SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Mobil | Már több mint félmillió jegyet vásároltak a Vonatinfóval


MÁV Magyar Államvasutak Zrt.: Már több mint félmillió jegyet vásároltak a Vonatinfóval
2018-11-16 09:17 |



November elejéig több mint félmillió menetjegy kelt el a jegyvásárlási funkcióval is kibővített Vonatinfó mobilalkalmazáson keresztül.

Az elektronikus jegyváltás egyre növekvő népszerűsége a gyorsaság és a kényelem mellett a kedvezményeknek is köszönhető; ezáltal csaknem 750 millió forintot takarítottak meg az utasok, ugyanakkor a MÁV-START bevételei is emelkedtek.

Az utasok június óta okostelefonon (Android és iOS operációs rendszeren) is megvehetik belföldi, egy útra szóló vonatjegyüket. A Vonatinfó nevű alkalmazásba letöltődő - 10%-os kedvezménnyel vásárolható - jegyeiket is mobilon tudják bemutatni. A vonattal utazók már több mint 525 ezer darab jegyet vásároltak kényelmesebben és olcsóbban a Vonatinfó jegyvásárlási funkciójának bevezetésétől november elejéig.

A Vonatinfón kívül a menetrendi kereső segítségével interneten is megvásárolhatók a vasúti jegyek, szintén 10%-kal alacsonyabb áron. A január 1-jétől november első hetéig vásárolt e-vonatjegyekre nyújtott kedvezmények összértéke meghaladta a 747 millió forintot. Mindeközben a MÁV-START menetdíjbevétele nem csökkent, mert a jegyautomatás, az internetes és a mobilalkalmazáson keresztüli jegyvásárlásokra adott 5, 10, illetve 20%-os kedvezmények 330 millió forint feletti többletet eredményeztek a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Az utasok körében egyre népszerűbb az online vásárlás, ezen belül az e-vonatjegy is. Idén október végéig már 7,6 millió jegyet vásároltak online (ideértve a vonatinfós vásárlásokat is), ami az e-vonatjegyeknél 100%-os a növekedést jelent 2017 hasonló időszakához képest: 10-ből 9 esetben ezt választják az utasok. Az önkiszolgáló (jegyautomatás, internetes és vonatinfós) csatornák részesedése 15%-ról 19%-ra nőtt az utasszámot tekintve.

Az Eurobarometer által, az EU 26 tagországában végzett legfrissebb vasúti felmérésből kiderült, hogy a vasúti személyszállítási szolgáltatást igénybe vevő magyar válaszadók 93%-a elégedett a hazai jegyvásárlási szolgáltatásokkal, míg az EU-s átlag 84%. Magyarország a jegyvásárlás egyszerűségét tekintve negyedik a rangsorban; ehhez a MÁV-START jegyértékesítési rendszerének fejlesztése is hozzájárult.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!