|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Nem olcsó a farsangi mulatság, de szeretjük
KERESKEDELEM
![]()
Regio Játék: Nem olcsó a farsangi mulatság, de szeretjük
Országos | 2018-02-13 10:40 | Sakkom Interaktív
A magyar szülők idén legfeljebb 6000 forintot szántak farsangi jelmezre és kiegészítőkre, a kiadások viszont akár 10 000 forintra is rúghattak, ahol a vendéglátásról is a szülők gondoskodtak. A REGIO JÁTÉK friss kutatásából az is kiderült, hogy a jelmezeket manapság inkább készen vásárolják, mintsem kézzel készítik, főleg, hogy az egyszerűbb, hagyományos maskarák kezdenek kikopni, helyüket a szuperhősök veszik át. Hazánkban a szülők maximum 6000 forintot szántak idén farsangi jelmezre, melyet legtöbb esetben (66%) készen vásároltak meg - derült ki a REGIO JÁTÉK friss felméréséből. "Az átlagos kosárérték az álarcos bál idején 5440 forint volt, ami a tavalyi évhez képest közel 5 százalékos növekedést mutat. A megkérdezettek fele a 2-4 ezer forintos árkategóriát kereste, egyharmada akár hatezer forintig is elment, ennél többet azonban csak egytizedük költött jelmezre. Továbbra sem jellemző a házi készítésű (25%), ahogy a kölcsönkért (6%) kosztüm sem; a szülők leginkább online vagy személyesen szerezték be a jelmezt" - mondta Gyaraki Dávid, a játékáruház marketingvezetője. A maskara és kiegészítőinek költségén túl a válaszadók 40 százalékának kellett gondoskodnia süteményről, szendvicsről és üdítőről a farsangi bálon, így összességében a kiadások akár tízezer forintra is rúghattak. Tarolnak a mesehősök A hagyományos jelmezek köréből a legtöbb kisgyerek a rendőrt, a kalózt és az oroszlánt választotta, ám többnyire idén is a mese- és filmhősök taroltak: Elzák, Batmanek és Pókemberek lepték el az óvodai és iskolai farsangot. "A népszerű mesék nagyban befolyásolják a gyermekek jelmezválasztását, mivel a kicsik alapigénye az, hogy erősnek, hősnek és különlegesnek érezzék magukat. A cél azonosulni egy pozitív mesehőssel, így a vágy, hogy hercegnők vagy tűzoltók legyenek, farsangkor konkrét szereplők megszemélyesítésében ölt testet, ezért lett sok kis Elza vagy Sam, a tűzoltó a csoportban" - mondta Deliága Éva gyermekpszichológus. A megkérdezettek 60 százalékának gyermeke öltözött már szuperhősnek farsangkor, ugyanakkor mindössze tízből négy szülő szerint vannak jó hatással gyermekére ezek a karakterek. A szakember nem javasolja a jelmezválasztás korlátozását, "hiszen a kicsinek érzelmileg valamiért fontos átélnie - legalább egy napra -, hogy ő a kiválasztott mesehőssé változhasson". A kutatásból kiderült, hogy a magyar szülők jól állnak e téren, a jelmezválasztás fő kritériumai ugyanis sorrendben a kívánságnak megfelelő karakter, az ár és a tartósság. Szuperképességgel a népszerűségért A pozitív mesehőssel való azonosulási vágy évtizedek óta jelen van. "Felmérésünkben vizsgáltuk azt is, hogy kik voltak a szülők kedvencei gyermekkorukban: a kockásfülű nyúl, Mazsola (Mazsola és Tádé), Hófehérke, Micimackó és Frakk győzedelmeskedtek" - tette hozzá Gyaraki Dávid. A miértekről a pszichológus azt mondta, hogy "a mesehősök által a gyermekek kompenzálni tudják saját gyengeségüket, akár még a felnőtteknél is hatalmasabbak, erősebbek lehetnek. Napjainkban előtérbe kerül a népszerűség is, ami minden gyermek számára fontos már óvodás korban is. Farsangkor, ha egy menő szuperhős alakját veszi fel a kicsi, azzal azt reméli, hogy így kivívja a kortársak elismerését, dicséretét, szeretetét". Top 10 mesehős jelmez a REGIO JÁTÉK felmérése alapján 2018-ban: 1. Elza 2. Batman 3. Pókember 4. Rohamosztagos 5. Anna 6. Darth Vader 7. Sam, a tűzoltó 8. Ariel 9. Mickey/Minnie egér 10. Thor Top 10 jelmez a REGIO JÁTÉK eladási statisztikái alapján 2018-ban: 1. Rendőr 2. Tűzoltó 3. Oroszlán 4. Kalóz 5. Hastáncosnő 6. Minyon 7. Pillangó 8. Sam, a tűzoltó 9. Kylo Ren 10. Tündér A kutatás háttere: A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy frissen, 2018. január 26-30. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 2605, 14 év alatti gyermeket nevelő szülőt kérdeztek meg a farsanghoz és a mesehősökhöz kapcsolódó véleményéről. ![]() ![]() ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
személyszállítás | haszongépjármű | szivattyú | lakásvásárlás | fogszabályzó | gyerekülés | konyhai munkalap | CEMACON | Elektromos autó | SPAR | szupinált cipő | lézeres szemműtét | hűségpromóció | JBL | evőeszköztartó | Szentendre | Knorr-Bremse | játékpiac | napszemüveg | téglagyár | vérplazma | kerti tároló | betonozás | REGIO JÁTÉK
![]() |
PARTNEREINK
|