SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Tízből kilenc eMAG-vásárló okosórát választ a hagyományos helye...


eMag: Tízből kilenc eMAG-vásárló okosórát választ a hagyományos helyett
2024-02-14 12:48 | EUROLEX Consulting



Az eMAG-os vásárlók döntő többsége okosórát választ a hagyományos karóra helyett, és a fitneszpántoknál is jóval népszerűbbek a drágább, ám nagyobb tudású okosórák.

Egy ilyen eszköz azért lehet ideális választás Valentin-napi ajándéknak, mert számos típus kapható kisebb és nagyobb méretben, így párok is könnyen tudnak azonos formatervű modelleket választani ezekből.

A Valentin-nap előtti hetekben a normál időszakhoz képest az eMAG-tól hagyományosan többen rendelnek csokoládét tartalmazó ajándékcsomagokat, burába zárt örökrózsákat, és a nagy kiszerelésű óvszercsomagoknak is fontos szezonja ez az időszak, de az okosórák, fitneszpántok is népszerű ajándéknak számítanak ilyenkor.

Tízből kilencen okos karórát választanak az eMAG-on

Miért lehet romantikus Valentin-napi meglepetés egy okosóra? A legkülönbözőbb életstílusokhoz és sporttevékenységekhez tervezett okosórák választéka ma már rendkívül széles. Egy óra kiválasztása gyakran személyes ízlés és igények kérdése: amellett, hogy divatcikk, státuszszimbólum és még az értesítéseket is elolvashatjuk rajta, a legtöbb modellből elérhetők különböző méretű számlapú és szíjvastagságú verziók is, az azonos dizájnú modellek pedig ideális választásnak bizonyulhatnak párok számára. Ráadásul akár egymáséhoz passzoló virtuális számlapokat is választhatnak ezekre, ezzel is kifejezve az összetartozásukat.

Tízből csaknem kilenc eMAG-os vásárló már okosórát vagy aktivitásmérőt választ hagyományos óra helyett, az utolsó három hónap (2023 november eleje és 2024 január vége között) forgalmi adatai alapján az eladott karóráknak csupán kicsivel több, mint 10 százaléka volt hagyományos típus. A normál karórák közül a nőknek szánt típusok minimálisan ugyan, de népszerűbbek a férfi modelleknél.

A nagyobb tudású modellek a legnépszerűbbek

A magyar eMAG-vásárlók kifejezetten a fejlettebb modelleket keresnek: az eladott karórák 65 százaléka teljes értékű okosóra, és csupán alig több mint ötöde éri be a kevesebb funkciót kínáló, elsősorban mozgástípusok mérésére tervezett aktivitásmérővel.

Az okosórák közül a legnagyobb darabszámban Apple, Samsung, Garmin, Amazfit és Xiaomi modellek fogytak az eMAG-nál az elmúlt negyedévben: a legnépszerűbb eszközök az alapvető pulzusmérés mellett például EKG- és véroxigénszint-mérést, illetve a beépített GPS-ük révén túrázás, futás útvonalát is pontosan rögzítik akár telefon nélkül is.

Az aktivitásmérők közül Xiaomi, Honor, Garmin, Huawei és Fitbit modellek kerültek legnagyobb számban a top 20-ba. Az aktivitásmérők elsődleges funkciója az egészségi állapot és testmozgás, aktivitás nyomon követése, viszont kevésbé fontos szerep jut ezeken az eszközökön a telefonra érkező értesítések közvetítésének. Az aktivitásmérőknek jellemzően a kijelzője is kisebb, ezért kevésbé alkalmasak üzenetek olvasására vagy megválaszolására, mint az okosórák a nagyobb, kényelmesebben kezelhető kijelzőikkel.

Erre érdemes figyelni okosóra vagy fitneszpánt vásárlásakor

Ugyanakkor az okosórák és aktivitásmérők közötti határvonal egyre inkább elmosódni látszik, a vásárlók szemében azonban még elkülönülnek. Ha valaki a futás, biciklizés, túrázáshoz képest különlegesebb sportot űz, annak érdemes érdemes alaposan utánajárni, hogy melyik eszköz képes hatékonyan mérni a közben kifejtett aktivitást. Ilyen esetekben egy aktivitásmérő sokszor lehet jobb választás egy okosóránál.

Akár okosóra, akár fitneszpánt vásárlásakor érdemes figyelembe venni, hogy cserélhető-e a szíja, számos típus ugyanis szabványos csatlakozóval, vagy legalább a gyártó által kínált cserélhető szíjakkal kompatibilis. Ennek előnye, hogy a sportoláskor használt szilikon vagy nylonszíjat elegánsabb, bőr vagy rozsdamentes acél szíjra lehet lecserélni a munkahelyi, ünnepi viselethez.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!