SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | PR | A jó alvás titkai (x)


Joy Magazin: A jó alvás titkai (x)
2020-02-21 04:45 |



Az alvás rendkívül fontos a szervezetünk megfelelő működéséhez, szükséges a regenerálódáshoz, az immunrendszer kiegyensúlyozott működéséhez, a betegségek megelőzéséhez.

Nem mindegy, hogy milyen módon és mennyit alszunk. Ezt ugyan befolyásolja az életkor (a felnőttek napi 7-8 óra alvásigényével szemben egy csecsemő 12-20 órát is alszik), az életmód, a környezetünk. Életünk egyharmadát átalusszuk, így komoly hatással van az egészségünkre is: a jó alvás életminőség-javító.

Érdekességek az alvásról

Tudta-e, hogy...

... éjjel nagyjából 4-6 alkalommal álmodunk, de ezeknek 95-99%-át reggelre elfelejtjük?
... a REM-fázis 20%-át teszi ki a teljes alvásunknak?
... a felnőtteknek csak 8%-a alszik háton, noha ez a legegészségesebb pozíció?
... a felnőttek 41%-a inkább magzatpózban szeret aludni?
... a többségnek 10-15 percbe telik álomba szenderülni? És ha ez alig pár perc alatt sikerül, az egyik fontos jele a kimerültségnek?

Tippek a jó alváshoz

Sokféle módszer van, amelyek segítik az álomba merülést és a megfelelő mennyiségű és minőségű alvást. A testmozgás és az alvást segítő ételek, az egészséges életmód megkönnyíti a jó alvás elérését, de vannak egyéb praktikák is, amelyekkel könnyebb az elalvás és a reggeli ébredés is, így sokkal kipihentebbé, egészségesebbé válunk. Egyre népszerűbbek az aktivitásmérő okosórák, karperecek, amelyek a napi aktivitási adatok mellett mérik az alvásadatokat is, megmutatják, hogy mennyi volt az éjszakai mély- és felületes alvás. A megfelelő minőségű ágynemű, anatómiai párnák és matracok is fontos tényezői a pihentető alvásnak. Esténként fogyaszthatunk nyugtató teákat, például citromfű, levendula, kamilla vagy Sakura teát, aminek különlegessége, hogy segíti a méreganyagok kiürítését, az immunrendszer erősítését, valamint nyugtató hatással rendelkezik. Hallgathatunk továbbá relaxációs zenét is, de fontos az elsötétített szoba, és a hőmérséklet is, amely ne legyen több 18-20 foknál.

Próbálja ki a fentieket, és ne feledje: a pihentető éjszakai alvással teremthető meg nappalaink harmonikus nyugalma!










TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!