SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Hirdető/márka | Az Unilever jótékony célú kommunikációja


MTI: Az Unilever jótékony célú kommunikációja
2019-01-09 12:35 |



Fogyasztóvédelmi szabályokat sértett az Unilever jótékony célú kommunikációja.

Megsértette a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát az Unilever Magyarország Kft. a 2015-2017. évi Domestos iskolamosdó felújítási programjaival kapcsolatos hirdetéseivel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapítása szerint, a jogsértés kimondása mellett a hatóság eltekintett az egyéb jogkövetkezményektől - közölte a GVH az MTI-vel.

A versenyhivatal a vizsgálat során megállapította, hogy a vizsgált időszakban a társaság a programmal kapcsolatos kommunikációjában tisztességtelenül közvetített olyan üzenetet, hogy a termékvásárlásonkénti 5 forintos fogyasztói hozzájárulásoknak szerepük volt a jótékonysági programban.

A hatóság szerint a vállalkozás ugyan lebonyolította a felújítási programot, és a fogyasztói hozzájárulások értékének becsléséhez egy elismert piackutató cég adatait használta fel, azonban a kommunikációban azt sugallta, hogy a fogyasztók közvetlen, egyedi hozzájárulása számít, miközben az értékesítési adatok nyilvántartása, összesítése alkalmatlan volt minden egyes vásárlás regisztrálására.

Kiemelték, hogy a vállalkozás üzenetei az átlagosnál is élénkebb érdeklődést válthattak ki a programban érintett iskolákhoz kötődő gyermekek családtagjai, ismerősei - kiemelten a kisgyermekes anyák - részéről. A GVH ezért különösen kiszolgáltatottnak tekintette a hirdetések célcsoportjainak egyes tagjait.

A versenyhivatal a jogsértés megállapításán túl egyéb jogkövetkezmények meghatározását nem tartotta indokoltnak, tekintettel az ügy különös méltánylást igénylő körülményeire és arra, hogy a vállalkozás jogkövető magatartást kívánt tanúsítani jótékonysági akciójában, a 2018. évi kampány kommunikációja pedig már meghatározott, a vásárlásoktól független összegű hozzájárulást ígért - írta a GVH.

Ezzel szemben az Unilever Magyarország Kft. vitatja a Gazdasági Versenyhivatal szóban forgó határozatát, hiszen meggyőződésük, hogy a program megtervezése során jóhiszeműen, felelősen, kellő alapossággal jártak el. A Gazdasági Versenyhivatal olyan állítást talált megtévesztőnek, amelyről a Fővárosi Törvényszék korábban megállapította, hogy az jogszerű és tisztességes volt. Jelzésértékű, hogy a Gazdasági Versenyhivatal bírságot nem állapított meg az Unileverrel szemben.

Az Unilever szeretne hosszú távon támogatni ezt a jó ügyet, ezért a következő években is folytat a Domestos Iskolamosdó Felújítási Programot. Az ideivel együtt, a négy év során az Unilever támogatásával, valamint a programba bevont partnereik önkéntes munkájával és adományaival már 19 vidéki általános iskola mosdóit újították fel, közel 100 millió forint értékben. A Domestos továbbra is elkötelezett amellett, hogy javítson a gyermekek higiéniás körülményein, és ösztönözze őket a helyes tisztálkodási szokások elsajátítására.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!