SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A kínai Y-generáció nem tervezi a nyugdíjas éveit


Fidelity: A kínai Y-generáció nem tervezi a nyugdíjas éveit
2018-10-11 10:18 | Avantgarde Business Communications



A Fidelity International és az Ant Fortune, az Ant Financial leányvállalata ötéves együttműködési megállapodást írt alá egymással, hogy felmérje, mennyire állnak készen a kínaiak a nyugdíjas éveikre.

A partneri kapcsolat egyrészt az Ant Fortune hatalmas digitális platformját és adatelemző kapacitását, másrészt a Fidelity globális befektetési és nyugdíj-előtakarékossági tapasztalatát fogja használni egy olyan kutatási program során, amely segítségével bepillantást nyernek a kínaiak befektetési és megtakarítási szokásaiba és felmérhetik, általánosságban mennyire tudatosan a kínaiak, ha a nyugdíjukról van szó.

Optimistán várják a fiatalok a nyugdíjat

A Fidelity International és az Ant Fortune első China Retirement Readiness felmérését Ant Fortune 28 440 ügyfele töltötte ki, így Kínában ez az egyik legnagyobb kutatás a témában. Mivel a válaszadók 75%-a az Y-generáció tagja (18-34 év közötti személy), a 2018-as felmérés a "Helping Millennials Invest for the Future" ("Befektetési segítség az Y-generáció jövőjéért") címet kapta, és kimutatta, hogy bár a fiatal generáció tagjai általában optimistán tekintenek a nyugdíjas éveik elé, sőt, várják is ezt az időszakot,,azonban több mint a felük nincs felkészülve rá.

A lakosság gyors öregedésének és a kínai nyugdíjrendszer első és második pillérére nehezedő, egyre nagyobb terhek miatt a hárompilléres nyugdíjrendszer kialakítása idén felgyorsult: a közelmúltban megkapta a működési engedélyét az első 14, kimondottan nyugdíj-előtakarékossági célból létrehozott befektetési alap. A kutatásból kiderült, hogy létrejött a magánnyugdíjpénztárak rendszere és bevezetésre kerültek a különböző termékek, ám arra is fény derült, hogy az emberek nem sokat tudnak a nyugdíj fogalmáról, így égető szükség lenne a befektetők megfelelő tájékoztatására, mert ez tenné lehetővé a kínai nyugdíjrendszer harmadik pillérének egészséges fejlődését.

Nincsenek pénzügyi tervek

A kutatás eredményei szerint a kínai Y-generáció tagjai 57 éves koruk környékén terveznek nyugdíjba vonulni, és túlnyomórészt pozitív várakozással néznek életük e szakasza elé. Ezzel együtt a kínai Y-generáció tagjainak mindössze 44 százaléka folytat nyugdíj-előtakarékoskodást. Azok, akik még nem tesznek félre a nyugdíjas éveikre, átlagosan 40 éves korukban tervezik ezt megkezdeni, vagyis az általuk ideálisnak tartott nyugdíjkor elérése előtt csupán 17 évük marad majd arra, hogy félretegyenek.

Az eredmények szerint a kínai Y-generáció tagjai havonta kb. 1339 RMB (kb. 196 USD) összeget tesznek félre. A megtakarítások fő gátját a válaszok szerint a "tőkehiány" jelenti.

Az Y-generáció nem számolt utána

A kínai Y-generáció tagjai úgy számolnak, hogy a kényelmes nyugdíjas élethez legalább 1,63 millió RMB (kb. 240 000 USD) összegre lesz szükségük. A jelenlegi megtakarítási szintek és betéti kamatlábak alapján kb. 59 évig tartana, hogy céljukat befektetés nélkül megvalósíthassák.

Kevesen látják, hogy milyen nagy jelentősége van a befektetéseknek a nyugdíj-előtakarékossági céljaik elérésében. A kínai Y-generáció tagjainak több mint a fele úgy válaszolt, hogy nyugdíjasként egyszerűen a készpénz-megtakarításaira és az állami nyugdíjból származó jövedelemre számít majd.

A kínai Y-generáció a hatékony nyugdíj-előtakarékossági stratégiák kapcsán sem túl tájékozott Nyugdíj-előtakarékossági termékek vásárlásakor kevesebb, mint egyharmaduk tartja fontosnak a hosszú távú hozamot. A kérdőívet kitöltő, nem Y-generációs válaszadók körében is jellemző volt, hogy erősen támaszkodnak majd az állami nyugdíjra és a készpénzes megtakarításaikra, és hogy nem sokat tudnak a nyugdíj-előtakarékossági stratégiákról, ami szintén azt bizonyítja, hogy nagy szükség lenne javítani az ország lakosságának pénzügyi műveltségét, hogy a nyugdíjba vonulók valóban készen álljanak életüknek erre a szakaszára.

"Az Ant Fortune-nel közösen folytatott felmérésünkből kiderült, hogy komoly potenciál rejlik a befektetőknek a különböző életszakaszokhoz kapcsolódó befektetési stratégiákkal összefüggésben nyújtott képzésekben, mert ezzel növelhető lenne a nyugdíjasként elért jövedelem összege" - mondta Daisy Ho, a Fidelity International Ázsiának Japánon kívüli részéért felelős ügyvezetője. - "Reméljük, hogy a fiatal generáció felismeri a megtakarítás, a befektetések és a nyugdíjas évekre való felkészülés fontosságát. A Fidelity International a nyugdíjakhoz kapcsolódóan az egész világra kiterjedő, mély és széles körű ismeretanyaggal rendelkezik, melyet örömmel osztunk meg a kínai piaccal, hogy segítsünk a fiatal generációnak jobban felkészülni a nyugdíjra."

Jackson Lee, a Fidelity International Kínával foglalkozó országigazgatója elmondta: "Nagyon örültünk, hogy az Ant Fortune ügyfelei ilyen kedvezően reagáltak az online kérdőívünkre; ebből az is kiderült, hogy az Y-generáció tagjai körében másképpen terjednek az információk, mint az egyéb korosztályok esetében. Ami a jövőt illeti, minden erőnkkel arra fogunk törekedni, hogy még hatékonyabbá tegyük a befektetők online csatornákon történő tájékoztatását, és hogy növeljük a digitális médiában közzétett nyugdíj-tervezési tartalmak, információk arányát. Nagy örömünkre szolgál, hogy ebben olyan kiváló partnerre találtunk, mint az Ant Fortune."

Guoming Zu, az Ant Financialnek a vagyonkezelésért felelős alelnöke így nyilatkozott: "Mindenkinek foglalkoznia kell a nyugdíj kérdésével, és jó előre fel kell készülnie erre az életszakaszra, főleg mivel a lakosság átlagéletkora egyre nő. Ez a felmérés, melyet a Fidelity International közreműködésével készítettünk, a kínai Y-generációnak a nyugdíjjal kapcsolatos ismereteit és felkészültségét ábrázoló pillanatfelvételnek is tekinthető, és rámutat a nyugdíj-előtakarékosság fontosságára. Reméljük, hogy a felmérés segítségével sikerült még jobban felívnunk a lakosság figyelmét erre a kérdésre."




fidelity1.jpg (22.84 kB)
fidelity2.jpg (13.33 kB)
fidelity3.jpg (11.62 kB)






TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!