|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Üzlet | Kétéves mélyponton az üzleti bizalom Magyarországon
ÜZLET
: Kétéves mélyponton az üzleti bizalom Magyarországon
2019-08-12 07:46 |
Júliusban a GKI konjunktúraindexe közel két és fél éve nem látott szintre esett, mivel az üzleti és a fogyasztói bizalmi index egyaránt csökkent. A szakértők a tapasztalatokra alapozva azt mondják, ez egy gazdasági megtorpanást hozhat magával. Gangel Péter, a BIX - automatizált ügyfélelégedettség mérés ügyvezetője arról beszélt, a kialakult helyzetnek nem kizárólag vesztesei lesznek: aki időben felkészül, jól is kijöhet az átrendeződésből. Az üzleti bizalmi index hét hónapja szinte folyamatosan mérséklődik, és jelenleg a 2017 eleji szintjén van, ez derül ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. által a hét elején nyilvánosságra hozott adatokból. Az Európai Unió támogatásával végzett felmérés szerint a fogyasztói bizalmi index az elmúlt hónapokban volt már kedvezőtlenebb is, itt a 2018. tavaszi, választás környéki időszakhoz képest szembeszökő a romlás. Gangel Péter, a BIX - automatizált ügyfélelégedettség mérés ügyvezetője szerint mindez nem azt jelenti, hogy a cégek elkezdtek egyre kevésbé bízni egymásban, hanem azt, hogy már nem olyan derűlátók a jövő illetően, mint voltak korábban. "Ez egy ördögi kör. Ha csökken a bizalmi index, akkor a gazdaság is megtorpan, ami miatt tovább zuhanhat a bizalmi index. Ilyen helyzetekben elsőként jellemzően az autó- és építőiparban érzékelhető a visszaesés, ami napjainkban már el is kezdődött. Bár mindkét ágazat hajtóereje a magyar gazdaságnak, az összképet nézve relatíve kevés piaci szereplőt érint" - magyarázta a szakember. Gangel Péter emlékeztetett, a 2008-as gazdasági válságot követő években is számos olyan céget hoztak létre, ami mára a piac meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát. Az tehát nem állítható, hogy a krízisből mindenki vesztesen jön ki. "Egy valami biztos: a gazdasági átrendeződésnek lesznek vesztesei és nyertesei is egyaránt. Aki tudatosan, időben felkészül a változásokra, nem igazán érheti meglepetés. A legnagyobbat azok a vállalatok szakíthatják, akik transzparensen működnek"- mondta a BIX ügyvezetője. Egy gazdasági hanyatlás velejárója, hogy az emberek kevésbé merik már felvállalni a kockázatot, ezért csak olyan cégekkel dolgoznak együtt, olyan cégektől vásárolnak, melyek átláthatók és a korábbi években bizonyítottak. Példaként említette, hogy a Facebook, az Airbnb és a Booking is a 2010-es években kezdett el jelentősen növekedni, mert olyan bizalmi szintet értek el a piac és az ügyfelek irányában, amit egy válság sem tudott leépíteni. Gangel Péter szerint az viszont megjósolhatatlan, hogy a mostani átrendeződés mennyi időbe telik majd. "Ha most mondanék valamit, akkor az inkább egy tipp lenne, mintsem egy valós, megalapozott jövőkép. Ezer forgatókönyv van, és lehetetlen látni, hogy a gazdaság és a bizalmi index mikor áll majd újra emelkedő pályára" - zárta szavait a szakértő.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
elektromos kerékpár | E.ON | lámpa | motor | coaching | Fóliázás | terasz | játékpiac | gyerekszoba | dekoráció | Olaszország | informatikai eszközök | grill | jégkorong | Bridgestone Tatabánya | méz | sport | emeletes ágy | építőipar | olasz divat | család | Airbnb | lakáskiadás | textíliák
|
PARTNEREINK
|