SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Környezet | Műanyagbankár a BrandFestivalon


BrandFestival: Műanyagbankár a BrandFestivalon
2019-11-12 12:34 | Hellorepublic



2019 november 20-21-én megrendezésre kerülő BrandFestival sztárvendége a Plastic Bank megálmodója és létrehozója, David Katz.

A Plastic Bank pénzt keres a műanyag hulladékok helyi környezetből történő eltávolításával. David Katz azzal a céllal hívta életre a céget, hogy javítsa a hulladékgazdálkodási infrastruktúrával nem rendelkező országokban élő emberek életminőségét. A több mint 100 előadót felvonultató idei BrandFestivalon a "Műanyagbankár" egy egyedi klíma-perspektívát mutat be.

A kétnapos konferencia egyedülálló módon áll ki a fenntartható növekedés mellett, hiszen a zero waste filozófia kitüntetett figyelmet kap arculatában és tartalmában is egyaránt.

Megoldható-e az óceánok műanyag-szennyezése és a szegénység problémája egyszerre? Lehetséges-e, hogy pénzt keressünk a műanyag hulladékok helyi környezetből történő eltávolításával - mielőtt azok bekerülnének a folyóvizekbe és az óceánokba?

A World Economic Forum kutatásai szerint körülbelül 150 millió tonna műanyaghulladék úszik az óceánjainkban. Ha ez a tendencia folytatódik, akkor 2050-re több műanyag lesz a vizekben, mint hal. A minimalista életfilozófia vagy a hulladékmentes életmód két jó alternatíva a túlfogyasztás és a túlnépesedés korában.

De van egy harmadik megoldás! Ez a Plastic Bank. A Plastic Bankot David Katz alapította 2013-ban azzal a céllal, hogy egymilliárd embert mozgósítson a hulladék hasznosításának érdekében úgy, hogy közben javítja a hulladékgazdálkodási infrastruktúrával nem rendelkező országokban élők életét is. A Henkel vállalattal stratégiai szövetségben álló ökológiai szemléletű üzletember máris komoly sikert ért el, hiszen 35 millió tonnát meghaladó műanyagpalackot sikerült eddig összegyűjteni. Aktív közszereplőként nagy hatású beszédet tartott a "Meglepő megoldás az óceánokba kerülő műanyagra" címmel a TED-en, melyet majd 2 millióan néztek meg eddig.

A "Műanyagbankárként" elhíresült David Katz víziója egy új gazdasági rend, a fenntartható kapitalizmus (people-planet-profit). Kidolgozott egy különleges üzleti modellt, melyben pénzügyi értéket rendelt a műanyaghoz, amely a közösségi és családi tulajdonban lévő bankfiókok hálózatán keresztül esélyt teremt a családok megélhetésének javítására és hosszú távú céljainak megvalósítására. A Plastic Bankokban, a "Körkörös Gazdaság" jegyében, az ügyfelek az összegyűjtött hulladékot pénzre (társadalmi valutára) válthatják, vagy egy digitális pénztárca segítségével a szükségleteiknek megfelelő javak beszerzésére fordíthatják. Tulajdonképpen műanyag szemetet adnak el nagy márkáknak, akik újrahasznosítják azokat termékeikben. Az ötlet először Balin valósult meg, azonban exponenciális terjeszkedésre számítanak.

A Plastic Bankkel együttműködő multinacionális szervezetek is felismerték, hogy a vásárlók ma már szívesebben választanak olyan árucikket, amelynek előállítójához valamilyen felelősségvállalás kapcsolódik.











TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!