SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | PR | 5 tudnivaló és 5 tévhit a kerékpárláncról (x)


bikepro.hu: 5 tudnivaló és 5 tévhit a kerékpárláncról (x)
2021-08-17 09:22 |



Kép:bikepro.hu
A kerékpárlánc az az alkatrész, amit szíved szerint bottal sem piszkálnál meg? Mindig olajos, maszatos, és ha hozzá kell érni, az azt jelenti, hogy baj van vele.


Pedig ez is csak olyan alkatrész, mint a többi: a kereskedelemben számos típusa kapható, és nem mindegy, milyen kerékpárra milyet választasz. Ez a darab nem az lesz, amivel menőzni tudsz, mégis érdemes a lehető legjobb minőségűt választani. Az élettartama és a váltásteljesítménye meghálálja!

A kerékpárláncokról nagyon hosszan lehetne beszélni. Ha érdekel a téma, akkor ajánljuk figyelmedbe a Bikepro.hu kerékpár webshop oktatóblogját, amelyből a lánckeréksor felrakását is megtanulhatod. Ide pedig összeszedtük a leggyakoribb tudnivalókat és tévhiteket:

5 dolog, amit tudnod kell a kerékpárláncról

1. A kerékpárláncok szélessége eltérő. Ahogy a fokozatszám növekszik, úgy egyre vékonyabb és vékonyabb a kialakításuk. Manapság a láncok kimondottan a konkrét váltórendszerhez készülnek, az adott fokozatszám figyelembevételével. Ha a maximumot szeretnéd kihozni a váltórendszerből, akkor nem elég, hogy a 10 fokozatos váltórendszerhez 10 fokozathoz fejlesztett láncot használsz, a 11-eshez meg 11-est, hanem érdemes a márkát és a típust is összehangolni.

2. A fogak is csak látszólag keszekuszára formázottak. Ez nem kopás vagy hiba, hanem tudatos gyártás eredménye, a gyors, finom váltás érdekében.

3. A precízebb kialakítású lánc nem csak csendesebb és kiküszöböli a láncugrást váltáskor, de tartósabbnak is bizonyul.

4. A gyártók tudják, hogy senki sem szeret láncot olajozni, ezért tartós zsírozást biztosítanak rá, amivel a lánc szinte a teljes élettartama alatt megfelelően kent maradhat.

5. A patentszemek többsége egyszer használatos. A szemnél megbontható az összekapcsolt lánc, de ha újra össze szeretnéd kapcsolni, egy újabb szemre lesz szükséged.

5 tévhit a kerékpárláncokkal kapcsolatban

1. Tévhit, hogy az új, olajozott, még tiszta lánc nem kopik. Ugyanúgy, ahogy a lánckerék kopik használat közben, a vele érintkező lánc is.

2. Tévhit, hogy a lánc egyetlen nagy baja a megnyúlás. Azonban a kopásra ugyanúgy oda kell figyelni. A fokozatváltás korszerű kialakítását csak a kevésbé kopott, nem túl hajlékony lánc mellett tudod "élvezni".

3. Egyoldalú elhajlás látható az új láncoknál. Tévhit, hogy ez hiba lenne. Ez a technológiai megoldás segít, hogy a váltásnál a lánc a kiinduló lánckerékről a következő fokozatú lánckerékre ne úgy ugorjon át, hogy megtörje a hajtást. Tehát hogy ne ugorjon váltáskor a lánc.

4. Tévhit az is, hogy a modern, rendkívül vékony láncok nem kellően erősek. A láncok szakítószilárdsága ugyanis nem romlik a magasabb fokozatszámmal.

5. Könnyebb a lánc, ha a szemeket összekapcsoló csap üreges. Tévhit, hogy ettől gyengébb, megbízhatatlanabb lesz a lánc. Sőt!

Fontos, hogy választáskor minden szempontot igyekezz mérlegelni!

Az alapanyag, a méret, a hő- és felületkezelés nem elhanyagolható részletek, mint ahogy a más alkatrészekkel való kompatibilitásra is ügyelni kell.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!