SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | PR | Jó tanácsok téli futáshoz (x)


Runnersworld.hu: Jó tanácsok téli futáshoz (x)
2019-11-22 14:02 |



Akik egész évben hódolni szeretnének kedvenc hobbijuknak, a futásnak, azoknak természetesen alkalmazkodniuk kell az időjárás változásaihoz.

Nyáron a magas párologtatás miatt kiemelten kell figyelni a hidratálásra, és a hőség miatt a napi edzést gyakran a reggeli vagy a késő esti órákban lehet csak megejteni. Tavasszal és télen pedig sok múlik azon, hogy sikerül-e eltalálnunk az ideális ruházatot, hogy ne legyen se túl melegünk és meg se fázzunk. Természetesen a téli futásnak is megvannak a sajátosságai, amikre ha figyelünk, akkor elkerülhetjük a kellemetlen égő érzést a tüdőben. Mutatjuk, mire figyelj!

A legfontosabb a megfelelő öltözék

Ha igazán komolyan veszed a téli futást akkor érdemes téli sportruházatot beszerezned, amely megfelel az évszak kihívásainak. Az ideális öltözék nem csak meleg, de megfelelően szellőzik is. A hideg ellen fontos lehet olyan téli kiegészítőket is beszerezned, amelyek tested legérzékenyebb részeit védik a hideg ellen. Ilyenek a speciális kesztyűk, sapkák, fül- és nyakmelegítők, valamint a futómaszkok. Utóbbi kettő különösen fontos, hiszen segítenek abban, hogy a száraz és hideg téli levegő ne akadály nélkül áramoljon a tüdődbe, így a téli torokfájás is elkerülhető.

A hidratálás nem csak nyáron fontos!

Télen általában kevesebb folyadékot fogyasztunk, hiszen alig izzadunk, és egyébként sem kívánjuk annyira a frissítőt, mint a melegebb hónapokban. Ebből kiindulva a legtöbben a futóedzések alkalmával sem hidratálnak megfelelően. Ez sajnos nagy hiba, hiszen a réteges futóruházat alatt ilyenkor is izzadunk, ráadásul a száraz, szeles, hideg időben nyálkahártyánk is könnyebben kiszárad, ez pedig égető érzést okozhat tüdőnkben.

Figyelj a légzésre!

Téli futások alkalmával mindannyian tapasztaltunk már szúró, égető érzést a tüdőnkben. Ennek elsődleges oka nem a levegő alacsony hőmérséklete, hanem annak száraz mivolta. A jelenség főleg a futás első néhány percében figyelhető meg, amikor az orr és a száj még nem tudja ellátni a fokozott levegővételhez igazodó párásító funkcióját. A probléma megelőzhető, ha már a bemelegítéskor hosszú, mély lélegzetvételekkel készítjük fel tüdőnket a nagyobb igénybevételre. Futás közben is kövesd ezt a technikát, valamint feltétlenül az orrodon vedd a levegőt és a szádon fújd ki!

Ha az égető, szúró érzés a fentiek ellenére sem marad abba, akkor érdemes a sebességet csökkenteni. Ez nem is baj, hiszen a tél egyébként is a hosszabb, lazább futások időszaka. Ha mégis ragaszkodnál a tempósabb edzésekhez, azokat szerencsésebb konditeremben lefutni, így elkerülheted az alapozási időszakra jellemző tempóvesztést.












TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!