SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Felelősség | A SPAR vásárlóival együtt tesz az élelmiszerpazarlás ellen


SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.: A SPAR vásárlóival együtt tesz az élelmiszerpazarlás ellen
2018-04-03 22:03 | KRQ Communications



Miskolcon folytatja a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. a korábban már sikeres élelmiszerpazarlás elleni akcióját.

A szervezők a miskolci INTERSPAR hipermarketben várják a vásárlókat március-április hónapban, akik információkat és ötleteket kaphatnak az élelmiszermentésre vonatkozóan.

"Az akcióval az a célunk, hogy felhívjuk vásárlóink figyelmét, milyen sokat tehetnek ők is egy-egy tudatos döntéssel. Aki egy közelebbi szavatossági idejű terméket vásárol, már tett egy lépést a pazarlás ellen" - mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

Az EU-ban még mindig több tízmillió ember él nélkülözésben, miközben évente mintegy 90 millió tonna élelmiszer végzi a hulladéktelepeken. Hazánkban pedig minden évben közel 2 millió tonna ételt dobnak a szemétbe a vásárlók. Az élelmiszerek hulladékká válása súlyos következményekkel jár: megsemmisítésük jelentős mértékű pénz- és munkaerő ráfordítást igényel. A kereskedelmi szektor az élelmiszerhulladék 5%-áért felelős, míg a lakosság a teljes hulladékmennyiség 53%-át generálja. A kereskedelem és a vásárlók tehát felelősséggel bírnak, éppen ezért a kereskedelmi egységek lehetnek az edukáció legalkalmasabb helyszínei, ahol a vásárlói szokások jobban formálhatók.

A kampány célja a tudatos vásárlói magatartásra való figyelemfelhívás, azaz mit tehetünk vásárlóként azért, hogy kevesebb élelmiszer váljon hulladékká. A rendhagyó kezdeményezés az Európai Unió támogatásával indult útjára 2016 júliusában. A STREFOWA (Strategies to Reduce and Manage Food Waste) nemzetközi program a legjobb megoldásokat keresi az élelmiszerhulladék keletkezésének megelőzésére és a hulladék kezelésének módjára.

A projektben a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. partnereként vesz részt.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Heineken | E.ON | Huawei | Lidl | OTP | Kaspersky | Tesco | Kaspersky Lab | eMAG | Telekom | NAV | Vodafone | Szallas.hu | Nébih | INA | UPC | Duna House | bmw | SPAR | MOL | Audi | Erste Bank | Opten | Scania