SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Nem olcsó a farsangi mulatság, de szeretjük


Regio Játék: Nem olcsó a farsangi mulatság, de szeretjük
Országos | 2018-02-13 10:40 | Sakkom Interaktív



A magyar szülők idén legfeljebb 6000 forintot szántak farsangi jelmezre és kiegészítőkre, a kiadások viszont akár 10 000 forintra is rúghattak, ahol a vendéglátásról is a szülők gondoskodtak.

A REGIO JÁTÉK friss kutatásából az is kiderült, hogy a jelmezeket manapság inkább készen vásárolják, mintsem kézzel készítik, főleg, hogy az egyszerűbb, hagyományos maskarák kezdenek kikopni, helyüket a szuperhősök veszik át.

Hazánkban a szülők maximum 6000 forintot szántak idén farsangi jelmezre, melyet legtöbb esetben (66%) készen vásároltak meg - derült ki a REGIO JÁTÉK friss felméréséből. "Az átlagos kosárérték az álarcos bál idején 5440 forint volt, ami a tavalyi évhez képest közel 5 százalékos növekedést mutat. A megkérdezettek fele a 2-4 ezer forintos árkategóriát kereste, egyharmada akár hatezer forintig is elment, ennél többet azonban csak egytizedük költött jelmezre. Továbbra sem jellemző a házi készítésű (25%), ahogy a kölcsönkért (6%) kosztüm sem; a szülők leginkább online vagy személyesen szerezték be a jelmezt" - mondta Gyaraki Dávid, a játékáruház marketingvezetője. A maskara és kiegészítőinek költségén túl a válaszadók 40 százalékának kellett gondoskodnia süteményről, szendvicsről és üdítőről a farsangi bálon, így összességében a kiadások akár tízezer forintra is rúghattak.

Tarolnak a mesehősök

A hagyományos jelmezek köréből a legtöbb kisgyerek a rendőrt, a kalózt és az oroszlánt választotta, ám többnyire idén is a mese- és filmhősök taroltak: Elzák, Batmanek és Pókemberek lepték el az óvodai és iskolai farsangot. "A népszerű mesék nagyban befolyásolják a gyermekek jelmezválasztását, mivel a kicsik alapigénye az, hogy erősnek, hősnek és különlegesnek érezzék magukat. A cél azonosulni egy pozitív mesehőssel, így a vágy, hogy hercegnők vagy tűzoltók legyenek, farsangkor konkrét szereplők megszemélyesítésében ölt testet, ezért lett sok kis Elza vagy Sam, a tűzoltó a csoportban" - mondta Deliága Éva gyermekpszichológus.
A megkérdezettek 60 százalékának gyermeke öltözött már szuperhősnek farsangkor, ugyanakkor mindössze tízből négy szülő szerint vannak jó hatással gyermekére ezek a karakterek. A szakember nem javasolja a jelmezválasztás korlátozását, "hiszen a kicsinek érzelmileg valamiért fontos átélnie - legalább egy napra -, hogy ő a kiválasztott mesehőssé változhasson". A kutatásból kiderült, hogy a magyar szülők jól állnak e téren, a jelmezválasztás fő kritériumai ugyanis sorrendben a kívánságnak megfelelő karakter, az ár és a tartósság.

Szuperképességgel a népszerűségért

A pozitív mesehőssel való azonosulási vágy évtizedek óta jelen van. "Felmérésünkben vizsgáltuk azt is, hogy kik voltak a szülők kedvencei gyermekkorukban: a kockásfülű nyúl, Mazsola (Mazsola és Tádé), Hófehérke, Micimackó és Frakk győzedelmeskedtek" - tette hozzá Gyaraki Dávid. A miértekről a pszichológus azt mondta, hogy "a mesehősök által a gyermekek kompenzálni tudják saját gyengeségüket, akár még a felnőtteknél is hatalmasabbak, erősebbek lehetnek. Napjainkban előtérbe kerül a népszerűség is, ami minden gyermek számára fontos már óvodás korban is. Farsangkor, ha egy menő szuperhős alakját veszi fel a kicsi, azzal azt reméli, hogy így kivívja a kortársak elismerését, dicséretét, szeretetét".

Top 10 mesehős jelmez a REGIO JÁTÉK felmérése alapján 2018-ban:

1. Elza
2. Batman
3. Pókember
4. Rohamosztagos
5. Anna
6. Darth Vader
7. Sam, a tűzoltó
8. Ariel
9. Mickey/Minnie egér
10. Thor

Top 10 jelmez a REGIO JÁTÉK eladási statisztikái alapján 2018-ban:

1. Rendőr
2. Tűzoltó
3. Oroszlán
4. Kalóz
5. Hastáncosnő
6. Minyon
7. Pillangó
8. Sam, a tűzoltó
9. Kylo Ren
10. Tündér

A kutatás háttere:
A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy frissen, 2018. január 26-30. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 2605, 14 év alatti gyermeket nevelő szülőt kérdeztek meg a farsanghoz és a mesehősökhöz kapcsolódó véleményéről.










TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Scania | INA | Szallas.hu | MOL | bmw | Kaspersky Lab | Tesco | NAV | Vodafone | OTP | Opten | Lidl | Audi | ACG | SPAR | METU | Nébih | E.ON | Duna House | Telekom | Suzuki | UPC | Erste Bank | Kaspersky