SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Csaknem 30 százalékkal drágult a zöldség áprilisban Németország...


MTI: Csaknem 30 százalékkal drágult a zöldség áprilisban Németországban
2020-04-29 10:32 |



Szétzilálta a friss élelmiszerek piacát a koronavírus-járvány Németországban, egyes termékek ára meredeken emelkedik, másoké zuhan - mutatta ki egy ismertetett felmérés.

A felmérés szerint a zöldség csaknem 30 százalékkal drágult áprilisban, a vadhúsért viszont az egy évvel korábbi ár harmadát fizetik a vadászoknak.

A bonni AMI agrárgazdasági piackutató társaság (Agrarmarkt Informationsgesellschaft) kimutatása alapján a friss élelmiszerek valamennyi típusát együttvéve áprilisban 10 százalékkal emelkedtek az árak az egy évvel korábbihoz képest.

A zöldségeknél kiugró, 27 százalékos emelkedést mértek, ami főleg a káposztafélék, például a brokkoli és a karfiol drágulásának tulajdonítható. Az áremelkedés valószínű oka, hogy a járvány lassítására bevezetett utazási korlátozások miatt nincs elég idénymunkás Franciaországban és Spanyolországban, ahonnan a legtöbb ilyen zöldséget beszerzik a kereskedők.

A brokkoliért 60 százalékkal többet kell fizetni a boltokban, mint tavaly áprilisban. A Németországban igen népszerű tavaszi idényzöldség, a spárga is jelentősen, 38 százalékkal drágult, ami ugyancsak azzal magyarázható, hogy a munkaerőhiány miatt nem lehet mind betakarítani a terményt, és kisebb mennyiség jut a piacra.

Más zöldségek ára viszont csökkent, a hagyma például 18 százalékkal, az uborka 6 százalékkal olcsóbb, mint tavaly áprilisban. Ennek oka a vendéglátás és a turizmus leállása lehet.

A mangó árának 30 százalékos csökkenését is a vendéglők és szállodák kényszerszünetére vezetik vissza az AMI elemzői. Más gyümölcsök ára a járványtól függetlenül alakul, a citrusfélék drágulása például már a koronavírus európai megjelenése előtt beindult, mert Spanyolországban gyenge volt a termés.

A tejpiac kettészakadt, az élelmiszer-kiskereskedelmi cégeknek beszállító gazdaságok nem érzik a járvány hatását, a többiek viszont egyre súlyosabb értékesítési gondokkal küszködnek. A marhahús piacán a kereslet csökkenése a meghatározó, ami ugyancsak a vendéglátás és az idegenforgalom leállásának tulajdonítható. Vadhúst is főleg az éttermek vásárolnak, már amikor működnek. Most viszont a hűtőházak tele vannak az eladatlan termékkel, így például a szarvas és az ős húsának kilogrammonkénti felvásárlási ára 3 euróról 1 euróra zuhant.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!