SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Logisztika | Nem hatékony az ellátási lánc a vállalatok többségénél


Roland Berger: Nem hatékony az ellátási lánc a vállalatok többségénél
2018-05-07 10:34 | Emerald Public Relations



A vállalkozások fele úgy gondolja, hogy az ellátásilánc-stratégiájuk már elévült és nem igazodik a jövő üzleti igényeihez.

Ezeknek a vállalatoknak egyetlen esélye, ha megújítják folyamataikat, hiszen a rosszul működő ellátási lánc egyszerre növeli a költségeket és csökkenti a bevételt. Az ellátásilánc-folyamatok korszerűsítésével növelhető a hatékonyság, ami pénzügyileg kifizetődő. Az ellátási lánc fejlesztésére szánt megfelelő befektetések már 2-4 év alatt is megtérülhetnek, 15-25 százalékos haszonnal. Többek között ezek a legfőbb megállapításai a Roland Berger, Ellátásilánc-tervezés 4.0 című legújabb tanulmányának, melyben a szakértők több mint 200 vállalatot kérdeztek meg világszerte.

"Az ellátásilánc-tervezés legfőbb célja az, hogy a fogyasztók szükségleteinek megfelelően tudjuk a termékeket, a megfelelő csatornán és a megfelelő mennyiségben teríteni" - magyarázta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője. Ideális esetben a tervezéssel majd százszázalékos előrejelzési pontosságot, nulla felesleget és rendkívül hatékony, a változó körülményekhez hangolható ellátási láncot kaphatunk. "Sajnos jelenleg még nem tartunk itt" - folytatta Schannen. "Az új és mindent megváltoztató technológiák, a politikai és gazdasági bizonytalanság, az egyedi megoldások irányába mutató trendek - és még számos egyéb tényező - megjósolhatatlan, sokszor radikális változásokat okoznak, rendkívül megnehezítve a pontos üzleti előrejelzéseket. Ezt ellenpontozandó, a mai megoldások gyorsaságot, fogékonyságot és rugalmasságot kívánnak a vállalatok részéről. Az ellátásilánc-tervezésüknek pedig alkalmazkodni kell mindehhez."

A vállalatok felének fel kell zárkózniuk

A Roland Berger legújabb tanulmánya alapján a vállalatok kétharmada úgy véli, hogy hatékony az ellátásilánc-stratégiájuk, sőt négy vállalatból három biztos abban, hogy megfelelnek a jelenlegi üzleti követelményeknek. Azonban a jövő üzleti igényei szempontjából nem ilyen egyértelmű a helyzet, ugyanis a vállalatok több mint ötven százaléka gondolta úgy, hogy módosítani kell ellátásilánc-stratégiájukon, különösen a kereslet megtervezésében. Ennek ellenére a válaszadók háromnegyede elégedett termeléstervezése jelenlegi helyzetével.

"Az elavult ellátásilánc-tervezés csökkenti az üzleti működés hatékonyságát - részben azért, mert a rossz előrejelzési pontosság eredményeként rövid időn belül kell módosításokat végrehajtani" - mondta Schannen Frigyes. "Ez pedig mindig hatással van a termelékenységre, még akkor is, ha ez nem érinti közvetlenül a gyártási üzemidőt"

A legjobb ellátásilánc-stratégia három lépése

A Roland Berger szakértői három lépésből álló megközelítést javasolnak a vállalatok számára az ellátásilánc-tervezési teljesítményük újragondolásához. Az első lépésben pontosan elemezniük kell a vállalat jelenlegi helyzetét és azonosítani kell a hiányosságokat. A második lépésben a jövőképet kell felállítaniuk, amely tartalmazza a megcélzott folyamatokat, az arra alkalmas szervezeti felépítést és rendszereket. Ezen a téren az egyik legfontosabb követelmény a digitalizáció, amelyet még kevesen tudnak kihasználni, ugyanis a megkérdezett vállalatok 56%-a számolt be arról, hogy a jelenlegi ellátásilánc-tervezéshez használt IT rendszerük nem képes megfelelően támogatni a termelési, logisztikai és eladási folyamatokat. Eddig mindössze a vállalatok egynegyede digitalizálta kereslettervezési folyamatait.

A harmadik lépés az új elképzelés fejlesztése, melynek bevezetése folyamatosan történik. Az új rendszer beillesztése akár éveket is igénybe vehet a vállalati rendszer érettségétől függően. "De ezek az erőfeszítések és befektetések idővel kifizetődnek"- magyarázta Schannen Frigyes. "Általánosságban kettő és négy éves megtérülési időszakkal lehet tervezni, amelynek a belső megtérülési rátája 15 és 25% között mozog." Az ellátásirendszer-tervezés 4.0 alkalmazásának előnyei tisztán láthatók, a vállalatok akár 20-30%-al lecsökkenhetik a rövidtávú tervezésben jellemzően előforduló változtatási tevékenységeiket. Mindent összevetve a vállalatok képesek lesznek a kapacitásaikat jobban kihasználni, termékeikkel hamarabb piacra kerülhetnek, és gyorsabb, az igényekre jobban reagálni képes ellátási láncot tudhatnak magukénak.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!