SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Hűtőtáskával hódít a magyar a horvát riviérán


szallas.hu: Hűtőtáskával hódít a magyar a horvát riviérán
Országos | 2019-04-10 09:30 | Sakkom Interaktív



Átlagosan 180 000 forintot kóstál egy horvátországi nyaralás, jellemzően 6 éjszakára foglalnak a magyarok a Szallas.hu adatai alapján.

A közvélekedés szerint egy balatoni és egy horvátországi nyaralás nagyjából ugyanannyiba kerül, mégis a többség inkább a horvát riviérát választaná vakációzás céljából. Crikvenica, Vir és Zadar készülhet a legtöbb magyar vendégre, a legnagyobb forgalomra júliusban számíthatnak a szállásadók.

A Szallas.hu horvátországi statisztikái alapján átlagosan 180 000 forintot költ a magyar vendég szállására nyaralása alkalmával, foglalása jellemzően 6 éjszakára és 4 főre szól. A szállástípusok közül az apartmanok (65%) a legkelendőbbek, a 3 csillagos hotel kategória (25%) és a panzió, vendégház (24%) is kedveltek honfitársaink körében. "A legtöbb magyarral júliusban lehet kint összetalálkozni, a legforgalmasabb nap július 22-e lesz" - ismertette a Szallas.hu foglalási statisztikáit Keresztes Nóra, marketing menedzser. Crikvenica, Vir és Zadar a legnépszerűbb horvát úti célok a magyarok körében, de Medulin és Bibinje is a toplista élén szerepelnek. "Ötből négy magyarnak számít a tengerpart közelsége az úti cél kiválasztásakor, de az ár, valamint az ismerősök és a család ajánlása is erősen befolyásolják a döntéshozatalt" - tette hozzá Keresztes Nóra. A legtöbben saját autóval utaznak Horvátországba, csak ötből egy vendég tervez busszal menni, még ennél is kevesebben vonatoznak vagy telekocsiznak.

Teli hűtőtáska a strandfelszerelés zászlóshajója

A legnépszerűbb programok a strandolás, napozás, a városnézés és a nevezetességek megtekintése, valamint a hajókirándulás és vitorlázás. "A magyar vendégek zöme kimondottan pihenni, feltöltődni érkezik a horvát riviérára, a teljes kikapcsolódás érdekében a tengerparti, pihenős nyaralást keresik" - ismertette a részleteket a marketing menedzser.

Az étkezésről a legtöbben félpanziós ellátást kínáló szálláshely választásával gondoskodnak, de sokan felkeresnek helyi éttermeket is, vagy döntenek a kinti élelmiszerüzletek kínálata mellett. A horvát Adriánál vakációzó magyarok kétharmada hűtőtáskával hódítja meg a tengerpartot. A leggyakrabban ásványvízzel, üdítővel és alkohollal tömjük meg a jégládát. Sokan a nassolásra is inkább előre készülnek: visznek magukkal gyümölcsöket, rágcsálnivalókat a strandra.

A Balatonon vagy Horvátországban nyaral a magyar?

A közvélekedés szerint a balatoni és a horvát nyaralás körülbelül egy árban van. A Szallas.hu foglalási adatai alapján a gyakorlatban ugyan még mindig népszerűbb választás a balatoni nyaralás, de a válaszadók több mint kétharmada inkább a horvát riviérára menne, ha tehetné.

A horvát szállásadók szerint a magyar vendégekkel egyébként nincsen probléma, többségük szabálykövetőnek és békésnek tart minket. "Rendőrt még egy magyar vendégre sem kellett hívni a szállásadó partnereink beszámolói alapján, és fellélegezhetünk, honfitársaink nem próbálnak meg fizetés nélkül távozni" - mondta Keresztes Nóra. Ugyanakkor elterjedt rólunk, hogy szűkmarkúan bánunk a borravalóval, általában nem is jattolunk.

Top 10 horvát úti cél a magyarok körében 2019 nyarán (a Szallas.hu saját adatbázisa szerint)

1.Crikvenica
2.Vir
3.Zadar
4.Medulin
5.Bibinje
6.Starigrad
7.Pula
8.Rab
9.Malinska
10.Rovinj

Legkeresettebb szállástípusok a horvát riviérán a magyarok körében (vendégfelmérés eredményei)

1.Apartman (64%)
2.3 csillagos szálloda (25%)
3.Panzió, vendégház (24%)
4.4 csillagos szálloda (20%)
5.Kemping (8%)
6.Faház (6%)
7.2 csillagos szálloda (5%)
8.5 csillagos szálloda (3%)
9.Villa (2%)
10.Hostel (1%)

Úti cél választásának indikátorai a magyarok körében (vendégfelmérés eredményei)

1.Tengerpart közelsége (74%)
2.Ár (53%)
3.Ajánlás: ismerősök, barátok, családtagok tapasztalata, beszámolója (36%)
4.Megközelíthetőség, közlekedés (27%)
5.Távolság (22%)
6.Személyes jó tapasztalat (15%)
7.Környék programlehetőségei (14%)
8.Vendégértékelések, visszajelzések (13%)
9.Családbarát opciók (12%)
10.Valami újdonság felfedezése (6%)











TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




KSH | UniCredit | NAV | 5G | ITM | Auchan | UPC | ALDI | FruitVeb | kutatás | Lidl | 4iG | Mol | Budapest | osztalék | Románia | EY | Csehország | Wizz Air | Mars | Huawei | KLM | K&H | PM