SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Üzlet | A USP lényege és fontossága egy cég életében (x)


MiniCRM.hu: A USP lényege és fontossága egy cég életében (x)
2023-07-11 09:56 |



Kép: minicrm.hu
Üzleti környezetben a USP ismerete legalább annyira fontos, ahogy a tudatos alkalmazása is, ugyanis ez jelentheti egy vállalkozás sikerének a titkát.

Persze a kidolgozás nem fog menni, ha nem vagyunk tisztában a fogalom mögöttes tartalmával.
Éppen ezért szentelünk kiemelt bejegyzést a témakörnek. Nemcsak a jelentéssel foglalkozunk, hanem egy KKV-ra nézve is adunk kézzelfogható tippeket a saját egyedi előny kidolgozásához. Vágjunk is bele!

Mit jelent pontosan a USP fogalma?

Egy rövidítésről van szó, amelyik az angol nyelvű "Unique Selling Proposition" kifejezéshez köthető. Hogyha a magyarul értelmezhető megfelelőt akarjuk keresni, leginkább az "egyedi terméktulajdonság" megnevezés adja vissza a lényegét.

Ami biztos, hogy egy vállalkozás életében legalább annyira fontos tisztában lenni vele, ahogy például a MiniCRM és a CRM jelentése is egyre inkább elengedhetetlen a tartós eredményesség szempontjából.

A USP tudatos kialakításán keresztül egy vállalkozás elérheti, hogy a vásárlók és ügyfelek ne kizárólag az ár alapján döntsenek mellette. Ennek köszönhetően el lehet kerülni az árversenyt, és tartósan profitábilis működést lehet kialakítani.

Hogyan lehet megtalálni a USP-t egy vállalkozás működése alapján?

Három kulcsfontosságú szempontot javasolt figyelembe venni, és ezek közös metszetében lehet a nyerő választás. Először is számít az, amit az ügyfelek akarnak, amire vágynak. Az ügyféligények jelentik a kiindulási alapot.

Ezután célszerű megfigyelni, hogy mi az, amit a konkurencia rosszul csinál. Szinte biztosra vehető, hogy piactól és versenyhelyzettől függetlenül akadnak olyan területek a versenytársaknál, amelyek gyenge pontnak számítanak.

A legfontosabb faktor pedig talán az, amit a mi cégünk jól csinál. Az a kiemelt erősség, amiben már most is egyedit tudunk nyújtani. Ha pedig még inkább ráerősítünk, akkor egyetlen versenytárs sem érhet a nyomunkba. Ennek a három szempontnak a közös nevezője lehet tehát a USP.

Néhány gyakorlati példa a USP kialakítására

Lehetünk a leggyorsabbak, a leginkább precízek, dolgozhatunk egyedi plusz szolgáltatással, a lehetőségek tárháza csaknem végtelen. Egyedül a legolcsóbb titulusra nem érdemes hajtani, mert azzal az árverseny sötét örvénye felé kormányozzuk a vállalkozásunkat.

A Domino's Pizza annak idején 30 percen belül ígérte a pizza házhozszállítását, az M&M a "Csak a szádban olvad, nem a kezedben" szlogennel vált világhírűvé, a Shopify pedig programozói tudás nélkül tette elérhetővé egy webáruház elindítását.

Példából, inspirációból is akad bőven, de hogy lesz ebből saját USP? Először is érdemes összeírni a saját erősségeinket, aztán megnézni a piaci környezetet, majd ezekhez mérten megvizsgálni a vevők igényeit. Némi ötletelés után meg is születhet a nyerő verzió.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!