SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | 3-5 ezer forintot költünk gyermekenként húsvétkor játékra


Regio Játék: 3-5 ezer forintot költünk gyermekenként húsvétkor játékra
2018-03-21 09:40 | Sakkom Interaktív



A magyar szülők idén jellemzően 3-5 ezer forintot költenek gyermekenként játékra húsvétkor, ilyenkor a hasznosság, az ár és a minőség vezérlik a választást.

A REGIO JÁTÉK friss kutatásából az is kiderült, hogy 2018-ban a legtöbb helyre kreatív és társasjátékot, illetve könyvet, kifestőt hoz a nyuszi. A vásárlási láz a húsvét előtti héten tetőzik, átlagosan bruttó 8600 forintos online és 5700 forintos áruházi kosárértékkel.

A REGIO JÁTÉK közel 3000, 14 éven aluli gyermeket nevelő szülő megkérdezésével zajló felmérése szerint idén húsvétkor jellemzően 3-5000 forintot (29%) költenek a szülők játékra. A válaszadók egynegyede több mint 5000 forintot, egyötöde 2-3000 forintot szán az ajándékra gyermekenként. "Forgalom szempontjából a húsvét az év második legerősebb időszaka, a teljes forgalom közel 10 százalékát teszi ki a közelgő ünnep. A vásárlási láz nagyjából a nagypéntek előtti héten tetőzik, ilyenkor az átlagos kosárérték online bruttó 8600 forintra, hagyományos áruházi beszerzéskor 5700 forintra emelkedik" - ismertette a trendeket Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

A felmérés alapján a szülőktől és nagyszülőktől elsősorban édességet (80, ill. 85%) és játékot (69, ill. 57%) kapnak a gyerekek, ezeken felül pedig míg az édesanyák inkább a könyveket (57%), addig a nagyszülők a perselyt gyarapítják: minden harmadik fiatal számíthat egy kis zsebpénz-kiegészítésre a nagyitól, papától. "Tapasztalataink szerint, a szülők évről évre egyre inkább olyan játékot választanak, melyek a kreativitást, a szellemi fejlődést táplálják: idén legtöbben kreatív és társasjátékot, valamint könyvet, kifestőt rejtenek a nyuszi kosarába. A megfelelő ajándék kiválasztásánál a válaszadók annak hasznosságát, árát és minőségét jelölték meg legfontosabb szempontoknak" - egészítette ki Gyaraki Dávid. Minden ötödik kisgyermek egyébként egy vagy három különböző meglepetésnek, minden tizedik akár négy vagy többnek is örülhet idén, de a legjellemzőbb a kétféle ajándék vásárlása (50%).

Továbbra is népszerű a locsolkodás

Tavaly húsvétkor tízből nyolc kisfiú volt locsolkodni, akik cserébe legtöbbször édességet (67%), hímes tojást (45%) és pénzt (44%) kaptak a lányoktól. Legtöbben 1500 forintnál többet (55%) gyűjtöttek az illatos kölnivel, a többiek 1000-1500 forintot (21%) vagy maximum 1000 forintot (24%) dobhattak be a perselybe. A hölgyek a szép mondókát leggyakrabban hímes tojással (70%) és finomságokkal (67%) köszönték meg, minden harmadik házra volt jellemző, hogy pénzt is adtak a legényeknek; általában 2-400 forintot (36%), 4-800 forintot (30%) vagy 800 forintnál is többet (34%) lehetett összegyűjteni egy-egy locsolással.

Top 10 játékkategória húsvétkor a REGIO JÁTÉK felmérése alapján 2018-ban:
 
  • 1. Könyv, kifestő
  • 2. Kreatív játék
  • 3. Társasjáték
  • 4. LEGO
  • 5. Szabadtéri játék
  • 6. Sporteszköz
  • 7. Építőjáték
  • 8. Puzzle
  • 9. Autós játék
  • 10. Plüss


Top 5 játék a húsvéti szezonban a REGIO JÁTÉK adatai alapján:
 
  • 1. Illatos virágtündér
  • 2. Hangszál
  • 3. Slime minden verzióban
  • 4. Tojásból kikelő plüss unikornis
  • 5. Labdák











TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




OTP | Kaspersky | MOL | Lidl | Opten | INA | SPAR | Erste Bank | Huawei | Tesco | Heineken | Duna House | Scania | Audi | bmw | Telekom | UPC | Vodafone | Szallas.hu | eMAG | Kaspersky Lab | NAV | Nébih | E.ON