|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Pénzvisszatérítés vagy levásárlás?
KERESKEDELEM
![]()
CP Contact: Pénzvisszatérítés vagy levásárlás?
2018-01-04 14:27 | Target Communications
Üzletben vásárolt hibátlan termék cseréjét vagy vételárának visszatérítését a vásárló nem követelheti meg a kereskedőtől - figyelmeztet a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) és a CP Contact. A gyakorlatban az üzletek többsége mégis önként vállalja a rossz méretű, duplán megvásárolt vagy egyszerűen csak nem szimpatikus termékek visszavételét. Igaz, ennek feltételei boltról boltra alapvető eltéréseket mutatnak. Az eligazodást a CP Contactnak a FOME megbízásából 50 hazai üzletlánc körében elvégzett kutatása igyekszik segíteni. "Aki katalógus- vagy webáruházban, esetleg árubemutató keretében vásárolt, annak egyértelmű a helyzete: törvény szerint a vásárlástól 14 napon belül joga van elállni és ebben az esetben a vételárat is vissza kell kapnia - magyarázza Siklósi Máté, a CP Contact ügyvezető partnere. - A különféle termékfajtákat kínáló üzletláncok vásárlóinak azonban a visszavétel módját és határidejét tekintve is komoly eltérésekkel kell számolnia." A cégek több mint kétharmada visszaadhatja a vételárat is A vizsgált 50-ből 30 kereskedelmi cég nyugta esetében a használatba nem vett terméket visszafogadja, vételárát pedig visszafizeti. További 5 üzletben az üzletvezető dönt arról, hogy pénzt ad vissza, vagy csupán a levásárlást engedélyezi. A pénzvisszafizetés kapcsán egyértelmű szektorális trendek is felfedezhetők: míg a ruházati áruházak és a hiper- és szupermarketek mindegyike, bizonyos feltételekkel a barkács- és parfümboltok is megengedik ezt a lehetőséget (bizonyos feltételekkel), addig például a könyvesboltok esetében pénzvisszakérési lehetőséget egyáltalán nem biztosítanak a vásárlóknak. Általában 30 napunk van intézkedni A pénzt visszafizető üzletláncok több mint fele körülbelül egy hónapnyi időn belül nyitott erre a gesztusra. E lista alsó harmadában 10-14 napos időszak a leggyakoribb, a sort a Játéksziget és a Rossmann zárja 3-3 nappal. Az OBI és az Aldi 60-60 nappal az átlag felett van, ám a dobogón a Deichmann (730 nap), az IKEA (365 nap) és a J. Press (182 nap) állnak. Előzni azonban ők sem tudják a JYSK-et, amely egyáltalán nem határozott meg időkorlátot. A levásárlási lehetőséget tekintve (az itt korlátlan lehetőséget biztosító JYSK kivételével) a szórás szintén 2 nap és 3 év között alakul, a többség ugyanúgy a bevált 30 napot biztosítja. Néhány cég teljesen eltérő időszakot enged a pénzvisszafizetésre, illetve a levásárlásra: a Marionnaud és a H&M például 10, illetve 30 napig adja vissza a vásárlók pénzét, de a levásárlást 1, illetve 2 évig engedik. További lehetőség a cserére a vásárlási utalvány, ami általában még hosszabb, akár többéves gondolkodási időt biztosít a vásárlóknak. Ebben a tekintetben a Kika és a Media Markt a listavezető 5-5 éves lejáratú utalványaival. Nem mindig könnyű a tájékozódás "A felmérésnek fontos tanulsága volt az is, hogy írásbeli hirdetmény híján a vásárló a nem hibás termékek visszavételi feltételeiről gyakran csak telefonos vagy személyes ügyfélszolgálati tájékoztatást kap a kereskedőktől - mutat rá dr. Hajnal Zsolt, a FOME elnöke. - Ebben a tekintetben a honlapokra sem nagyon lehet építeni: a témában csupán az üzletek 20 százaléka ad eligazítást webes felületén, a többi legfeljebb az online vásárlásra vonatkozó tudnivalókat rögzíti, illetve csak idegen nyelven érhető el." Fontos tudni azt is, hogy hiába nem jogszabályi elvárás, hanem önkéntesség alapján zajlik a hibátlan termékek visszavétele, a vállalt és közzétett feltételeknek szigorúan eleget kell tenni, attól eltérni egyedi elbírálás alapján kizárólag pozitív irányba lehet. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
tudás | Auchan | társ | Virsli | telefontok | Iskolaszer | Knorr-Bremse | CV | macskák | Okostelefon | álláskeresés | pezsgő | lemezhajlítás | Magyar Vöröskereszt | fémipar | karácsony | Játék | táp | fenntartható önkormányzat | menstruáció | kutyák | Varnus Xaver | Rhoda Scott | étterem
![]() |
PARTNEREINK
|