Kép: minicrm.hu
|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Üzlet | A USP lényege és fontossága egy cég életében (x)
ÜZLET
MiniCRM.hu: A USP lényege és fontossága egy cég életében (x)
2023-07-11 09:56 |
Kép: minicrm.hu
Persze a kidolgozás nem fog menni, ha nem vagyunk tisztában a fogalom mögöttes tartalmával. Éppen ezért szentelünk kiemelt bejegyzést a témakörnek. Nemcsak a jelentéssel foglalkozunk, hanem egy KKV-ra nézve is adunk kézzelfogható tippeket a saját egyedi előny kidolgozásához. Vágjunk is bele! Mit jelent pontosan a USP fogalma? Egy rövidítésről van szó, amelyik az angol nyelvű "Unique Selling Proposition" kifejezéshez köthető. Hogyha a magyarul értelmezhető megfelelőt akarjuk keresni, leginkább az "egyedi terméktulajdonság" megnevezés adja vissza a lényegét. Ami biztos, hogy egy vállalkozás életében legalább annyira fontos tisztában lenni vele, ahogy például a MiniCRM és a CRM jelentése is egyre inkább elengedhetetlen a tartós eredményesség szempontjából. A USP tudatos kialakításán keresztül egy vállalkozás elérheti, hogy a vásárlók és ügyfelek ne kizárólag az ár alapján döntsenek mellette. Ennek köszönhetően el lehet kerülni az árversenyt, és tartósan profitábilis működést lehet kialakítani. Hogyan lehet megtalálni a USP-t egy vállalkozás működése alapján? Három kulcsfontosságú szempontot javasolt figyelembe venni, és ezek közös metszetében lehet a nyerő választás. Először is számít az, amit az ügyfelek akarnak, amire vágynak. Az ügyféligények jelentik a kiindulási alapot. Ezután célszerű megfigyelni, hogy mi az, amit a konkurencia rosszul csinál. Szinte biztosra vehető, hogy piactól és versenyhelyzettől függetlenül akadnak olyan területek a versenytársaknál, amelyek gyenge pontnak számítanak. A legfontosabb faktor pedig talán az, amit a mi cégünk jól csinál. Az a kiemelt erősség, amiben már most is egyedit tudunk nyújtani. Ha pedig még inkább ráerősítünk, akkor egyetlen versenytárs sem érhet a nyomunkba. Ennek a három szempontnak a közös nevezője lehet tehát a USP. Néhány gyakorlati példa a USP kialakítására Lehetünk a leggyorsabbak, a leginkább precízek, dolgozhatunk egyedi plusz szolgáltatással, a lehetőségek tárháza csaknem végtelen. Egyedül a legolcsóbb titulusra nem érdemes hajtani, mert azzal az árverseny sötét örvénye felé kormányozzuk a vállalkozásunkat. A Domino's Pizza annak idején 30 percen belül ígérte a pizza házhozszállítását, az M&M a "Csak a szádban olvad, nem a kezedben" szlogennel vált világhírűvé, a Shopify pedig programozói tudás nélkül tette elérhetővé egy webáruház elindítását. Példából, inspirációból is akad bőven, de hogy lesz ebből saját USP? Először is érdemes összeírni a saját erősségeinket, aztán megnézni a piaci környezetet, majd ezekhez mérten megvizsgálni a vevők igényeit. Némi ötletelés után meg is születhet a nyerő verzió.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
játékpiac | coaching | lakáskiadás | sport | Bridgestone Tatabánya | lámpa | textíliák | méz | család | elektromos kerékpár | emeletes ágy | informatikai eszközök | Fóliázás | Airbnb | olasz divat | Olaszország | építőipar | E.ON | dekoráció | jégkorong | terasz | motor | gyerekszoba | grill
|
PARTNEREINK
|