SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A nők tudatosabban bánnak a pénzzel


AEGON Magyarország: A nők tudatosabban bánnak a pénzzel
2019-05-02 07:02 |



A nők tudatosabban készülnek a nyugdíjas évekre, mint a férfiak. Leginkább a városokban jelentős a különbség a két nem nyugdíjcélú megtakarításai között.

A nők általában tudatosabban bánnak a pénzzel, így jó hír, hogy tízből nyolcan aktívan részt vállalnak a családi kassza kezelésében is az Aegon kutatása szerint.

A magyar nők tudatosabban bánnak a pénzzel, így a nyugdíjas éveikre is nagyobb arányban gondolnak, mint a férfiak. Különösen igaz ez a nagyobb városokban, ahol az Aegon nyugdíjbiztosítási termékeinek 54 százalékát nők veszik igénybe. A szebbik nem a kistelepüléseken is vezet, de itt a legkisebb az előnye, mindössze 2 százalékpont.

A biztosítótársaság korábbi kutatása arra is rávilágított, hogy a nők 80 százaléka aktívan vesz részt a családi kassza kezelésében is, ami a nagyobb pénzügyi tudatosságra tekintettel kifejezetten jó hír a magyar családoknak.

A nők még a fizetésben is tudatosabbak: a legkevesebb vesződséggel járó csoportos beszedést választó ügyfelek 55 százaléka nő. Igaz, a nagyobb tudatosságra rá is szorulnak, hiszen jellemzően hosszabb ideig élnek, mint a férfiak, miközben a családban rájuk háruló nagyobb terhek mellett a pénzkeresésre is kevesebb idejük jut. Gyakrabban szakítják meg a munkát, többször dolgoznak részmunkaidőben. Ez magyarázza, hogy az Aegon Magyarország nyugdíjbiztosítási termékeire például átlagosan 25 ezer forinttal kevesebben tudnak csak költeni, így a férfiak, bár kisebb arányban gondoskodnak a késői éveikről, 11 százalékkal többet tesznek félre erre a célra.

"A férfiak ma még átlagosan 15 százalékkal keresnek többet, de abban, hogy a megkeresett pénzt hogyan és mire költik, nem árt, ha hallgatnak a szebbik nemre, a statisztika a nőket igazolja" - jegyezte meg Szombat Tamás az Aegon Magyarország vezérigazgató-helyettese.

A tudatosság megtérül, az Aegon kutatása szerint legalábbis azok a nők, akik a leginkább terveznek, sokkal nyugodtabbak is. A megkérdezettek 84 százaléka tervezi a nyugdíjas éveit pénzügyileg, de közülük csak minden második írja is le a pontos terveit. A kutatás őket igazolja: az írásban tervezők 52 százaléka nagyon biztos abban, hogy kényelmesen élhet majd idős korában, míg azok között, akik nem vetik papírra a terveiket, ez az arány csak 28 százalék. A legtudatosabbak jóval nagyobb arányban is takarítanak meg: 68 százalékuk tesz félre, miközben az írásban nem tervezők között ez az arány nem éri el az 50 százalékot. Akik pedig még fejben sem gondolnak a nyugdíjas éveikre, a megtakarítók aránya mindössze 18 százalék.










TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




NAV | Wizz Air | K&H | 4iG | EY | Auchan | KLM | UniCredit | Románia | Csehország | 5G | ALDI | PM | Mars | kutatás | Huawei | FruitVeb | ITM | osztalék | UPC | KSH | Mol | Budapest | Lidl