SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Járműipar | AutoWallis: 10 százalékos növekedés az első negyedévben


AutoWallis: AutoWallis: 10 százalékos növekedés az első negyedévben
2020-06-12 11:30 | Front Page Communications



A romló külső környezet ellenére 10 százalékkal, 20,2 milliárd forintra növelte árbevételét az AutoWallis az év első negyedévében.

A belföldi értékesítés 21 százalékkal, a nemzetközi értékesítés 1 százalékkal, míg az autóipari szolgáltatói üzletág árbevétele 13 százalékkal bővült. A Budapesti Értéktőzsde autós vállalatának gazdálkodásában márciusban már érezhető volt a koronavírus-járvány átmeneti negatív hatása, és a társaság eredményét egyszeri tételek is kedvezőtlenül befolyásolták.

Az AutoWallis Belföldi disztribúciós üzletágának árbevétele 21 százalékkal 9,2 milliárd forintra, Nemzetközi disztribúciós üzletágának árbevétele 1 százalékkal 9,1 milliárd forintra, Autóipari szolgáltatói üzletágának árbevétele (amelybe a szerviz-szolgáltatások és az autókölcsönzés is tartozik) 13 százalékkal, 1,8 milliárd forintra emelkedett.

Az AutoWallis három üzletágának együttes konszolidált árbevétele 10 százalékkal, 20,2 milliárd forintra bővült az első három hónapban.

A csoport eredményességét legjobban bemutató pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény, az EBITDA az eredményességet negatívan befolyásoló, egyszeri tételek nélkül 23 százalékkal 667 millió forintra, a teljes átfogó eredmény 35 százalékkal 156 millió forintra növekedett volna, az egyszeri, átmeneti tételekkel együtt azonban az EBITDA 509 millió forint, míg a teljes átfogó eredmény -582 millió forint volt.

Ormosy Gábor, a társaság vezérigazgatója kiemelte, hogy
 
  • bár az AutoWallis működése nem független az európai autópiactól, azonban a csoport tényleges működési régiója a tavaly meghirdetett stratégiának megfelelően Közép-Kelet-Európa és a Balkán, ahol elsősorban prémium gépjárműveket forgalmaz és nyújt ezekhez kapcsolódóan autóipari szolgáltatásokat. A koronavírus-járvány rövidtávon ugyan kedvezőtlenül hat a piaci szereplőkre általában, de az említett régiók és a prémium szegmens számai tartósan jobbak lehetnek, mint az EU és a teljes autópiac mutatói.

Ez a trend fennmaradhat, így továbbra is tartható az AutoWallis stratégiájában meghirdetett cél, mely szerint 2024-re organikus és akvizíciós úton 130 milliárd forint fölé emelkedhet az árbevétel.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!