SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Felelősség | Erőteljes fenntarthatósági rekord a Henkelnél


Henkel: Erőteljes fenntarthatósági rekord a Henkelnél
2018-02-28 16:35 |



A Henkel fenntartható értéket kíván teremteni - vevői, alkalmazottai, részvényesei és a társadalom számára. Tervei szerint ezzel egy időben 2030-ig meg szeretné triplázni hatékonyságát.

"2017-ben egyértelmű előrehaladást értünk el fenntarthatósági stratégiánk megvalósításában és fenntarthatósági céljaink elérésében. Büszkék vagyunk arra, hogy számos nemzetközi minősítő intézet kiváló értékeléssel ismerte el eredményeinket, és a Henkelt a fenntarthatóság területén a világ egyik vezető vállalataként méltatja" - nyilatkozta Kathrin Mengesl humánerőforrás alelnök, a Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöke.

A 2017-es pénzügyi évben a vállalat ismételten valós haladást ért el 2020-ra vonatkozó középtávú célkitűzései elérése irányában (a 2010-es kiindulási évhez képest):
 
  • Az energiafogyasztás és a CO2-kibocsátás (terméktonnánként) 24 százalékkal csökkent.
  • A hulladékmennyiség (terméktonnánként) 32 százalékkal csökkent.
  • A vízfogyasztás (terméktonnánként) 24 százalékkal csökkent.
  • A munkahelyi biztonság (egymillió munkaóránként) 17 százalékkal javult.
  • A nettó árbevétel (terméktonnánként) 5 százalékkal nőtt.
  • Összességében a Henkel 43 százalékkal javította a hozzáadott érték és az ökológiai lábnyom viszonylatát a 2010-es kiindulási évhez képest. A tervek szerint 2020-ra a vállalat 75 százalékkal növeli erőforrás-hatékonyságát.


Az éghajlatváltozásról szóló Párizsi Megállapodás és a nemzetközi közösség által a globális felmelegedés jóval 2°C alá történő korlátozására irányuló kötelezettségvállalás fényében a Henkel elkötelezett az aktív klímavédelem mellett. Ennek elérése érdekében a vállalat 2030-ra 75 százalékkal kívánja csökkenteni teljes termelésének ökológiai lábnyomát. A Henkel 2030-ig arra is törekszik, hogy a villamosenergia 100 százalékát megújuló forrásokból biztosítsa. Ennek keretében ideiglenes célként meghatározta, hogy 2020-ig eléri az 50 százalékos lefedettséget. A Henkel hosszú távú jövőképében a vállalat az éghajlatváltozást felelősen kezelni kívánó szereplővé válik.

Több mint 50 000 munkatársunkat képeztünk ki fenntarthatósági nagykövetté

"Elsősorban munkatársaink óriási elkötelezettségének köszönhetjük a 2017-es évben elért eredményünket. 2012 óta több mint 50 000 munkatársunknak biztosítottunk fenntarthatósági nagyköveti képzést - így ez a program a Henkel egyik legnagyobb továbbképzési kezdeményezésének számít. Nem csupán a fenntarthatóságra vonatkozó ismereteket szeretnénk továbbadni munkatársainknak. Arra is szeretnénk ösztönözni őket, hogy osszák meg ezt a tudást kollégáikkal, beszállítóikkal, ügyfeleikkel, valamint - a társadalmi célok eléréséhez való hatékony hozzájárulásként iskoláskorú gyermekekkel is. Ez fontos lépés ahhoz, hogy a fenntarthatóság témája még nagyobb szerepet kapjon minden egyes munkavállaló napi tevékenységeiben" - mondta Kathrin Menges.

Partnerségek a fenntarthatóság növelése érdekében

Munkatársain túl a Henkel a teljes értékláncának mentén lévő partnereit szintén bevonja, hogy ők is vállaljanak szerepet a fenntarthatóságban. A vállalat például együttműködik a Plastic Bank nevű társadalmi kezdeményezéssel, amelynek célja az óceáni műanyagszemét felgyülemlésének megakadályozása, valamint lehetőségek biztosítása a szegénységben élőknek. Különböző gyűjtőállomásokon, mint például a haitin lévőn a helyi közösségek leadhatják az általuk gyűjtött műanyaghulladékot, és pénzre, természetbeni adományokra vagy szociális szolgáltatásokra cserélhetik. A leadott műanyagot ezután a körkörös gazdaság támogatására újrahasznosított anyagként dolgozzák fel.

Megerősített vezető pozíciók nemzetközi indexekben és rangsorolásokban

A Henkel fenntartható üzleti gyakorlatai és erőfeszítései a független fenntarthatósági szakértőket, a minősítő ügynökségeket és a tőkepiacokat egyaránt lenyűgözik: a Dow Jones fenntarthatósági világindexe a Henkelt a "Háztartási és személyes használatra szánt termékek" kategóriáján belül az iparágat vezető szereplőként említi világviszonylatban és Európában egyaránt. A Henkel az alábbi fenntarthatósági indexekben is szerepel:
 
  • ECPI Indexek,
  • Ethibel fenntarthatósági indexek,
  • Euronext Vigeo Eiris fenntarthatósági indexek,
  • FTSE4Good Ethical Index 17 egymást követő évben,
  • Global Challenges Index,
  • MSCI ESG Leaders és SRI Index,
  • STOXX Global ESG Leaders Index.


Az Oekom Research és a Sustainalytics minősítéseiben a Henkelt az iparág vezető vállalataként ismerték el.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




OTP | Kaspersky | MOL | Lidl | Opten | INA | SPAR | Erste Bank | Huawei | Tesco | Heineken | Duna House | Scania | Audi | bmw | Telekom | UPC | Vodafone | Szallas.hu | eMAG | Kaspersky Lab | NAV | Nébih | E.ON