|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Lidl az egészségért
KERESKEDELEM
![]()
Lidl: Lidl az egészségért
2019-03-26 13:06 |
20%-kal csökkenti saját márkás termékei só-és cukortartalmát a Lidl. Innovatív és felelős vállalatként a Lidl Magyarország elkötelezett a magyar családok egészséges táplálkozásának segítésében, ezért célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeinek só- és cukortartalmát 2025-ig átlagosan 20%-kal csökkenti. A figyelemfelhívás és az egészségtudatosság növelése érdekében az áruházlánc és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) a mai napon együttműködési megállapodást írt alá. A Lidl évek óta kiemelt hangsúlyt helyez az egészséges és kiegyensúlyozott étrend támogatására. A fogyasztói igényeket szem előtt tartva, beszállítóival szorosan együttműködve, a nemzetközi és hazai ajánlásokat figyelembe véve vizsgálja annak lehetőségét, hogy mely termékei esetében csökkenthető a hozzáadott só- és cukortartalom. Termékfejlesztési stratégiájában, a cukortartalom csökkentése kapcsán a vállalat elsősorban a gyermekek körében népszerű élelmiszerekre összpontosít, míg a sótartalom minimalizálása tekintetében azokra, melyeket Magyarországon rendszeresen fogyasztanak és általában a napi sóbevitel nagy részét teszik ki. A vállalat fejlesztései már most jelentős só- és cukorcsökkenést eredményeztek számos termék esetében úgy, hogy a megszokott ízélmény változatlan maradt. Az áruházlánc saját márkás reggeliző pelyhének hozzáadott cukortartalma 2015-től 24%-kal mérséklődött, szalámis pizzájának hozzáadott sótartalma az innovációk révén 2016-tól 29%-kal csökkent. A Lidl Magyarország saját fejlesztésű, 1 kg-os félbarna kenyerének előállítása során, az elmúlt 1 év alatt 15%-kal kevesebb só került felhasználásra. A cél, hogy 2019 végéig a jelenlegi 1.8 g/100 g-ról, a Magyar Élelmiszerkönyv szerinti minimális 1.3 g/100 g-ra csökkenjen a termék sótartalma. Ez az elhatározás azért is fontos, mert a legfrissebb hazai felmérések szerint a magyar felnőtt lakosság sóbeviteléhez a fehér és félbarna kenyerek járulnak hozzá a legnagyobb arányban. "A hazai felnőtt lakosság sófogyasztása jelentősen meghaladja az ajánlásokban szereplő napi legfeljebb 5 grammnyi, durván 1 teáskanálnyi mennyiséget. A magyar férfiak ennek több mint háromszorosát, a magyar nők több mint kétszeresét veszik fel naponta. A Lidl elköteleződése kiemelkedő, örömmel támogatjuk vállalásában" - mondta Kubányi Jolán, az MDOSZ elnöke. A Lidl Magyarország beszerzési politikájának egyik úttörő szándéka, hogy 2025-re 20%-kal kevesebb hozzáadott cukor-és sómennyiséget árusít saját márkás termékei körében. A fejlődés eredménye az élelmiszerek cukor- és sótartalmának átlagos csökkenésével mérhető, melynél figyelembe veszi a vállalat, hogy egy árucikkből Magyarországon egy év alatt mekkora mennyiséget értékesített. "Vállalatunk elkötelezett a helyes táplálkozás aktív előmozdítása iránt, ezért arra törekszünk, hogy az íz befolyásolása nélkül a legegészségesebb tápanyag-összetételt hozzuk létre saját márkás termékeink körében. Felelős vállalatként fontos számunkra vásárlóink védelme és a táplálkozással összefüggő egészségtudatosságuk növelése" - mondta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője. Az MDOSZ-szel közösen figyelemfelhívó aktivitásokkal, tematikus aloldallal, tájékoztató anyagokkal, speciális receptekkel is szeretné támogatni vásárlóit a Lidl a tudatos táplálkozás témájában. Az áruházlánc további fejlesztések révén arra is törekszik, hogy minél több terméke, minél nagyobb arányban tartalmazzon természetes összetevőket, tartósítószerek, ízfokozók, adalékanyagok, valamint színezékek hozzáadása nélkül. A megbízható és egyre bővülő mentes termékkínálatával a speciális táplálkozási igényt követők számára is segítséget nyújt a vállalat. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
Vizelettartás | párásító | bónuszrendszer | Centrál Színház | lakásfelújítás | hegesztőpajzs | tartálykutatás | kávékapszula | Knorr-Bremse | hajópadló | menstruáció | társ | hőmérséklet | Iskolaszer | retinol | Játék | szivattyú | bőrápolás | KunlunChem | Liszt Ferenc Kamarazenekar | autódekoráció | alumíniumkerítés | inkontinencia | tudás
![]() |
PARTNEREINK
|