|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Környezet | A Lidl a műanyaghulladék visszaszorításáért
KÖRNYEZET
![]()
Lidl: A Lidl a műanyaghulladék visszaszorításáért
2018-08-01 18:39 | Young & Partners
A Lidl 2019 év végéig megszünteti az áruházaiban kapható egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását. Miután a Lidl 2018 áprilisában bejelentette, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, a vállalat máris újabb konkrét intézkedést vezet be. Ennek első lépéseként a Lidl Magyarország 169 áruházában 2019 végéig megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek, mint a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését. A vállalat beszállítóival együttműködve azon dolgozik, hogy az egyszer használatos műanyagok helyett, alternatív és újrahasznosítható anyagok felhasználásával állítsa elő a termékeket. Második lépésben a Lidl arra törekszik, hogy az azonnal fogyasztható, azaz "ready to eat" és üdítőital termékek mellől folyamatosan kivonja az értékesítésből a hozzácsomagolt műanyag evőeszközöket és szívószálakat. "Műanyag-stratégiánk egyértelmű célkitűzéseket fogalmaz meg, amely a következőt jelenti: elkerülni - csökkenteni - újrahasznosítani. Azzal, hogy megszüntetjük az egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását, csökkentjük a műanyag-felhasználást, tudatos és felelősségteljes vállalatként hosszú távon tudunk hozzájárulni környezetünk megóvásához. "- mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője. A Lidl Magyarország azt tervezi, hogy 2019 év végéig minden raktárkészletét értékesíti, majd fokozatosan átáll a környezetkímélőbb alternatívákra, így biztosítva a vásárlóközönség számára, hogy a már jól ismert és kedvelt termékeket a jövőben is megtalálják az áruházak polcain. A Lidl Magyarország az energiaitalok egységcsomagolásával indítja a műanyaghulladék visszaszorítására irányuló intézkedéseit: augusztusban a megújult csomagolásnak köszönhetően a Lidl sajátmárkás energiaitalok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, ennek eredményeként hazánkban évente közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni. A Lidl Magyarország más árucsoportok esetében is a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására törekszik. "Áruházainkban és logisztikai központjainkban a munkafolyamatok során keletkezett műanyagokat és fóliaanyagokat már most is 90 százalékot meghaladó mértékben hasznosítjuk újra. Arra törekszünk, hogy tovább csökkenthessük a műanyag-felhasználást, az újrahasznosítás mértékét pedig növeljük" - mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője. A környezettudatosságot tekintve más területeken is jó példával járnak elöl: a Lidl Magyarország a SuperStore 2017 verseny közönségdíját a fővárosban található, Hungária körúti környezetbarát áruházával nyerte el. Szintén Budapesten két áruházánál is kiépített elektromos töltőállomást, ezzel is hozzájárulva a fenntartható hazai közlekedés megteremtéséhez. A Schwarz-cégcsoport 360 fokos műanyag stratégiájáról A Lidl és a Kaufland áruházakat is tulajdonló Schwarz-cégcsoport, mint a világ egyik vezető kereskedelmi vállalata felelősségének tudatában kiemelt figyelmet fordít a környezet hosszú távú fenntarthatóságára. A Schwarz-cégcsoport egy 360 fokos átfogó műanyag-stratégia keretében egységes intézkedéseket vezet be világszerte, amely határozott célokat fogalmaz meg a műanyag-felhasználás csökkentésére és a műanyagok forgalomból történő folyamatos kivonására vonatkozóan. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
eMAG | napelempark | Pécsi Harmadik Színház | autógyártás | Románia | Horvátország | SPAR | AM | naperőmű | IKEA | vendégéjszakák | Shell | Rába | Valentin-nap | Oroszország | BMW | mezőgazdaság | Szent Efrém Férfikar | EU | ALDI | Ingatlanpiac | INA | Microsoft Office | Alteo
![]() |
PARTNEREINK
|