|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A grillkolbász a kertipartik slágere
KUTATÁS
Nielsen: A grillkolbász a kertipartik slágere
2018-06-05 10:07 |
Évi egymilliárd forintos forgalom mellett jön fel a grillsajt is. A grilltermékek piaca május és augusztus között szárnyal; mind a grillkolbász, mind pedig a grillsajtok forgalma kétszámjegyű értékbeli növekedést tudhatott magáénak 2017. február és 2018 januárja között az előző év azonos időszakával összevetve a Nielsen kilencven élelmiszerkategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexe szerint. Ez súlyban 2000 tonna elgrillezett kolbászt és sajtot jelent. A melegebb napok beköszöntével indul a grillszezon is, amely a késő tavaszi hónapokban kap erőre és egész nyáron át kitart. Hogy egyre népszerűbb a műfaj, a kiskereskedelmi adatokból egyértelműen kiviláglik. A grilltermékek között a kolbász vezeti a slágerlistát: értékben 10, mennyiségben pedig 8 százalékkal többet adtak el a boltokban 2017. február és 2018. január között az előző hasonló időszakkal összevetve. A keresletbővülés eredményeképp a piac forgalma alulról súrolja a hárommilliárd forintot, mennyiségben 1600 tonnát tesz ki. Az értékesítések több mint kilenctizede a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekben realizálódik. Kisebb piaci szegmens, ám rendkívül lendületesen jön fel a grillsajt, hiszen 40 százalékkal túlszárnyalva a tavalyi eredményét, egymilliárd forint fölötti forgalmat bonyolított. Az egyharmadával (35%) megnövekedett mennyiség mintegy 400 tonnát tett ki a vizsgált időszakban. Az eladások zöme (91%) szintén hipermarketekben, szupermarketekben és diszkontokban történik. A grillezéshez használt élelmiszerek közül a grillfűszerkeverék forgalma növekedett a legszerényebben: 5 százalékos értékbeli növekedéssel több mint félmilliárd forintos éves forgalmat bonyolított. Mennyiséget tekintve csupán 1 százalékkal bővült a szegmens, de még így is 96 tonna grillfűszerrel adunk a kerti partik hangulatához. "A nyári kerti partik népszerűségének egyik szembeszökő leképeződése a grilltermékek iránti fokozott kereslet" - mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "Érdekesség, hogy míg a grillkolbász és -sajt esetében a nagyobb alapterületű boltokat választják a magyar fogyasztók, addig a grillfűszereknél valamelyest jobban labdába rúgnak a &187;kicsik&171;, hiszen az éves összforgalom több mint egynegyedét ők viszik el."
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
Fóliázás | grill | informatikai eszközök | méz | terasz | jégkorong | család | építőipar | motor | Olaszország | olasz divat | játékpiac | E.ON | lakáskiadás | gyerekszoba | emeletes ágy | sport | dekoráció | Bridgestone Tatabánya | elektromos kerékpár | lámpa | textíliák | Airbnb | coaching
|
PARTNEREINK
|