|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Rekordot döntött tavaly a francia borok és szeszes italok expor...
KERESKEDELEM
MTI: Rekordot döntött tavaly a francia borok és szeszes italok exportja
2023-02-20 09:00 |
A francia borok és szeszes italok exportja mennyiségben enyhén csökkent tavaly. A francia borok és szeszes italok exportja mennyiségben ugyan enyhén csökkent tavaly, értékben azonban 10,8 százalékos növekedéssel rekordra, 17,2 milliárd euróra nőtt a termelési költségek megemelkedése és a logisztikai problémák ellenére - közölte a francia borok és szeszes italok exportőreinek szövetsége (FEVS). Az eladott mennyiség 3,8 százalékkal, a boroknál 6,6 százalékkal csökkent, így a palackozott italok árának növekedésével magyarázható a rekordbevétel, elsősorban a champagne és a grand cru borkülönlegességeknek köszönhetően. Az ágazat kereskedelmi többlete 15,7 milliárd euró volt, 2021-hez képest 10,3 százalékkal emelkedett. César Giron, az FEVS elnöke az Európa egyik legjelentősebb borkiállításán, a párizsi Vinexpón tartott sajtótájékoztatóján "kiváló teljesítménynek" nevezte a tavalyi rekordforgalmat, aminek köszönhetően az ágazat a második legjelentősebb kereskedelmi többletet termelt Franciaországban az űripart követően. "A francia borok és szeszes italok továbbra is hódítanak a határainkon kívül, még akkor is, ha a 2022-es növekedés elsősorban az áremelkedésnek tudható be" - emelete ki César Giron, aki elégedetten beszélt arról, hogy az ágazat képes feldolgozni a termelési költségek emelkedését. A borok exportja 11,6 milliárd eurós bevételt termelt, ami 10,2 százalékos emelkedés egy év alatt, míg más szeszes italok külpiaci eladásának 5,5 milliárd eurós forgalma 11,6 százalékkal haladta meg a 2021-est. "Exportunk 75 százaléka az Európai Unión kívülre irányul, ami a piacok nyitásának népszerűsítésére és kétoldalú megállapodások aláírására kell, hogy ösztönözzön" - hívta fel a figyelmet az ágazati vezető. A FEVS-t tömörítő 550 vállalat bonyolítja le a külföldi eladások 85 százalékát. A 6,6 százalékkal, csaknem 10 millió rekesszel kevesebb eladott palackozott bor "hatalmas" csökkenést jelent César Giron szerint. A 2021-es "katasztrofálisan" alacsony termelés - a tavaszi fagyok és a heves nyári esőzések után - az exportképességet csökkentették, és a geopolitikai feszültségek, illetve a logisztikai problémák is nehezítették az exportálást. A francia borok és szeszes italok legfőbb külföldi piaca továbbra is az Egyesült Államok, ahova az eladások negyede irányul. Tavaly 4,7 milliárd euróval, mintegy 14 százalékkal nőtt ezen a piacon a forgalom, jóllehet az eladott mennyiség 5 százalékkal csökkent.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
család | villanyszerelés | Baron | CBD olaj | alkatrész | Revolut | ajándék | hajmaszk | juttatás | szélvédőmosó folyadék | immunrendszer | utalvány | szobanövény | Knorr-Bremse | Green Pledge | frizura | Pesterzsébeti Mentőállomás | SNPR Store | bankszámla | műszaki pálya | E.ON | coaching | kaputelefon | póló
|
PARTNEREINK
|