SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Bővül az online kiskereskedelem a hagyományosnál


Nielsen: Bővül az online kiskereskedelem a hagyományosnál
2018-12-03 18:56 |



Globálisan az online kiskereskedelem forgalma négyszer gyorsabban bővül a hagyományos, offline kereskedelemnél, és évente közel egyötödével bővül majd a jövőben.

Az elkövetkező pár évben az európai piacokon a napi fogyasztási cikkek (FMCG) e-kereskedelmét a munka-magánélet változó dinamikája, a sűrűbben lakott területek és a praktikum iránti fogyasztói igény hajtja majd, derül ki a Nielsen piackutató legújabb riportjából.

A Nielsen "Az FMCG e-kereskedelem jövőbeli lehetőségei" c. riportja 34 piacon vizsgálja, melyek a növekedés mögött húzódó hajtóerők, egyben rávilágít arra, hogy a következő években az online kiskereskedelem dinamikus fejlődése várható (évente átlagosan 18,4%-os). A piackutató becslése szerint 2022-re a vizsgált országok e-FMCG-kereskedelmének éves értékbeli összforgalma 400 milliárd dollárt tesz majd ki. Az európai vásárlók immár több mint negyede (26%) él az online e-kereskedelem lehetőségeivel. Magyarországon a teljes online piac vásárlóinak aránya 26%, további 8% pedig tervezi a jövőbeli internetes vásárlást. A személyes higiéniai termékek vásárlói körében ez 27% és 6%, élelmiszer esetén 10% és 5%.

Az online FMCG-termékek értékesítési dobogóján az Egyesült Királyság áll, ahol a teljes kiskereskedelem forgalmából 6,3 százalékot hasít ki az e-kereskedelem. A franciák közvetlenül a sarkukban a virtuális térben, 6,1 százalékkal. A franciáknál a 2000-es évek eleje óta komplett, ún. "click-and-collect" rendszer épült ki országszerte, ahol az online megrendelt árucikkeket a kiválasztott boltban, összekészítve veszik át a fogyasztók, így az alacsonyabb népsűrűség dacára is népszerű az e-kereskedelem intézménye. A top ötös listára még Svájc, Olaszország és Hollandia kéredzkedett fel a nyugat-európai országok közül.

A Nielsen riportja öt olyan kulcstényezőt azonosít be, amelyek az FMCG e-kereskedelem főbb hajtóerőiként működhetnek a jövőt tekintve:
 
  • A növekedés alapjai: piacméret, bankszámla-ellátottság, internetpenetráció, okostelefon-ellátottság
  • Makrogazdasági növekedésösztönzők: a vállalkozásindítás egyszerűsége, népsűrűség, megbízható postaszolgáltatás
  • Társadalmi gyarapodást ösztönző tényezők: bizalom, a megtakarítással kapcsolatos attitűd
  • Ellátási növekedési hajtóerők: az FMCG e-kereskedelemben résztvevő piaci szereplők fejlettségi foka


Lengyelországban például az utóbbi időben tapasztalható gazdasági növekedés, a javuló munkahelyi kilátások és az emelkedő jövedelmek húzzák az egészséges ütemű fogyasztást. A Nielsen becslései szerint a lengyelországi e-kereskedelem 2022-re közel 2 százalékot (637 millió dollárt) hasít majd ki a teljes FMCG-kiskereskedelem értékbeli forgalmából. Összehasonlításul: 2017-ben az online FMCG-piac alig egy százalékot tett ki.

"Az európai piacokon több társadalmi folyamat és gazdasági jelenség is közrejátszik az FMCG e-kereskedelem fejlődésében. A szektor bővüléséhez hozzájárulnak az elöregedő társadalmak, a mind több elfoglaltsággal járó életvitel, illetve az urbanizáció. A nagy vállalatok éppen ezért hatalmas összegeket invesztálnak az e-kereskedelem fellendítésébe" - mondta Mathias Bernhardt, a Nielsen kereskedői kapcsolatért felelős globális vezetője. "A magasabb színvonalú online kiskereskedelmi szolgáltatások időt spórolnak a fogyasztóknak, ezért is nagyon fontos, hogy az FMCG-szektorban érdekelt piaci szereplők mind nagyobb hangsúlyt fektessenek az ún. omnicsatornás, vagyis mind az on-, mind az offline csatornáikra vonatkozó fejlesztésekbe Európa-szerte."

A Nielsen "Future Opportunities in FMCG E-commerce" riportja a változó FMCG e-kereskedelmi szcénában bekövetkező változásokat mutatja be 34 piac vizsgálatával, az alapvető, makrogazdasági, társadalmi és ellátási tényezők figyelembevétele mellett. Az okostelefonok, internet-hozzáférés, online bankolás, házhozszállítási szolgáltatások több piacon terelik az online kiskereskedelem felé a fogyasztókat. Jelen riport felbecsüli a vizsgált 34 piac e-kereskedelmének piaci részesedését a kiskereskedelem teljes forgalmából 2022-re. Betekintést nyújt abba, hogy a gyártóknak és kereskedőknek miért érdemes FMCG e-kereskedelmi stratégiát kidolgozniuk, amennyiben szeretnék maximalizálni növekedési potenciáljukat.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!