SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Rendezvény | Megvan, hol dolgoznának szívesen a magyarok


Randstad: Megvan, hol dolgoznának szívesen a magyarok
Országos | 2019-04-17 06:00 | Sakkom Interaktív



Hatodik alkalommal átadták a Várkert Bazárban közel 500 cégvezető és HR-igazgató jelenlétében a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatásán alapuló Randstad Employer Brand hazai díjait, a Randstad Awardot.

Tavalyi győzelme után idén ismét a Mercedes-Benz lett a legvonzóbb hazai munkáltató, a második helyet a LEGO nyerte el, a harmadik helyezett pedig az IBM lett. A munkavállalók az IT szektorban helyezkednének el legszívesebben. Továbbra is a fizetés és a munkahelyi légkör a két legfontosabb munkahelyválasztási szempont, de a fizikai elhelyezkedés és a munka-magánélet egyensúlya is egyre hangsúlyosabb szerepet kap.

Csütörtök este, immár hatodik alkalommal díjazták Randstad Awarddal hazánk legvonzóbb munkáltatóit. A Randstad Employer Brand Research 2019-es eredményei alapján ismét az autóiparból került ki a nyertes, így tavalyi sikereit folytatva idén is a Mercedes-Benz lett a legvonzóbb hazai munkáltató. A magyar munkavállalók értékelése alapján második helyen végzett a LEGO, míg bronzérmes lett az IBM. "Azok a vállalatok kerültek ki abszolút nyertesként a versenyben, akik elmondhatják magukról, hogy a pénzügyi stabilitás mellett a legújabb technológiai újításokkal is tartják a lépést, valamint jó a megítélésük, hírnevük, munkáltatói márkájuk" - fűzte hozzá Baja Sándor. Saját szektorában különdíjat érdemelt ki a K&H, az MVM, a Sanofi-Chinoin, a Hunguest Hotels, a Procter&Gamble, a Szerencsejáték Zrt., a Magyar Telekom és a Kühne + Nagel. A legismertebb munkaadó a Spar lett. A szektorok versenyének élén az IT végzett, melyet az SSC, majd a telekommunikáció követ.

Felértékelődő munkahelyválasztási elvárások

A munkahelyválasztást befolyásoló három legfontosabb faktor rangsora változatlan tavalyhoz képest. Továbbra is a fizetés a leghangsúlyosabb tényező, majd ezt követi a kellemes munkahelyi légkör és a hosszú távon biztos állás megléte. "A munkavállalók ezzel szemben a munkáltatói ajánlatokat elsősorban a cég pénzügyi stabilitása, a biztos állás és a fejlett technológiai háttér mentén észlelik. A munkáltatók által kínált és a munkavállalók által elvárt különbségek feltárása ezért fontos szempontokat nyújt egy versenyképes munkáltatói márka kialakításához" - részletezte az eredményeket Baja Sándor. A munka-magánélet egyensúlyának, a munkahely elhelyezkedésének, a sokszínű, támogató légkörnek, a társadalmi felelősségvállalásnak és a szolgáltatások, termékek minőségének a szerepe például felértékelődik: évről évre dinamikusan nő jelentőségük a munkavállalók szemében.

A fluktuációt tekintve a megkérdezett munkavállalók 23 százaléka váltott tavaly munkahelyet. "Ha figyelembe vesszük, hogy összességében a foglalkoztatottak 34 százaléka tervez 2019-ben továbblépést, akkor kifejezetten fontos, hogy megfelelő megtartási stratégiával csökkentsük az elvándorlást" - fűzte hozzá Baja Sándor. A munkahelyváltások fő indikátorai a munkabérrel és karrierúttal kapcsolatos problémák vagy a remélt, jobb lehetőségek. A maradás mellett leginkább a fizetéssel való elégedettség, a jó munkahelyi légkör, valamint a biztos állás a legfőbb érvek.
A munkavállalók 28 százaléka dolgozna szíve szerint saját vállalkozásában, míg 20 százalékuk lenne multinacionális cég alkalmazottja. Előbbi cégformánál a munka-magánélet egyensúlya és a rugalmasság, míg utóbbinál a kiszámíthatóbb, fix jövedelem és a stabil munkahely a szimpatikus tényező.

Mi kell az X-nek, miért marad az Y-generáció?

A fiatalabb munkavállalókat biztosítani kell a karrierépítési lehetőségekről és a fejlődési potenciálról ahhoz, hogy ne kezdjenek el új kihívásokat keresni. Az Y-generációt a kellemes munkahelyi légkör, az X-et és Z-t pedig a biztonság és a kedvező fizikai elhelyezkedés tudja maradásra bírni. Mindezek mellett míg a Z-seknek fontos a sokszínű, befogadó csapat, addig az Y-korosztály inkább a karrierépítési lehetőségeket keresi. Az X-generáció tagjainak értelemszerűen a munka-magánélet egyensúlya kerül fókuszba, míg az 55 év felettiek a pénzügyi stabilitást szeretik. "Elengedhetetlen tényező a toborzásnál, hogy generációra szabottan szólítsuk meg a potenciális munkavállalót, hiszen ugyanaz az ajánlat az egyiknek vonzó, a másiknak viszont nem kecsegtető"- magyarázta Baja Sándor.

A top 3 legvonzóbb munkáltató Magyarországon 2018-ban a Randstad Employer Brand toplistája szerint:
(Zárójelben a 2018-as helyezések)

1 Mercedes-Benz (1.)
2. LEGO (7.)
3. IBM (2.)

Különdíjak:
 
  • Legvonzóbb munkaadó - Pénzintézet: K&H
  • Legvonzóbb munkaadó - Energetika és közműszolgáltatás: MVM
  • Legvonzóbb munkaadó - Gyógyszer- és vegyipar: Sanofi-Chinoin
  • Legvonzóbb munkaadó - Kiskereskedelem és HORECA: Hunguest Hotels
  • Legvonzóbb munkaadó - FMCG: Procter & Gamble
  • Legvonzóbb munkaadó - Telekommunikáció: Magyar Telekom
  • Legvonzóbb munkaadó - Szállítmányozás és logisztika: Kühne + Nagel
  • Legvonzóbb munkaadó - Információ Technológia: Nokia
  • Legvonzóbb munkaadó - Szolgáltatások: Szerencsejáték Zrt.
  • Legismertebb munkaadó: Spar


A verseny szabályzata alapján nívódíjban részesülnek azok a vállalatok, amelyek kategóriájukban 5 éven belül háromszor nyertek.
Ők a versenyen kívül, nívó díj kategóriában kapnak külön elismerést. Idén a MOL-nak gratulálhatunk.











TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




ALDI | ITM | Mars | Csehország | KSH | EY | KLM | UPC | FruitVeb | osztalék | Auchan | 5G | PM | K&H | Budapest | Románia | 4iG | kutatás | Mol | NAV | UniCredit | Wizz Air | Lidl | Huawei