SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Felelősség | A Henkelt ismét elismertek


Henkel: A Henkelt ismét elismertek
2018-01-08 19:04 |



A tavalyi év végén a Henkel ismét megkapta az iparágban a legmagasabb pontszámot a holland Sustainalytics minősítő intézettől.

Emellett a vállalat fenntarthatósági teljesítményét a következő nemzetközi indexekben lévő ismételt szereplés tovább növelte: STOXX Global ESG Leaders Indexek (Zürich), Global Challenges Index (Hamburg), MSCI ESG és SRI indexek (New York), Euronext Vigeo Eiris Fenntarthatósági Index és Ethibel Fenntarthatósági Indexek (Párizs).

Ismét előkelő pozíciót szerzett a Sustainalytics minősítésben

A Sustainalytics többször vezetőként értékelte a Henkel-t a "háztartási és fogyasztói termékek" kategóriában. A Henkel 2017 novemberében a legmagasabb pontszámot kapta a kategóriában értékelt 44 vállalat közül, összesen 84 pontot az elérhető 100 pontos értékből. A Sustainalytics a vállalatok környezeti, társadalmi és kormányzati &8207;(ESG) teljesítményének elemzésére szakosodott. A nemzetközi minősítő intézet biztosítja a STOXX Global ESG Leaders Indexek adatbázisát is, amelyben a Henkel ismét jól szerepelt.

További mutatók is megerősítik a Henkel fenntarthatósági teljesítményét

A Henkel 2007 óta szerepel a Börse Hannover és az Oekom Research német minősítő intézet által nyújtott Global Challenges Indexében is. Az index csakis a legjobb 50 vállalatot jegyzi világszerte hét globális kihívással kapcsolatban, amilyen például az éghajlatváltozás, az ivóvíz és a biológiai sokféleség. Ezenkívül a Henkel ismét szerepelt az MSCI ACWI ESG Leaders és az MSCI ACWI SRI (Társadalmilag felelős befektetések) fenntarthatósági mutatói között, amelyek olyan vállalatokat jegyeznek, melyek komoly kockázatokat vállalnak és megfelelően kezelik lehetőségeiket a környezetvédelmi, társadalmi és irányítási (ESG) teljesítményekkel kapcsolatban. Emellett az Euronext Vigeo Eiris 120-as Fenntarthatósági Indexben, az Europe 120-ban, az Eurozone 120-ban, az Ethibel Fenntarthatósági Indexben (ESI), valamint az Excellence Europe and Ethibel Sustainability Indexben (ESI) való ismételt megjelenés további bizonyíték a Henkel fenntarthatósági teljesítménye elismerése mellett.

A vállalat önálló fenntarthatósági szakértők általi értékelése és elismerése növeli a piaci átláthatóságot, és fontos visszajelzést ad arról, hogy a Henkel miként hajtja végre fenntarthatósági stratégiáját. A Henkel partnereivel együtt új megoldásokat kíván bevezetni a fenntartható fejlődéshez, miközben ezzel egy időben felelős és gazdaságilag sikeres vállalat marad.

Néhány évvégi Henkel társadalmi cselekedete:
 
  • 1.) Hulladék átalakítása lehetőséggé


A Henkel együttműködésre lépett a Plastic Bank társadalmi vállalkozással, amelynek célja az óceán műanyagszennyezésének megállítása és lehetőségek nyújtása a szegénységben élők számára. Haitiben új műanyaggyűjtő központok épülnek, ahol a közösségeknek lehetőségük lesz arra, hogy pénzt keressenek vagy szolgáltatásokat vegyenek igénybe a műanyag hulladékok helyi környezetből történő eltávolításával - mielőtt azok bekerülnének a folyóvizekbe és az óceánokba. A Henkel az első globális, gyorsan fejlődő, fogyasztási cikkeket gyártó nagyvállalat, amely partnerségre lép a Plastic Bankkal, törekedve arra, hogy a jövőben az összegyűjtött műanyaghulladékot saját csomagolóanyagaihoz használja.

"Meggyőződésünk, hogy a fenntarthatóságra való összpontosításunk ma fontosabb, mint valaha. Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a Plastic Bankkal együttműködve Haiti szigeténél megakadályozzuk a műanyaghulladék bejutását az óceánba, és javítsuk a szegénységben élő emberek életét. Az együttműködésbe vezető márkákat vontunk be, amivel azt szeretnénk elérni, hogy tovább növeljük a műanyaghulladékkal kapcsolatos fogyasztói tudatosságot, és felhívjuk a figyelmet a környezeti fenntarthatóság és a társadalmi fejlődés iránti elkötelezettségünk erejére" - mondta Kathrin Menges, a Henkel humán erőforrás részlegének ügyvezető alelnöke és a Henkel fenntarthatósági tanácsának elnöke.

