SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Idegenforgalom | Dübörög a magyarországi turizmus, egyre több szálloda épül az...


SingerDesign: Dübörög a magyarországi turizmus, egyre több szálloda épül az országban
2019-07-18 09:35 |



Aranykorát éli a magyarországi turizmus. Az iparág 2010 óta folyamatosan erősödik, évről-évre egyre több külföldi választja utazási célul hazánkat, de a magyarok utazási kedve is növekvő tendenciát mutat.

Ennek következménye, hogy sorra épülnek a szállodák az országban.

Az elmúlt években hatalmas fellendülés alakult ki a magyar idegenforgalomban. Tavaly négymillió turista választotta Budapestet úticélul és egyre nagyobb teret nyer a vidéki turizmus szerepe is. A fesztiválok, rendezvények önálló utazási motivációt jelentenek a kirándulók számára, de meghatározó elem még a főváros fürdőkultúrája, valamint a történelmi belváros, a bulinegyed és a Budai Várnegyed vonzereje is. A turizmus növekedésének köszönhetően egyre több szálloda épül az országban. "A jó lokáció még mindig életre szóló garancia és biztonság - amolyan ziccer egy befektető számára" - kezdte Singer Ádám építész, a SingerDesign hotelekre szakosodott építésziroda tulajdonosa, akinek csapata jelenleg is több szállodaprojekten dolgozik. A szakember szerint egy szállodaberuházónak nem minden esetben a lokáció alapján kell döntenie. "Nincs általános recept arra, hogy hol érdemes ma szállodaprojektbe kezdeni. Én abban hiszek a szakmai tapasztalataim, sikereink és megfigyeléseim alapján, hogy bárhol lehet olyan egyedi élményszállodát csinálni, ami vonzóbb és több profitot termel, mint egy hagyományos 4-5 csillagos szálloda kiemelkedőbb lokációval. Nyilván ez olyan, mint a tőzsde: ott lehet nagyobbat nyerni, ahol nagyobb a kockázat. Szerintem sokkal izgalmasabb egy olyan újszerű, nem mindennapi hotelt létrehozni, amire büszke a tulajdonos, a tervező, a fejlesztő, az üzemeltető és a dolgozók. Ez a buzgóság szüli a szuper hoteleket és a jó szolgáltatásokat. Ez a hozzáállás pedig a vendégeket is meggyőzi."

A bővülő kereslet miatt egyre több szálloda nyílik Budapesten. A kialakult verseny miatt néhány innovatívabb szereplő a hagyományos, korábban jól bevált módszerek helyett máshonnan közelíti meg az új projekteket.

"Mi a SingerDesign-ban teljesen másképp tervezünk meg egy hotelt, mint más építészirodák. Mi úgy fogjuk fel a hotelt, mint egy terméket. A hagyományos product development terméket tervez, majd eladja marketinggel, mi éppen ezt akarjuk elkerülni. Mi a terméket divatos nevén 'design thinking' módszerrel alkotjuk meg. Ez azt jelenti leegyszerűsítve, hogy visszafelé gondolkodunk: először felmérjük a helyi potenciálokat, valamint azt, hogy mi lehet a valós igény. Ebből szolgáltatásokat és élményeket fogalmazunk meg. Ez lesz az identitás, ami az eladás záloga és sikere. Ha ez megvan, a cél hogy minden részlet és élmény ezt sugallja. Hiszem, hogy ez nagyban összefügg a profitabilitással, hiszen egy alapoktól kezdve brandelt termék lényege az érzelmi elköteleződés és nem a határhaszon-elméleti értékítélet a vevők részéről. Leegyszerűsítve ez annyit jelent: amit megkívánok, arra többet is fizetek" - részletezte az építész.

Singer Ádám szerint a szállodaipar változásait több tényező okozza, ennek egyik oka a rövidtávú lakáskiadás elszaporodása Budapesten, ami igen különös folyamatot indított el az iparágban. "A szállodákra negatívan hatott a rövidtávú kiadás, de elindított egy izgalmas tendenciát is egyben, ami az élményszállodák és újfajta hostelek létrejöttét is segítette. Támogatta azt a fajta turista attitűdöt, hogy helyi embereknél akarjunk lakni, beszélni velük, náluk vacsorázni és megismerkedni a helyi életvitellel... A rövidtávú kiadás ma már iparosodott, de a lakáshotelek sora nem feltétlenül adja meg a vendégeknek ezt a pluszt. A hotelek viszont nyitnak az új igényre, ezért 'hibrid szállodák' alakulnak ki, azaz hostelek, vagy hostel alapú hotelek. Az Y és Z generációs turista pedig pontosan ezt az élményt keresi, nem pedig a decens, szürke hotelszobákat! Az egyéni karakter, a különbözőség, a lokál értékek és a tematikusság ma az igazi befutó!"







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!