SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Üzlet | Ezek a legfontosabb Google Ads mutatók


prioris.hu: Ezek a legfontosabb Google Ads mutatók
2023-11-29 09:12 |



Kép: prioris.hu
A vállalkozások sikeréhez ma már elengedhetetlen a megfelelő online marketingstratégia, valamint a megfelelő eszközök és platformok használata, amelyek között kiemelten fontos szerepet kap a Google Ads.

Az alábbiakban bemutatjuk a legfontosabb mutatókat, amelyek valóban számítanak. A Google hirdetés terén vannak olyan mutatók, amelyek minden kampányban elérhetőek, ezekkel kezdjük a listát.




Általános mutatók

A megjelenések száma (impressions) megmutatja, hogy hányszor jelent meg a hirdetés, a kattintások száma (clicks) pedig azt, hogy hányan kattintottak rá. Ha alacsony a kattintások száma, miközben magas a megjelenések száma, érdemes változtatni a hirdetésen, mert nem elég vonzó. Továbbá fontos mutató az átkattintási arány (CTR), a megjelenés és a kattintás hányadosa százalékban kifejezve. Megmutatja, hogy elég jó-e a hirdetés ahhoz, hogy sokan rákattintsanak.

A kattintásonkénti költség (CPC) szintén nagyon fontos mutató, megmutatja, hogy átlagosan mennyibe kerül egy kattintás. Az egyik legfontosabb mutató a hirdetési megtérülés (ROAS), amely megmutatja, hogy a hirdetési költségek megtérülnek-e. Kiszámolása egyszerű, csupán el kell osztani a költséggel a bevételt.

További általános mutatók

Az egyik legkritikusabb érték a konverziós arány (CVR) vagy más néven konverziós ráta. Kiszámításához a weboldalon tett látogatások számát kell elosztani a konverziók számával. Vállalkozásonként eltér, hogy mi számít jó konverziós aránynak, de általánosságban elmondható, hogy 1-3% között mozog az átlag.

Kulcsfontosságú mutató a költség/konverzió (cost/conversion, cost/acquisition), amelyhez a konverziók számával el kell osztani a teljes hirdetési költséget. Az említettek mellett az aukcióstatisztika mutatóinak is fontos szerepük van, hiszen megmutatják, hogy a versenytársak milyen stratégiákkal ás hatékonysággal dolgoznak.

Az aukcióstatisztika mutatói

Ezek közé tartozik például a megjelenési arány (impression share), amely azt mutatja meg, hogy az összes lehetséges megjelenésből hány százalékban jelenik meg a hirdetés. A következő az oldal teteje és oldal tetején való megjelenés abszolút aránya (Top of page, Abs. Top of page). Az előbbi azt mutatja meg, hogy az organikus keresési találatok feletti 3-4 hirdetés között hányszor szerepel az adott hirdetés, míg az utóbbi alapján megtudhatjuk, hogy hányszor szerepel a legelső hirdetések között.

A sorban a fenti pozíció és túllicitálási aránya (Position above rate, Outranking Share) következik. Az első arról árulkodik, hogy a hirdetés előtt hányszor szerepel a versenytársé, míg a második azt, hogy az adott hirdetés 100-ból hányszor jelenik meg a konkurenciájé fölött vagy helyett. Az általános és az aukcióstatisztikában lévő mutatók mellett természetesen a kampányspecifikus mutatókra is kiemelt figyelmet kell fordítani.

(x)







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!