SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Internet | Növekvő romantikus adathalászat


Kaspersky Lab: Növekvő romantikus adathalászat
2019-02-15 07:22 | Grayling



A Kaspersky Lab szakértői jelentős növekedést észleltek a Valentin nap alkalmából különböző romantikus termékeket kínáló bűnözők adathalász tevékenységében.

Február első felében a romantikus témájú átverős honlapok látogatására irányuló felismert és blokkolt kísérletek száma több mint duplájára nőtt 2018 hasonló időszakához képest. Ez komoly figyelmeztető jel, a csalók minden lehetőséget kihasználnak a felhasználók adatainak és pénzének ellopására.

Az adathalászat az internetezők kihasználásának egyik legnépszerűbb és legkönnyebb manipulációs technikája. Ez a csalás olyan fajtája, ahol megtévesztéssel jutnak hozzá a felhasználók adataihoz - jelszavaktól bankkártya számokig, bankszámla részletektől egészen más, pénzügyi szempontból lényeges részletekig. Az adathalász e-mailek és honlapok általában úgy álcázzák magukat, mint a személyes adatainkat különböző okokból jogosan kérő valódi portálok. Gyakran az adott időszak legfontosabb aktualitásaihoz kapcsolódnak, legyen az egy kiemelkedő sportesemény vagy ünnepnap.

A Valentin nap sem kivétel ez alól.

2019 februárjában, a Valentin napig terjedő időszakban az adathalász honlapok felkeresésére irányuló, de a Kaspersky Lab megoldásai által felismert és blokkolt látogatások száma drámaian megnőtt. Míg 2018-ban ez a szám 2 milliónál valamivel magasabb volt, addig 2019-ben több mint 4,3 millióra emelkedett. A statisztika szerint a legérintettebb országok Brazília (az észlelt kísérletek több mint 6,4%-a), Portugália (több mint 5,8 %-a), Venezuela (5,5%), Görögország (5,3%) és Spanyolország (5,1%).
A küldött e-maileket részletesen elemző vizsgálat szerint a csalók leginkább a szeretteink örömére előrendelt ajándékokat és a teljesítménynövelő gyógyszereket használták csapdaként a személyes adatok megszerzésére. Ez újra alátámasztja a Kaspersky Lab saját felmérését, ami szerint, ha a szerelemről van szó, a felhasználók hajlamosak megfeledkezni az éberségről.

"A kutatásunk azt mutatja, hogy nincs különbség a nagy sportesemények, álszámlák vagy a romantika ürügyén végzett adathalász tevékenységben. Ezek a felhasználók érzéseit, izgatottságát, megpróbáltatásait vagy gyengéd érzelmeit használják ki. Így bármi támadóeszköz lehet a csalók kezében. A felismert csalási kísérletek nagy száma figyelmeztet mindannyiunkat, hogy mindig legyünk óvatosak az interneten szörfözve, még akkor is ha csak virágot vásárlunk szerettünknek." - figyelmeztet Andrej Kostin, a Kasperky Lab senior webtartalom elemzője.

A Kaspersky Lab tanácsai a biztonságunk érdekében:
 
  • Az adathalászok gyakran használják ki a rokonainkhoz vagy szerelmünkhöz fűződő érzelmeinket. Figyeljünk a jelekre, amelyek arra utalhatnak, hogy adathalászok igyekeznek visszaélni romantikus várakozásainkkal. Ezek lehetnek azonnali intézkedést kérő üzenetek, amelyek sok személyes és látszólag nem odatartozó információt kérnek, vagy amelyek túl szépnek tűnnek ahhoz, hogy igazak legyenek.
  • Fordítson kiemelt figyelmet azokra az e-mailekre, amelyek "egyszeri lehetőséget" ígérnek vagy különböző termékeket ingyen. Ha olyan emberektől vagy szervezetektől kap e-mailt, akit/amit nem ismer, vagy gyanús, illetve szokatlan címet használ, akkor kétszer is gondolja meg, hogy kinyitja-e a levelet. Ne kattintson linkekre, amíg meg nem győződik róla, hogy azok valósak és "http"-vel kezdődnek, különösen akkor nem, amikor személyes vagy pénzügyi adatait kérik.
  • Legyen külön bankkártyaszámlája korlátozott mennyiségű pénzzel, különösen virágvásárlásra vagy asztalfoglalásra. Ez segít elkerülni a komoly anyagi veszteséget, ha banki adatait ellopják.
  • Használjon megbízható adathalász-ellenes és biztonságos fizetési lehetőségeket kínáló megoldást.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




NAV | Mars | Budapest | Lidl | ALDI | KSH | Csehország | EY | UniCredit | Románia | Huawei | ITM | KLM | UPC | PM | K&H | Auchan | osztalék | FruitVeb | 5G | Mol | 4iG | kutatás | Wizz Air