|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A magyarok 29 százaléka már elektromos autót venne
KUTATÁS
E.ON: A magyarok 29 százaléka már elektromos autót venne
2019-09-27 11:40 | Avantgarde Business Communications
A magyarok Európa élmezőnyében vannak az elektromosautó-vásárlási szándékot illetően. Azok közül a magyarok közül, akik autóvásárlást terveznek a közeljövőben, 29 százalék elektromos autót venne. Ez derül ki az E.ON és a KantarEMNID legutóbbi közös, reprezentatív közvéleménykutatásából. A magyarokat csak a románok és olaszok előzik meg a felmérés szerint: mind a keleti szomszédunknál, mind Olaszországban az autót vásárolni tervezők 36 százaléka venne elektromos járművet. Szintén meglepetés, hogy az amúgy nagyon környezettudatos németeknél csak 16 százalék döntene e-autó vásárlása mellett. A felmérés azt is kimutatta, hogy egész Európában visszaszorulóban vannak a dízelautók. Egyedül Törökországban venne majdnem a megkérdezettek fele (44 százalék) dízelmeghajtású járművet, Magyarország és Németország a legkevésbé dízelbarát ország a kontinensen: nálunk és a németeknél is mindössze a megkérdezettek 13 százaléka venne a mostani körülmények között dízelautót. A felmérés azt is vizsgálta, hogy a nem elektromos autót venni szándékozók milyen okok miatt nem választanák a csendes és kipufogógázmentes járművek vásárlását. A magyarok állnak az élen azzal, hogy a járművek magas vételára miatt nem vennének elektromos autót (a magyarok 48 százaléka szerint ez az elutasítás döntő oka), ezzel lekörözzük a felmérésben részt vevő többi kilenc országot. A legkevésbé a törököket zavarja az ár, náluk mindössze 24 százalék szerint mondanak le emiatt az elektromos autók vásárlásáról. Szintén minket zavar a leginkább (27 százalékunkat) a 10 európai ország közül az e-autók viszonylag korlátozott hatótávolsága, bennünket a románok követnek a második helyen 25 százalékkal, valószínűleg az országainkra jellemző töltőinfrastruktúra viszonylagos fejletlensége miatt. Az elektromos autók elterjedésének valóban jelentős gátja volt mindeddig a megfelelő töltő-infrastruktúra hiánya, de most már ebben is nagyságrendet lép Magyarország: több mint száz ALDI üzlet parkolójában alakít ki töltőpontokat az E.ON, az elsőket már át is adták Nyíregyházán.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
Profession.hu | Prima Primissima | marketing | szülési szabadság | ebédházhozszállító | táplálékkiegészítő | BMW | Mol | takarítás | vállalkozás | álláskeresés | mérnök | E.ON | Euromoney | szilva | állásjelentkezés | REGIO JÁTÉK | Mol-csoport | kutya | frissdiplomás | home office | visszajelzés | CIB Bank | napelempark
|
PARTNEREINK
|