|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Statisztika | GfK: enyhén javult a fogyasztói hangulat Németországban
STATISZTIKA
MTI: GfK: enyhén javult a fogyasztói hangulat Németországban
2020-05-29 09:01 |
A koronavírus-járvány okozta sokk után enyhén javult a fogyasztók hangulata májusban Németországban. A GfK nürnbergi gazdaságkutató intézet felmérésében felfelé mozdultak el a fogyasztók gazdasági és jövedelmi várakozásai, valamint vásárlási hajlandósága is, jelezve, hogy Európa legnagyobb gazdasága lassan kezd feléledni. A koronavírus-járvány és a terjedését akadályozó szigorú intézkedések kemény csapást mértek a fogyasztók hangulatára: a GfK nürnbergi gazdaságkutató intézet fogyasztói hangulatindexe áprilisban történelmi mélypontra, 23,4 pontra süllyedt a következő havi várakozásokban, és a végleges érték csak 0,3 ponttal lett jobb az előzetesnél. Az intézet kedden ismertetett előrejelzése szerint júniusban 4,2 ponttal - a májusi mínusz 23,1 pontról mínusz 18,9 pontra - emelkedik a hangulatindex, ez összhangban áll az elemzői várakozásokkal. A Gfk 1980-ban indított felmérésének történetében még soha nem volt ilyen alacsony a fogyasztói hangulatindex értéke, mint most áprilisban és májusban. Egy évvel ezelőtt, tavaly áprilisban és májusban egyaránt 10,2 ponton állt a hangulatindex értéke. A Gfk metodikája szerint a hangulatindex nulla pont feletti értéke azt jelzi, hogy a fogyasztás éves összevetésben emelkedik, a nulla pont alatti érték pedig csökkenést mutat. A háztartások fogyasztásában éves szinten 0,1 százalékos változást jelez minden egyes pont. A vállalkozások fokozatos újranyitása nyilvánvalóan hozzájárult ahhoz, hogy nem romlott tovább, hanem enyhén javult a fogyasztók hangulata. Mindazonáltal jelentős a bizonytalanság a fogyasztók körében - mutatott rá Rolf Bürkl, a GfK kutatója. Hozzátette, hogy a fogyasztók megítélése szerint a német gazdaság nincs túl a nehezén, súlyos recesszió várható. Nagy a munkahelyek elvesztésétől való félelem, ami jelenleg a fogyasztás legfőbb akadálya, a jövedelmek csökkenésével együtt. A felmérésben a fogyasztói hangulat alakulásának értékeléséhez használt három alindex közül a fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott véleményét számszerűsítő mutató 10 ponttal, a 11 éves mélypontot jelentő mínusz 21,4 pontról mínusz 10,4 pontra kapaszkodott fel májusban, de így is elmarad a nulla pont körüli hosszú távú átlagtól. Tavaly májusban 1,7 ponton állt az alindex értéke. A fogyasztók jövedelmi várakozásait számszerűsítő mutató 13,6 ponttal, mínusz 5,7 pontra emelkedett, de így is jócskán, 63 ponttal marad el a hosszú távú átlagtól. Egy éve 57,7 ponton állt ez az alindex. A munkaidő csökkentése és a munkanélküliség emelkedése miatt jelentős mértékű jövedelem esett ki számos háztartásokban. Sok szabadúszó, például a kulturális szférában, még nem látja a fényt az alagút végén, az ő jövedelmeik teljesen elapadtak. Nem fenyegeti viszont ez a helyzet a nyugdíjasokat, sőt, júliusban több mint 3 százalékkal emelkedik az öregségi nyugdíj. Az index vásárlási hajlandóságot számszerűsítő összetevőjének értéke 10,1 ponttal, 5,5 nőtt májusban. Egy évvel ezelőtt 50,5 ponton állt az alindex.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
állásjelentkezés | BMW | vállalkozás | ebédházhozszállító | CIB Bank | szülési szabadság | napelempark | Profession.hu | álláskeresés | BYD | Mol | E.ON | frissdiplomás | szilva | takarítás | Románia | Euromoney | mérnök | visszajelzés | kutya | táplálékkiegészítő | home office | marketing | kávéfőző
|
PARTNEREINK
|