 százaléka elsősorban miattuk tartja meg az ünnepi szokásokat, és a megkérdezettek 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a húsvét számukra leginkább a minőségi együtt töltött időt jelenti. A programok közül például a tojásvadászat tízből hat családnál már ugyanannyira része a húsvétnak, mint a locsolkodás, és egyre többen indulnak kirándulni is az ünneppel egybekötött tavaszi szünetben. Idén a kisgyermekes családok közel egyharmada kel majd útra, méghozzá tízből kilencen belföldi úti célt választanak. A jellemzően 1-4 naposra tervezett utazások legkedveltebb célpontjai között a Balaton-part, Budapest, Eger, Szeged és Nyíregyháza szerepelnek idén, az apropót pedig legtöbbször a természetjárás, egy új város felfedezése vagy a nagyszülők, rokonok meglátogatása adja. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
személyszállítás | Carlsberg | kenőmájas | CEMACON | szivattyú | SPAR | téglagyár | disznóvágás | lángos | hűségpromóció | BioTechUSA | nyugtató | szupinált cipő | fogszabályzó | Lidl | vérplazma | evőeszköztartó | lakásvásárlás | Liverpool FC | betonozás | Gyógynövény | JBL | esküvői ruha | Elektromos autó
![]() |
PARTNEREINK
|