|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Egyre több fiatal gondol az öngondoskodásra
KUTATÁS
K&H: Egyre több fiatal gondol az öngondoskodásra
2019-04-01 10:09 | LWp Kommunikáció
A K&H Csoport szerint a gyerekek is megértik miért fontos törekedni az anyagi bizonytalanság csökkentésére. Az öngondoskodás jelenti a megoldást a jövőnk tudatos alakítására és az anyagi kiszolgáltatottság csökkentésére. Akinek van megtakarítása, tartaléka, biztosítása, könnyebben képes reagálni az élet várható és váratlan eseményeire. A K&H ifjúsági indexe szerint 2018 végén a 19 és 29 éves kor közöttiek több mint 40 százaléka rendelkezett valamilyen jellegű megtakarítással. Az öngondoskodás fontossága és tudatosítása szempontjából jelentős mutató, hogy három hónapnál hosszabb időt jövedelem nélkül a fiatalok 36 százaléka tudna áthidalni. "Fontosnak tartjuk, hogy a fiatalok minél korábban aktívan részt vegyenek a pénzkezelésben és lássák, hogy hogyan kell takarékoskodni. A gyerekek könnyen megértik, hogy miért kell félretenni, ha az ő életükből vesszük a példákat. Játékokra, biciklire, konzolra ők is gyűjtenek, akárcsak KáPé a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő vloggere. KáPé 15 epizódban adja át mindazt a fontos pénzügyi tudást, amire az általános és középiskolásoknak szüksége van, hogy később az alapvető ismeretekkel felvértezve léphessenek a felnőtt életbe. Ezért is örülünk, hogy az idei pénzügyi vetélkedőre, amelynek fókusztémája az öngondoskodás, minden eddiginél többen, összesen 8264 általános- és középiskolás diák nevezett. Nemrégiben zárult le a második forduló, melyben 3115 gyerek 747 csapatban mérte össze pénzügyi felkészültségét. Közülük országszerte 8 régióban 20-20 csapat jut regionális középdöntőkbe, melyekre áprilisban kerül majd sor" - mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója. A pénzügyi tudatosság nem azt jelenti, hogy el tudjuk költeni a pénzt, tudni kell számolni, tervezni, valamint felismerni, és kezelni a kockázatokat. Az öngondoskodás alappilléreként pedig érdemes körüljárni a nyugdíj, egészség, biztosítások kapcsán felmerülő kérdéseket. Nyugdíj Fontos, hogy aktív dolgozóként már gondoljunk arra, hogy miből kívánjuk kiegészíteni állami nyugdíjunkat, hogy gondtalanul élhessük meg a nyugdíjas évek örömeit. Egyes országokban teljesen természetes, hogy a munkába állás első napjától a fizetés bizonyos százalékát erre a célra félretesznek a fiatalok. Abban, hogy a gyerekek, később hogyan álljanak a nyugdíj kérdésekhez, szülőként is nagy befolyásunk van, hiszen a mintát mi adjuk nekik. Nálunk is erőteljes a javulás: a K&H ifjúsági indexének adatai szerint míg 2017 elején a 19-29 évesek mindössze 3 százaléka fordította megtakarításainak egy részét nyugdíjcélra, addig 2018 elején már 11, 2018 végén pedig 14 százalékuk tett félre öngondoskodási céllal. Egészség A K&H kutatása szerint egészségügyi célokra a fiatalok még nem tesznek félre. Pedig nem árt foglalkozni azzal, hogy bizony időskorban az egészségügyi kiadások is megemelkedhetnek. Így érdemes arról beszélgetnünk a kicsikkel, hogy baj esetén jó, ha van olyan tartalékunk, melyhez ekkor nyúlhatunk. A K&H ifjúsági indexének adatai szerint a fiatalok a saját egészségükkel kapcsolatban nem túl derűlátóak. 2018 folyamán folyamatosan nőtt az egészségükkel elégedetlenek száma (az év eleji 27-ről 37 százalékra nőtt az arányuk), miközben azok, akik elégedettek és nem gondolják, hogy romlana az egészségük, egyre kevesebben vannak (40-ről 29 százalékra csökkent az arányuk). Biztosítás Előre nem látható, váratlan esemény - ilyenkor van szükség a biztosításokra, legyen az lakás-, baleset, utazás-, autó- vagy bármilyen egyéb biztosítás. Azt, hogy erre miért van szükség, már a gyerekek is megtudják érteni. KáPé egy, a gyerekekkel gyakran előforduló eset példáján keresztül magyarázza el a biztosítások lényegét.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
K&H | fenntartható önkormányzat | adomány | SAP | cafeteria | magyarok | LIDL | pezsgő | Auchan | szörp | karácsony | karácsonyi különlegességek | Magyar Vöröskereszt | műfü | Bad Kleinkirchheim | virsli | Rhoda Scott | utazás | szilveszter | Palladio Orchestra | Varnus Xaver | édességek | Kifli.hu | kert
|
PARTNEREINK
|