"A Plastic Bankkal létrehozott partnerségi kapcsolat során a Henkel kiemelkedő szépségmárkája a Schwarzkopf, és a Laundry & Home Care üzletág vezető márkái vesznek részt. A partnerség kezdetben Haitire összpontosít, ahol a hulladékgazdálkodási infrastruktúra hiánya miatt a sziget jelentős pozitív hatású potenciállal rendelkezik. A szigeten élő helyi közösségek pénzt, árucikkeket és szolgáltatásokat kapnak a műanyaghulladék gyűjtéséért. A begyűjtött műanyaghulladékot szelektálják, feldolgozzák, majd az újrahasznosítási értékláncokba integrálják Social Plastic&
174;-ként: mely olyan anyag, amit a Plastic Bank ellenőriz és jelzéssel lát el arról, hogy a hulladékot begyűjtő emberek a piaci árat meghaladó fizetséget kaptak a műanyaghulladékért. "Nagy örömünkre szolgál a Henkellel és vezető márkáival való partnerségi kapcsolatunk bejelentése. A fenntarthatóság globális vezetőivel való együttműködés lehetővé teszi számunkra, hogy még több embert érjünk el a megoldásunkkal és még nagyobb hatást gyakoroljunk a környezetünkre. Együtt meg tudjuk akadályozni az óceán műanyagok általi szennyezését, a hulladék pénzeszközzé alakításával pedig a szegénységben élő emberek számára egyben a lehetőségek lépcsőfokait is felépítjük" - nyilatkozta David Katz, a Plastic Bank alapítója és vezérigazgatója.
 
  • 2.) A Piros Orr Bohócdoktorok támogatói együttműködés


Novembertől a tatabányai Szent Borbála Kórház kis betegei rendszeresen találkozhattak a Piros Orr Bohócdoktorokkal. A Henkel és a SPAR Magyarország közös jótékonysági akciójában a vásárlók 3,15 millió forintot gyűjtöttek össze: ebből jutnak el egy újabb helyszínre a bohócdoktorok. Az immár hetedik alkalommal meghirdetett programban minden vásárló, aki egy adott időszakban a SPAR és INTERSPAR üzleteiben Persil mosószert vagy Silan öblítőt vásárolt, támogatta a bohócdoktorok munkáját.

"Nagy megtiszteltetés számunkra hogy a Henkel sok éve kitart mellettünk. Támogatásukkal indult el többek között a Törökbálinti Tüdőgyógyintézet gyermekosztályán a rendszeres vizit, a speciális törődést igénylő gyerekek mosolyterápiája és az interaktív programunk is. Éppen ennek a hosszú távú együttműködésnek köszönhetően jártunk először ebben a kórházban is 3 évvel ezelőtt is. Így külön öröm, hogy mostantól 2 új bohócdoktorral is kiegészíthettük a már 30 fős csapatot és rendszeresen számíthatnak ránk ebben a régióban, Győrben és Tatabányán"- mondta Rékay Ágnes, a Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány ügyvezető igazgatója.

"Örömünkre szolgál, hogy idén ismét segíthettünk az alapítványnak és vásárlóinkkal együtt 3,15 millió forintot, az elmúlt években pedig összesen több mint 20 millió forint támogatást gyűjtöttünk össze. Jó látni, hogy az alapítvány mennyire lelkesen végzi a munkáját, és mennyi kis beteg arcára varázsolnak mosolyt a kórházi kezelések alatt" - mondta Güray Yildiz, a Henkel Laundry & Home Care üzletágának igazgatója.
 
  • 3.) Zöld játszótéri játékokat adtak át a gyöngyösi Tündérkert Tagóvodában


A Henkel és a Rossmann "Zöldben játszani is jobb!" közös nyereményjátékán a gyöngyösi Tündérkert Tagóvoda gyűjtött.

A Henkel évtizedek óta nagy figyelmet fordít a környezettudatosságra, legutóbb a Rossmannal együttműködve szervezett gyűjtést az ökológiai lábnyom csökkentéséért. A vásárlók országszerte 204 Rossmann üzletben adhatták le kiürült Henkel termékes flakonjaikat, ezekből pedig a szervezők újrahasznosított játékokat készítettek a legtöbb szavazatot megszerző intézménynek.

A "Zöldben játszani is jobb!" promócióban óvodák, iskolák és bölcsődék pályáztak a különleges nyereményre, a játék ideje alatt összesen 8628 látogató kereste fel a http://megujulasereje.hu/rossmann/ oldalát. A nyereményjátékban összesen 6139 játékos szavazott, és a promóció legerősebb napján kiemelkedően sokan, 2728-an adták le a voksukat. A Tündérkert Tagóvoda végül 853 szavazattal nyert, így több mint 200 szavazattal előzte meg a második helyezést elérő intézményt.










TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




BMW | Vodafone | Richter | Lidl | SPAR | Audi | wifi | Telekom | Generali | ALDI | Tesco | METU | OTP | INA | Nielsen | Euronics | Kaspersky Lab | Duna House | Szallas.hu | MOL | Scania | Nebih | Huawei | Opten