|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Nőnapkor a magyar nők négyötöde kap meglepetést
KUTATÁS
Nielsen: Nőnapkor a magyar nők négyötöde kap meglepetést
2019-03-08 14:07 |
Százból 84 nőnek kedveskedik párja nőnap alkalmából. A párkapcsolatban élő magyar nők hatvan százaléka kap valamilyen segítséget a házimunkában: a férfiak leginkább a bevásárlásban segítenek és kiürítik a szemetet. Ettől függetlenül a nők zöme több mint 8 órát tölt hetente házimunkával, és "énidőre" egyötödüknek csupán heti egy-két óra jut, derült ki a Nielsen 2019 februárjában a nőnap kapcsán 800 fő megkérdezésével végzett országos, reprezentatív felméréséből. Nem mennek el szó nélkül a nőnap mellett a férfiak: a megkérdezett, párkapcsolatban élő nők 84 százaléka úgy nyilatkozott, partnere kedveskedik neki március 8-án. A férfiak négyötöde (80+%) emellett születés- és névnapok, valamint karácsony alkalmával lepi meg kedvesét. Az évfordulók tekintetében már kevésbé aktívak, a nők 57 százaléka kap ilyenkor figyelmességet. A nők 8 százaléka semmilyen alkalomból nem kap ajándékot. A háztartási feladatokat illető munkamegosztásról érdeklődve kiderült, hogy otthon a férfiak 57 százaléka segít be, ráadásul szerencsére "önként és dalolva" (10-ből 9 esetben). A nőknek leginkább a bevásárlásban (78%) és a kuka kiürítésében (76%) nyújtanak segítő kezet. Százból hatvan nőnek segít a párja az olyan általános takarítási munkákban, mint például a porszívózás és felmosás. A gyerekekkel kapcsolatos feladatok (uzsonnakészítés, fuvarozás; stb.) is javarészt a nőkre hárulnak: közel kétharmaduk saját maga végzi el. A mosogatásban már inkább egyedül maradnak a nők, a megkérdezettek csupán harmada kap ebben támogatást. A főzés sem nagy favorit, ezzel a nők háromnegyede egyedül marad. Ennél már csak a mosás és teregetés terén kapnak kevesebb segítséget. Öröm az ürömben, hogy a partneri hozzájárulás rendszeres, 10-ből 8 nő hetente többször számíthat társára a házimunkában. A fenti listát látva nem meglepő, hogy 100-ból 16 nő érzi úgy, nagyjából egyenlően oszlanak meg az otthoni teendők, a válaszadók közel 50 százaléka szerint inkább egyenlőtlen vagy kimondottan aránytalan a nemekre háruló feladatok eloszlása. A párkapcsolatban élő magyar nők több mint fele nyolc óránál több időt fordít hetente házimunkára. "Az ún. "énidő" tekintetében, vagyis amikor valaki teljes mértékben saját kedvtelésének hódol, nincsenek eleresztve a magyar nők" - mondta Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen Magyarország ügyvezető igazgatója. "Egyharmaduknak legfeljebb két óra jut saját magára, 100-ból 7 nő pedig egyáltalán nem tud időt szakítani arra, hogy csak magával foglalkozzon. Egyötödük szerencsés, hiszen akár hetente hét vagy több óra is jut a hobbijára." Ha már szabadidő, akkor a legkedveltebb tevékenység a filmezés, méghozzá otthon. Ezt a válaszadók több mint fele nevezte meg fő kikapcsolódási tevékenységként. Az olvasás (35%), az utazás és a kirándulás is közkedvelt (35%). A magyar nők közel egyötöde hobbiból süt-főz szívesen, de a kertészkedés is hasonlóan népszerű. Érdekesség, hogy az olyan rekreációs aktivitások, mint pl. a rajzolás, varrás, hímzés, barkácsolás csupán a nők nyolc százaléka szemében vonzó.
nielsen_infografika_nők munkamegosztás.png (87.09 kB)
nielsen_infografika_nőnapra ajándék.png (79.74 kB)
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
jégkorong | terasz | játékpiac | gyerekszoba | méz | lakáskiadás | család | sport | grill | Olaszország | informatikai eszközök | lámpa | Airbnb | Bridgestone Tatabánya | E.ON | textíliák | Fóliázás | dekoráció | coaching | motor | olasz divat | építőipar | emeletes ágy | elektromos kerékpár
|
PARTNEREINK
|