|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Csaknem 30 százalékkal drágult a zöldség áprilisban Németország...
KERESKEDELEM
MTI: Csaknem 30 százalékkal drágult a zöldség áprilisban Németországban
2020-04-29 10:32 |
Szétzilálta a friss élelmiszerek piacát a koronavírus-járvány Németországban, egyes termékek ára meredeken emelkedik, másoké zuhan - mutatta ki egy ismertetett felmérés. A felmérés szerint a zöldség csaknem 30 százalékkal drágult áprilisban, a vadhúsért viszont az egy évvel korábbi ár harmadát fizetik a vadászoknak. A bonni AMI agrárgazdasági piackutató társaság (Agrarmarkt Informationsgesellschaft) kimutatása alapján a friss élelmiszerek valamennyi típusát együttvéve áprilisban 10 százalékkal emelkedtek az árak az egy évvel korábbihoz képest. A zöldségeknél kiugró, 27 százalékos emelkedést mértek, ami főleg a káposztafélék, például a brokkoli és a karfiol drágulásának tulajdonítható. Az áremelkedés valószínű oka, hogy a járvány lassítására bevezetett utazási korlátozások miatt nincs elég idénymunkás Franciaországban és Spanyolországban, ahonnan a legtöbb ilyen zöldséget beszerzik a kereskedők. A brokkoliért 60 százalékkal többet kell fizetni a boltokban, mint tavaly áprilisban. A Németországban igen népszerű tavaszi idényzöldség, a spárga is jelentősen, 38 százalékkal drágult, ami ugyancsak azzal magyarázható, hogy a munkaerőhiány miatt nem lehet mind betakarítani a terményt, és kisebb mennyiség jut a piacra. Más zöldségek ára viszont csökkent, a hagyma például 18 százalékkal, az uborka 6 százalékkal olcsóbb, mint tavaly áprilisban. Ennek oka a vendéglátás és a turizmus leállása lehet. A mangó árának 30 százalékos csökkenését is a vendéglők és szállodák kényszerszünetére vezetik vissza az AMI elemzői. Más gyümölcsök ára a járványtól függetlenül alakul, a citrusfélék drágulása például már a koronavírus európai megjelenése előtt beindult, mert Spanyolországban gyenge volt a termés. A tejpiac kettészakadt, az élelmiszer-kiskereskedelmi cégeknek beszállító gazdaságok nem érzik a járvány hatását, a többiek viszont egyre súlyosabb értékesítési gondokkal küszködnek. A marhahús piacán a kereslet csökkenése a meghatározó, ami ugyancsak a vendéglátás és az idegenforgalom leállásának tulajdonítható. Vadhúst is főleg az éttermek vásárolnak, már amikor működnek. Most viszont a hűtőházak tele vannak az eladatlan termékkel, így például a szarvas és az ős húsának kilogrammonkénti felvásárlási ára 3 euróról 1 euróra zuhant.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
Revolut | kaputelefon | villanyszerelés | immunrendszer | utalvány | család | juttatás | Baron | olasz divat | CBD olaj | bankszámla | Green Pledge | méz | szobanövény | SNPR Store | E.ON | műszaki pálya | Knorr-Bremse | coaching | Pesterzsébeti Mentőállomás | póló | hajmaszk | ajándék | frizura
|
PARTNEREINK
|