SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A háztartások 61 százaléka kap e-számlát aktuális díjairól


dijnet.hu: A háztartások 61 százaléka kap e-számlát aktuális díjairól
2018-03-23 10:03 | Target Communications



A háztartások többsége immár elektronikusan is kap számlát legalább egy szolgáltatótól, a lakosság kétharmada ugyanakkor még mindig használja a postai csekket számláinak kifizetésére.

Ez derül ki a Díjnet ezer fős mintán elvégzett online kutatásából. Mobiltelefonnal egyelőre mindössze a lakosság 6 százaléka egyenlíti ki közüzemi díjait.

A digitalizáció egyre nagyobb teret hódít a lakosságnak kiküldött szolgáltatói számlák terén is: a háztartások csaknem fele (49 százalék) már vegyesen, elektronikus és papír alapú formában is kapja a számlákat, további 12 százalék pedig kizárólag e-számlán értesül a szolgáltatóknak fizetendő aktuális díjairól.

A havi rendszeres számlák kifizetésének ugyanakkor továbbra is messze leggyakoribb eszköze a postai csekk, a lakosság 67 százaléka még rendszeresen használja ezt a fizetési módot, 2017-ben is még mindig több mint 200 millió csekket fizettek be a postákon. Eseti banki átutalást 49 százaléknyian, csoportos beszedési megbízást 43 százaléknyian, míg bankkártyás fizetést 28 százaléknyian alkalmaznak. A mobiltelefonos applikációval történő számlakiegyenlítést (6 százalék) ma még azoknál is kevesebben használják, akik a szolgáltató ügyfélszolgálatán személyesen fizetik be a havidíjat.

"Bár a fenti adatok alapján a lakosság számlafizetési attitűdje konzervatívnak tekinthető, korábbi adatokkal összemérve észrevehető változás zajlik a modernebb eszközök irányába - magyarázza Garamszegi Tamás, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója. - Öt évvel ezelőtt egy hasonló összetételű mintában még 80 százalékos volt a sárga csekk használati aránya, ugyanakkor a banki átutalással, valamint csoportos beszedési megbízással is mindössze a lakosság negyede élt, bankkártyás fizetést pedig mindössze 15 százaléknyian választottak."

Az elektronikus számlakezelést elutasítók között 62 százalék azok aránya, akik megszokásból tartanak ki a hagyományos módszer mellett. 27 százaléknyian egyenesen ragaszkodnak ahhoz, hogy számlájuk papíralapon is megérkezzen hozzájuk. De jelentős tényező az információhiány is: a válaszadók mindössze 30 százalékának van arról információja, hogy léteznek olyan szolgáltatók, amelyek segítségével a fogyasztó egy felületen egyszerre több szolgáltató számláját is kezelheti és fizetheti.

"Bíztató fejlemény ugyanakkor, hogy míg 5-10 éve komoly visszatartó tényező volt az elektronikus fizetés biztonságába vetett bizalom alacsony szintje, ma már ez a félelem gyakorlatilag eltűnt a lakosság körében" - tette hozzá a Díjnet vezérigazgatója.




dijnet.jpg (18.54 kB)






TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




OTP | Kaspersky | MOL | Lidl | Opten | INA | SPAR | Erste Bank | Huawei | Tesco | Heineken | Duna House | Scania | Audi | bmw | Telekom | UPC | Vodafone | Szallas.hu | eMAG | Kaspersky Lab | NAV | Nébih | E.ON