|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A második negyedévre tovább javult az üzleti bizalom
KUTATÁS
MTI: A második negyedévre tovább javult az üzleti bizalom
2018-07-03 15:01 |
Magyarországon az üzleti bizalom szintje kis mértékben javult a második negyedévre az első negyedévhez képest - derül ki a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által alapított GVI felméréséből. A GVI által számított negyedéves konjunktúramutató a januári 37 pontról áprilisra 39 pontra emelkedett, ami a konjunktúrakutatás 2010-es kezdete óta a legmagasabb érték - tájékoztatta az MTI-t közleményében a GVI. Csak a kis- és középvállalkozásokat nézve az üzleti bizalom szintén javuló tendenciát mutat: ez a mutató a januári 35 pontról 38 pontra emelkedett, ami szintén az eddig mért legmagasabb érték. A konjunktúramutató értéke a feldolgozóipari vállalkozások esetében a legmagasabb 41 ponttal, az építőipari cégek esetében 40 ponton, a kereskedelmi vállalatok körében 39 ponton áll, míg az egyéb gazdasági szolgáltatásokat nyújtó cégeknél - 31 ponttal - a legalacsonyabb. Az előző negyedévhez képest a kereskedelmi vállalkozások esetében 5 pontos növekedés tapasztalható. A cégeket tulajdonszerkezet szerint vizsgálva látható, hogy miközben a tisztán hazai tulajdonban lévő vállalkozásoknál az előző negyedévhez képest 5 ponttal növekedett a mutató, a részben vagy döntően külföldi cégek körében 7 ponttal csökkent, így jelenleg mindkét esetben 39 pont a konjunktúramutató értéke. Exporttevékenység szerint a negyedéves konjunktúramutató értéke a döntően exportáló vállalkozások körében a legmagasabb (43 pont), a részben exportálók esetében 39 ponton áll, míg a nem exportáló cégek körében csupán 37 pont. A negyedéves konjunktúramutató az üzleti helyzetről, a jövedelmezőségről, a beruházási aktivitásról, a rendelésállományról, a termelési szintről, a létszámról és a kapacitáskihasználásról ad képet. Az almutatók esetében megállapítható, hogy a vállalkozások vezetői lényegesen optimistábban ítélik meg cégük várható jövedelmezőségét és jövőbeni termelési szintjét az előző negyedévhez képest, miközben a beruházások alakulásával kapcsolatos kilátások jelentősen negatívabbak a januári szinthez viszonyítva - olvasható a közleményben. A GVI negyedéves vállalati felmérésében 400 cégvezető - amelyből 300-an kis- és középvállalkozást (20-249 fő között) és 100-an nagyvállalkozást (250 fő felett) vezetnek - véleményét kérdezik meg a cégük jelenlegi helyzetéről és a kilátásairól.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
Bridgestone Tatabánya | lámpa | jégkorong | család | építőipar | dekoráció | informatikai eszközök | Olaszország | lakáskiadás | gyerekszoba | emeletes ágy | coaching | E.ON | textíliák | Fóliázás | grill | sport | játékpiac | Airbnb | terasz | motor | méz | olasz divat | elektromos kerékpár
|
PARTNEREINK
|