SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | PR | Online pr-szótárt jelentetett meg a Magyar PR Szövetség


MPRSZ: Online pr-szótárt jelentetett meg a Magyar PR Szövetség
2023-11-10 10:37 |



Dr. Sós Péter János, az MPRSZ Örökös Tagja
Hogy mit jelent az USP vagy az EVP, mi a különbség a márkanagykövet és a márkaképviselő között, vagy miből fejlődtek ki a sajátmárkás termékek, ehhez érdemes felkeresni a Magyar PR Szövetség pr-szótárát.

A hiánypótló online kiadványt az októberi Drinks&Links rendezvényen mutatta be a szótár alapító-főszerkesztője, Dr. Sós Péter János, az MPRSZ Örökös Tagja.

Több mint negyedszázada készült már egy angol-magyar pr-szótár, amelyet Dr. Sarlós Gábor és Tábori György jelentettek meg könyv formában, de azóta olyan sokat fejlődött a szakma és változott a világ, hogy a public relations néhány hazai nagyágyúja úgy döntött, itt az ideje egy friss, online verziónak.

Az új, webes szótár alapító-főszerkesztője Dr. Sós Péter János címzetes egyetemi tanár, lektorai pedig Dr. Rácz Gábor PhD és Sárosi Péter, mindhárman az MPRSZ Örökös tagjai. A kommunikációs jogi szókészlet Dr. habil. Buday-Sántha Andrea PhD habilitált főiskolai docens munkájának eredménye, míg a válságkommunikációs szókészlet összeállításában Böhm Kornélv kríziskommunikációs szakértő vállalt fontos szerepet.

A szótár több mint 330 szócikket tartalmaz, 11 témában, a lobbytól a médián keresztül a márkázásig, és tisztába teszi a pr, a reklám és a marketing alapfogalmait is. A készítők nem titkolt célja volt egyrészt a szakszavak tisztázása - nem árt, ha mindenki ugyanazt érti egy-egy kifejezésen - másrészt az egyetemisták és pályakezdők segítése az eligazodásban a kommunikációs szakmák nyelvezetében és a fordításban.

Ez az első és egyetlen olyan online szakszótár, amely ISBN számot is kapott. A kétnyelvű kiadvány (a szócikkek magyarul és angolul, a magyarázatok magyarul olvashatók) a SaaS (Software as a Service) alapú Pressonline CMS alkalmazásra épült. A választott platform biztosítja, hogy a szótár könnyen szerkeszthető legyen, a készítők várják is a további szavakat, kifejezéseket a felhasználóktól.

"Mivel én szinte naponta találkozom egyetemistákkal és Z generációs pályakezdőkkel, számomra erősen érezhető volt egy ilyen, fogalommagyarázó szógyűjtemény igénye" - mondta Dr. Sós Péter János. - "Azért is kezdtem bele ebbe a nagy munkába. És komoly rangot ad, hogy kiváló szakemberek segítettek az összeállításban, értelmezésekben."

"Egy hasznos és technológiailag is korszerű tudástár automatizálható SEO-val, vagy egy a keresők által is látható módon újraszerkesztett - publikált, és így organikus találatokat is hozó pdf file nagyon jó megoldás az elkészített tartalmak jobb, hatékonyabb hasznosítására." - tette hozzá Szenes Gábor, a PR Szótár technológiai hátterét biztosító Pressonline alapító-tulajdonosa.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!