SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Ingatlan | Még mindig többségben a készpénzes vevők a lakáspiacon


Duna House: Még mindig többségben a készpénzes vevők a lakáspiacon
2018-11-26 16:38 |



Továbbra is van tér a hazai ingatlanpiac bővülésére, derül ki a Duna House legújabb elemzéséből.

A lakáshitelek elérhetősége és a bérek emelkedése lehet a további növekedés fő mozgatója. Ugyan drasztikusnak tűnhet az elmúlt néhány évben zajló, és jelenleg is tartó lakásár-emelkedés, a reál értéken mért árak még csak most haladják meg a tíz évvel ezelőtti értékeket. Az adás-vételek nagyobb része készpénzes vásárlás, a vevők kevesebb mint fele igényel csupán hitelt.

"A Duna House Hitelcentrumának adatai alapján tíz ügyfélből csupán 3-4 személy igényel hitelt a vásárlás lebonyolításához, amely eredmény összhangban áll az MNB legutolsó lakáspiaci jelentésével is. A lakásárak emelkedésével párhuzamosan az elmúlt években ugyan nőtt a hitellel vásárlók aránya, azonban még mindig csak az ügyletek 30-40 százalékánál kérnek jelzáloghiteles segítséget ügyfeleink. A hazai hitelállomány Európában is alacsonynak számít, tehát ezen a téren is bőven van tér bővülésre" - nyilatkozta Benedikt Károly a Duna House elemzési vezetője.

Az MNB riportjából kiderül, hogy a lakáspiaci tranzakciók 45 százalékához kapcsolódik hitelfelvétel, amely az előző évi adatokhoz képest 6 százalékpontos növekedést jelent. A Duna House idei utolsó negyedéves adatai ennél is erősebb készpénzes dominanciát mutatnak, amely az ingatlanközvetítő hálózatnál megjelenő magasabb befektetői arányú ügyletekkel magyarázható. Az októberben hatályba lépő adósságfék szabály a hitelállomány növekedését valószínűsíthetően lassítani fogja, ám megállítani vélhetően nem tudja. A változással tovább fog emelkedni a hosszabb távra fixált kamatperiódusú hitelek aránya, amely összességében stabilabb és kockázatmentesebb megoldás lehet a hiteligénylők számára.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




PM | ITM | Auchan | Budapest | UniCredit | Huawei | 4iG | K&H | Románia | Mars | ALDI | FruitVeb | UPC | Mol | Lidl | kutatás | EY | 5G | KSH | NAV | Csehország | osztalék | KLM | Wizz Air