SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Internet | Gondoskodunk-e idősebb rokonaink online védelméről?


Kaspersky Lab: Gondoskodunk-e idősebb rokonaink online védelméről?
2018-05-17 07:05 | Factory Communications



A Kaspersky Lab és a B2B kutatóintézet közös kutatása szerint az 55 év felettiek többsége, 84%-a naponta többször használja az internetet, 44%-a hetente legalább 20 órát van online.

Egy tavalyi kutatás megállapította, hogy ennek a korosztálynak átlagosan 4 olyan készülék van a háztartásában, amely képes internetre csatlakozni: általában 2 számítógép és 2 okostelefon.

Annak ellenére, hogy számtalan előnye van az ilyen színtű összeköttetésnek, a rokonok 60%-át nyugtalanítja, hogy az idősebb hozzátartozók nem teszik meg a szükséges óvintézkedéseket, amikor online vannak. Az internetet használók 44%-a elismerte, hogy idősebb rokonaik találkoztak kiberfenyegetéssel - 15%-a online átverés, 15%-a rosszindulatú szoftverek és/vagy vírusok, 13%-a kémprogram áldozata lett. Azaz összességében megállapítható, hogy a fiatalok félelme megalapozott.

Ugyanakkor ellentmondás az, hogy az aggály valós, a kiberfenyegetettség az időseket kiemelten veszélyezteti, ezt mégsem követi semmilyen preventív lépés vagy támogatás. A válaszadók mindössze 34%-a telepített biztonsági megoldást rokonaik készülékeire, 32%-a rendszeresen oktatja és segíti szeretteiket. 33%-a bevallottan nem segít és nem fordít elegendő figyelmet a kibercsapdák elleni védelemre, és ezzel meglehetősen növelik a kockázatokat és egy esetleges kiberincidens lehetőségét.

"Az idősebb felhasználók igencsak sebezhető és rendkívül jól jövedelmező célcsoportot jelentenek a kiberbűnözők számára, akiket könnyen lehet malware, kémprogram vagy adathalász e-mailek segítségével becsapni. Az állandóan fejlődő kiberfenyegetések elleni küzdelem egyetlen módja a fokozott éberség és a hatékony biztonsági megoldások telepítése minden készülékre, a mobil eszközökre is. Ezek kombinációjával elkerülhetőek az adatvesztések vagy a pénzügyi visszaélések." - mesélte Dmitry Aleshin, a Kaspersky Lab Termékmarketing részlegének alelnöke.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!